Weet iemand al details over de Countryman?

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

Weet iemand al details over de Countryman?

20 feb 2010, 11:21

Hoi


Zijn er al belgische prijzen bekend ?

ik las dat je in (gratis) optie een 3 persoonsachterbank kan krijgen. vervalt dan die centrale rail ?

kan je die rail ook weglaten ? (onhandig lelijk ding)


grtz
Benny
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 feb 2010, 12:10

Ik heb alleen nog maar Engelse en Duitse prijzen voorbij zien komen.
Zoals verwacht is de Countryman wat duurder dan de Clubman.
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

27 feb 2010, 10:59

De Countyman zou naar schatting 2300 euro incl btw duurder zijn dan de gekozen versie in clubman (prijzen belgië)

Ondanks dat hij nog niet officieël gereleased is, zijn de eerste bestellingen/productieslots al geplaatst.

De modellen zouden uitgerust zijn met een nieuwe reeks motoren, waaronder een 2L diesel van BMW die in de Countryman S diesel zal komen te liggen. Deze zou vanaf lancering al beschikbaar zijn.

Je kan een 3plaatsen achterbank in optie kiezen zonder meerprijs, ter vervanging van de 2 persoons achterbank. In dit geval zal de middenrail (achteraan?) weggelaten worden.


Bron: Antwerpstore
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

27 feb 2010, 12:19

Lol..

Niet goed geïnformeerd, denk ik. Die motoren zijn pas voor volgend jaar!

In de Clubman kon/kan je zo ook al kiezen of je 2pers of 3pers hebt.

En de volledige rail zal wel wegvallen denk ik zo!
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

27 feb 2010, 13:09

:wat:
snans schreef:De modellen zouden uitgerust zijn met een nieuwe reeks motoren, waaronder een 2L diesel van BMW die in de Countryman S diesel zal komen te liggen.
Bron: Antwerpstore

8)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

27 feb 2010, 14:08

Door schreef::wat:
snans schreef:De modellen zouden uitgerust zijn met een nieuwe reeks motoren, waaronder een 2L diesel van BMW die in de Countryman S diesel zal komen te liggen.
Bron: Antwerpstore

8)
Mijn intel zegt dat die motoren ten vroegste in 2011 komen, en dan eerder eind 2011..
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

27 feb 2010, 17:27

ach, wat flink van je, om deze post af te kraken. als je zoveel intel hebt, waarom deel je hem dan niet met de mensen als de vraag wordt gesteld ?

applaus voor jezelf ! :-))
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 feb 2010, 17:45

snans schreef:ach, wat flink van je, om deze post af te kraken. als je zoveel intel hebt, waarom deel je hem dan niet met de mensen als de vraag wordt gesteld ?

applaus voor jezelf ! :-))
Huh? :? zo'n raar antwoord geeft Geo toch niet? of mis ik ergens wat?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

27 feb 2010, 17:47

GeoBem007 schreef:En de volledige rail zal wel wegvallen denk ik zo!
De rail zal zeker niet wegvallen, daar zijn in Amerika door MINI USA al prijsvragen voor uitgeschreven.
Lijkt me dus sterk dat die er dan niet komt.
GeoBem007 schreef:Lol..

Niet goed geïnformeerd, denk ik. Die motoren zijn pas voor volgend jaar!
GreyCooperS schreef:Huh? :? zo'n raar antwoord geeft Geo toch niet? of mis ik ergens wat?
Raar niet, maar als de 'lol' bedoeld is om iemand uit te lachen is zou men het zo op kunnen vatten.
Dat is wat onduidelijk maar het zal vast niet zo bedoeld zijn.
Laatst gewijzigd door Berthil op 27 feb 2010, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

27 feb 2010, 23:01

Ja sorry, ik hoor nogal vaak bizarre dingen over de MINI Antwerp Store, daarvoor was de LOL eigenlijk. Ik bedoelde zeker niet slechts over/tegen jou, snans!

Langst de andere kant kan mijn intel er evengoed naast zitten, maar zover Greg mij wist te vertellen zijn de zwaardere motoren niet meer voor dit jaar en de lancering.
En ik deel graag mee wat ik weet, maar denk er niet altijd aan om het te posten. Dan komt de info achteraf soms wel ;)
Berthil schreef:
GeoBem007 schreef:En de volledige rail zal wel wegvallen denk ik zo!
De rail zal zeker niet wegvallen, daar zijn in Amerika door MINI USA al prijsvragen voor uitgeschreven.
Lijkt me dus sterk dat die er dan niet komt.
snans had het over het wegvallen van de rail bij een 3-zitsbank. Lijkt me dan eerder logisch dat er geen rail doorloopt. Best lastig om dat ding dan tussen je benen te hebben vanachter. Mss enkel vanvoor?
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

28 feb 2010, 08:26

Bron: persmap countryman Belux:


De MINI Countryman.

Korte beschrijving.

• MINI voegt een vierde model aan de familie toe, met een nieuwe dimensie van dat unieke MINI gevoel. Als een echte Crossover overbrugt de MINI Countryman de kloof tussen het klassieke concept van de MINI en een modern Sports Activity Vehicle. Met zijn uitstekende mobiliteit in de stad en daarbuiten biedt de MINI Countryman nieuwe doelgroepen op zoek naar extra ruimte en flexibiliteit het unieke rijplezier dat zo typisch is voor een MINI. Als het eerste model in de MINI reeks met vier deuren en een breed opengaande achterklep biedt de MINI Countryman zelfs nog meer ruimte en vrijheid voor een echt veelzijdig gebruik, een wat hogere zitpositie en een verbeterd rijcomfort. Dankzij het gevoel van geborgenheid in de auto krijgen de inzittenden de rijervaring die zo typisch is voor MINI. Tegelijkertijd behoudt de MINI Countryman het gokartgevoel dat al even kenmerkend is voor MINI, en als optie biedt de MINI ALL4 met vierwielaandrijving extra rijplezier voor de echte connoisseur. In een notendop beschikt de MINI Countryman dus over alle typische kwaliteiten van het merk op het gebied van design, voortreffelijke kwaliteit, rijeigenschappen, zuinigheid en mogelijkheid tot aanpassing tot een nieuwe, fascinerende stijl.

• De MINI Countryman zet de vormgeving van het merk voort in een superieure stijl en kwaliteit, waarin grotere koetswerkafmetingen, een grotere bodemspeling en vier deuren samengaan met de onmiskenbare designkenmerken die zo typisch zijn voor MINI. Korte overhangen, een hoge vensterlijn, een krachtige stand op de weg en een venstervormgeving die rond de hele auto loopt creëren de unieke typische proporties van MINI. Tegelijkertijd vormt de MINI Countryman een nieuwe interpretatie van de kenmerkende eigenschappen van MINI, zoals de daklijn, het zeshoekige radiatorrooster, de grote koplampen in de motorkap, de afdichting van de richtingaanwijzers op de zijkanten, de ruime wielkasten en de verticale achterlichtblokken volgens de nieuwe stijl en klasse.

• Op basis van deze typische MINI designtaal komen de authentieke visuele kenmerken van deze heel bijzondere auto in de MINI Countryman duidelijk tot uiting. De vrijwel rechtop staande voorkant straalt een sterke présence uit en biedt voetgangers een betere bescherming. De extra ruimte in de auto wordt op haar beurt benadrukt door extra grote ruiten, de vier deuren en de specifieke vorm van het dak. Het bijzonder brede frame rond de onderkant van de carrosserie en de krachtige werking van de wielkasten versterken het robuuste karakter van de auto en zijn vierwielaandrijving. Nu de typische MINI stijl duidelijk en nadrukkelijk tot een nieuw segment wordt uitgebreid, steekt de MINI Countryman er al meteen bovenuit als een gloednieuw, uiterst vernieuwend model dat niettemin van bij het begin duidelijk als een echte MINI herkenbaar is.

• In het interieur, dat alweer typisch is voor het merk, gaat de MINI Countryman prat op een innovatief design met talloze functionele elementen. De licht verhoogde zitpositie garandeert een comfortabele en aangename instap, geeft de bestuurder een perfect uitzicht rondom en benadrukt het sterke karakter van dit nieuwe model. Het centraal display en de luchtopeningen zijn met kleurringen omboord. In de plaats van een gewone middenconsole loopt de MINI Centre Rail van voor naar achter, een unicum wereldwijd, en biedt hij nieuwe aparte mogelijkheden voor allerlei opbergvakken, bekerhouders, draagbare audiotoestellen, gsm’s en andere comfortvoorzieningen. Door soepel verplaatsbare klemelementen kunnen de bestuurder en de passagiers de opbergboxen naar wens indelen zodat ze hun reisbenodigdheden wanneer nodig gemakkelijk binnen handbereik terugvinden. Bovendien vormt de Centre Rail een ongewone visuele en functionele verbinding tussen de voorzetels en de achterbank.

• De MINI Countryman is standaard uitgerust met vier zetels, terwijl een achterbank met drie zitplaatsen als gratis optie verkrijgbaar is. Het interieur biedt ook op lange reizen een superieur comfort met royale ruimte voor benen, hoofd en schouders. De achterzetels zijn in de lengte verschuifbaar, afzonderlijk of in een verhouding van 60 : 40 (driezitsbank), de hoek van de rugleuning kan ofwel afzonderlijk ofwel in een verhouding van 40 : 20 : 40 (driezitsbank) worden gekanteld om de kofferruimte te vergroten van 350 tot 1.170 liter (12.2–41.0 cu ft).

• De MINI Countryman verschijnt op de markt met een keuze uit drie benzine- en twee dieselmotoren van de nieuwe generatie van krachtbronnen die met alle knowhow van de BMW Group werden ontwikkeld en natuurlijk aan respectievelijk de EU5 en ULEV II emissienormen beantwoorden. Het motorvermogen gaat van 66 kW/90 pk voor de MINI One D Countryman tot wel 135 kW/184 pk voor de MINI Cooper S Countryman. De viercilinder benzinemotor van 1,6 liter in het topmodel is voor het eerst niet alleen met een twin-scroll turbocompressor en directe brandstofinjectie uitgerust, maar ook met een volledig variabele klepsturing met veruit het beste evenwicht tussen motorvermogen en brandstofverbruik in zijn klasse. Als een opvallend kenmerk van het MINIMALISM zuinigheidsconcept wordt de MINI Countryman standaard en met voor elk model aparte combinaties uitgerust met een groot aantal systemen om het brandstofverbruik en de uitstoot verder te verminderen, zoals Brake Energy Regeneration, Auto Start Stop, Point Shift Display en ‘on-demand’ management van de motorhulpsystemen. Als alternatief voor de standaard manuele zesversnellingsbak zijn de modellen met benzinemotor ook beschikbaar met een zestrapsautomaat, compleet met Steptronic.

• Als optie zijn de MINI Cooper S Countryman en MINI Cooper D Countryman verkrijgbaar met permanente MINI ALL4 vierwielaandrijving, een elektrohydraulisch differentieel rechtstreeks op de eindaandrijving dat de verdeling over de vooras en de achteras onafgebroken bijstuurt. In normale rijomstandigheden gaat 50 procent van het motorvermogen naar de achterwielen, en in extreme omstandigheden tot 100 procent, wat het wendbaar rijgedrag dat zo typisch is voor MINI nog nieuwe, extra trekkracht verleent. Deze superieure trekkracht en de technologie van de aandrijflijn is gebaseerd op het eersteklas onderstel van de MINI, met voorzieningen zoals een voorwielophanging met McPherson veerpoten en gesmede spoorstangarmen, een meerarmige achteras en EPS elektrische stuurbekrachtiging compleet met Servotronic. De MINI Countryman is daarnaast standaard uitgerust met DSC Dynamic Stability Control, DTC Dynamic Traction Control, zowel verkrijgbaar als optie en standaard voor de MINI Cooper S Countryman en de MINI Cooper D Countryman met ALL4, en een achterasdifferentieel met elektronische beperkte-slipfunctie.

• De koetswerkstructuur werd ontworpen voor optimale bescherming bij een botsing en is voorzien van nauwkeurig bepaalde energiewegen en kreukelzones voor passieve veiligheid van het allerhoogste niveau. Frontale en zijdelingse airbags en gordijnairbags aan de zijkanten voor en achter, driepuntsveiligheidsgordels met oprolsysteem voor alle zitplaatsen, gordelspanners en spankrachtbegrenzers vooraan en ISOFIX-bevestigingen voor een kinderzitje behoren alle tot de standaarduitrusting. Tot de standaarduitrusting behoort ook de Tyre Defect Indicator, met runflat banden als optie en standaard voor de MINI Cooper S Countryman met ALL4.

• De talloze mogelijkheden tot individualisering van zowel het exterieur als het interieur, alweer zo typisch voor de MINI, worden exclusief voor de MINI Countryman aangevuld met nieuwe modelgebonden voorzieningen. Nieuwe combinaties voor de interieurkleuren, de decoratieve strips en de bekledingen bieden zelfs de meest veeleisende klant de gelegenheid om zijn – of haar – heel speciale auto met een echt uniek karakter samen te stellen. De uitgebreide reeks standaardvoorzieningen van de MINI Countryman omvat systemen zoals airconditioning, de MINI Centre Rail en een audiosysteem met cd-speler. De al even uitgebreide reeks opties en speciale voorzieningen die speciaal op elk model afgestemd zijn, bestaat uit onder meer audio- en navigatiesystemen van hoge kwaliteit en gsm-aansluitingen met mogelijkheid tot volledige integratie van een Apple iPhone en andere smartphones in de auto. Andere opties zijn het extrabrede panoramadak, Adaptive Headlights in combinatie met xenonkoplampen, een verwarmde voorruit, een trekhaak, lichtmetalen wielen met afmetingen van 16 tot 19", een sportophanging waarbij de hele auto 10 millimeter of bijna 0,4" verlaagd is, en de uitgebreide reeks John Cooper Works Performance Componenten.

• Motoren:

MINI Cooper S Countryman: viercilinder benzinemotor van 1,6 liter met twin-scroll turbocompressor, directe brandstofinjectie en volledig variabele klepsturing gebaseerd op de VALVETRONIC technologie van de BMW Group.
Cilinderinhoud 1.598 cc,
max vermogen 135 kW/184 pk bij 5.500 t/min,
max koppel 240 Nm/177 lb-ft bij 1.600 t/min (260 Nm/192 lb-ft met Overboost).
Acceleratie van 0–100 km/u in 7,6 seconden,
topsnelheid 215 km/u (133 mph).
Gemiddeld brandstofverbruik volgens EU-norm 6,3 liter/100 kilometer (gelijk aan 44.8 mpg imp), CO2-uitstoot 146 g/km.

MINI Cooper Countryman: viercilinder benzinemotor met volledig variabele klepsturing gebaseerd op de VALVETRONIC technologie van de BMW Group.
Cilinderinhoud 1.598 cc,
max vermogen 90 kW/122 pk bij 6.000 t/min,
max koppel 160 Nm/118 lb-ft bij 4.250 t/min.
Acceleratie van 0–100 km/u in 10,5 seconden, topsnelheid 190 km/u (118 mph).
Gemiddeld brandstofverbruik volgens EU-norm 6,1 liter/100 kilometer (gelijk aan 46.3 mpg imp), CO2-uitstoot 142 g/km.

MINI One Countryman: viercilinder benzinemotor met volledig variabele klepsturing gebaseerd op de VALVETRONIC technologie van de BMW Group.
Cilinderinhoud 1.598 cc,
max vermogen 72 kW/98 pk bij 6.000 t/min,
max koppel 153 Nm/113 lb-ft bij 3.000 t/min.
Acceleratie van 0–100 km/u in 12,7 seconden, topsnelheid 175 km/u (109 mph).
Gemiddeld brandstofverbruik volgens EU-norm 5,9 liter/100 kilometer (gelijk aan 47.9 mpg imp), CO2-uitstoot 137 g/km.

MINI Cooper D Countryman: viercilinder turbodieselmotor met motorcarter van aluminium, common-rail brandstofinjectie en variabele turbinegeometrie.
Cilinderinhoud 1.598 cc,
max vermogen 82 kW/112 pk bij 4.000 t/min,
max koppel 270 Nm/199 lb-ft bij 1.750 t/min.
Acceleratie van 0–100 km/u in 10,9 seconden, topsnelheid 180 km/u (112 mph).
Gemiddeld brandstofverbruik volgens EU-norm 4,4 liter/100 kilometer (gelijk aan 64.2 mpg imp), CO2-uitstoot 116 g/km.

MINI One D Countryman: viercilinder turbodieselmotor met motorcarter van aluminium, common-rail brandstofinjectie en variabele turbinegeometrie.
Cilinderinhoud 1.598 cc,
max vermogen 66 kW/90 pk bij 4.000 t/min,
max koppel 215 Nm/158 lb-ft bij 1.750 t/min.
Acceleratie van 0–100 km/u in 13,2 seconden, topsnelheid 170 km/u (105 mph).
Gemiddeld brandstofverbruik volgens EU-norm 4,3 liter/100 kilometer (gelijk aan 65.7 mpg imp), CO2-uitstoot 113 g/km.
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

28 feb 2010, 08:29

geen sprake van een R60 S D in dit artikel

Terug naar “MINI-talk”