Persintroductie MINI Countryman 28-9-2010 testverslag

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

Persintroductie MINI Countryman 28-9-2010 testverslag

28 sep 2010, 21:14

Vandaag was de persintroductie.
Op uitnodiging van Mini Nederland ben ik daar met Yvon heen geweest.

En omdat wij een countryman cooper s all 4 hebben gekocht, mochten Yvon en ik daar mee rondrijden.

Om jullie vast een voorproefje te geven hier wat foto's.
Ik heb ook wat met de videocamera rond gelopen en Yvon met pen en papier, maar dat komt later.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yvon en Annet
Laatst gewijzigd door Kees en Annet op 30 sep 2010, 13:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

28 sep 2010, 22:30

Even vast een filmpje.

De locatie:


Hele korte blik op dashboard van de countryman cooper S all 4 automaat.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

29 sep 2010, 08:58

Begin hem steeds mooier te vinden maar stel dat het een opvolger word dan ga ik eerst MICKEY MOUSSE in de zelfde kleur spuiten :s welke gek heeft dat verzonnen :shock: verder ziet alles er top uit behalve dat :roll:
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

29 sep 2010, 11:43

Hier alvast een glimp van mijn pica's er volgen meer... (even tussen typen, afspraken, mailtjes door)

Afbeelding
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

29 sep 2010, 15:28

een countryman misbruiken.... foei foei! :mrgreen:
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

29 sep 2010, 17:50

Zo de filmpjes van de presentatie zijn ook klaar.

nr. 1

nr. 2

en de laatste nr. 3


Ik heb de hele presentatie maar gefilmd, dan weten jullie ook wat er besproken is. :lol:

Annet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

29 sep 2010, 18:10

Goed gedaan Annet 8)

Ik was niet op de hoogte van deze persintroductie maar leuk dat jullie geweest zijn.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

29 sep 2010, 21:04

Zo, mijn concept testverslag ligt bij de redactie :mrgreen:

Houden we het een beetje spannend :wink:
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

29 sep 2010, 21:18

Nog even een paar foto's dan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

30 sep 2010, 11:58

Testverslag mini Countryman 28 september 2010

28 september 2010 om 09.30 werden wij verwacht bij het NSDM-terrein Amsterdam alwaar de persintroductie zou plaatsvinden op het lichtschip Finley. We werden verwelkomt door een witte Countryman welke als eye catchter op de voorkant van het schip stond. Aan de pier stonden een vijftal Countrymans klaar om hun kunsten te laten ervaren door de genodigden. De keuze was onder andere een tweetal coopers, een cooper S en een Cooper Diesel. Gezien een aantal genodigden in de file stond werd besloten om eerst te starten met het rijden in de Countryman en daarna de officiele presentatie te houden. Op deze manier zou iedereen in de gelegenheid zijn om de presentatie bij te wonen.

Annet en ik hebben gekozen voor de witte Countryman Cooper S All4, automaat (135kW/184PK). De Countryman was voorzien van lederen bekleding (in zwart uitgevoerd) navigatie alsmede harmon kardon geluidinstallatie.

Bij de instap in de Countryman heb je meteen het mini-gevoel, de beleving voorin heb ik als hetzelfde ervaren als bij de mini hatchback. Enkel wanneer je achterom kijkt (bij het inhalen) zie en voel je de extra ruimte welke de Countryman biedt. De automaat, welke ook middels flippers aan het stuur te bedienen is, reageert direct op het gaspedaal en schakelt vlot door. Door de variabele transmisie bij de automaat heb je geen last van vermogensverlies wanneer de Countryman doorgeschakeld. Ook wanneer je vanaf de start het gaspedaal diep intrapt wordt er goed gereageerd en heeft de Countryman geen 'nadenktijd' nodig (wat mijn ervaring wel is bij andere variabele transmissie bij automaten). Waar ikzelf benieuwd naar was, en beetje voor vreesde, was het 'go-kart' gevoel of dit nog aanwezig zou zijn. Bij met hoge snelheid aanrijden van een rotonde en het nemen van de rotonde reageert de Countryman naar mijn beleving als gelijk aan de R56. Het gevoel om de mini in de bochten te smijten is gebleven alsmede de goede weglegging. De Countryman heeft geen neiging tot uitbreken of 'zwalken' over de weg.

Nog even wat feitjes
De mini Countryman is een bewuste nieuwe aanwinst in de al bestaande mini-familie. Met de al bestaande familie (hatchback, cabrio en clubman) zat Mini in het zogeheten b-segment (compacte auto's) van de automarkt wat 98.000 auto's betreft. Met de uitbreiding van de mini-familie met de Countryman betreedt mini nu ook het c-segment (compacte-middenklasse) welke 219.419 auto's betreft. Hiermee kan mini de positie van het merk vergroten en verder bestendigen.

Wat de Countryman nog meer uniek maakt is onder andere de 'center rail'. Deze rail in het midden van de auto is verkrijgbaar in een tweetal varianten: tot net na de voorstoelen en tot en met de achterbank. Op deze center rail is het mogelijk om naar eigen wens de beschikbare accessoires te klikken. Hierbij kan worden gedacht aan een brillenkoker, muntenbakje, apparatuurhouders (communicatie of navigatieapparatuur) of armsteunen. Deze worden bevestigd op de center rail en kunnen vrij van voren en naar achteren worden bewogen. Hiermee ontstaat een verbinding tussen voor en achter.

Een andere primeur is Mini Connected, een infotainment systeem welke optioneel leverbaar is. Door de nieuw ontwikkelde USB interface is het gemakkelijk om de apple iPhone te integreren met het audio en infotainment systeem. Dit systeem is opgebouwd in een tweetal peilers 'buddy' en 'live'. Met de optie ' buddy' kom je als het ware in de cockpit van de mini en kan je onder andere het 'minimalism' analyseren. Wat de primeur beleefde bij de mini Camden heeft ook zijn plek gevonden bij de Countryman en dat is de ' mission control' waarmee de mini berichten geeft over de huidige situatie (buitentemperatuur, benzinetank). Daarnaast is het mogelijk om de instellingen van 'dynamic music' aan te passen. Dit laatste past de muziek automatisch aan aan je rijstijl. Bijvoorbeeld bij hoge snelheid (snelweg) meer bas in de muziek. Optie 'live' geeft toegang tot de buitenwereld denk hierbij aan webradio, nieuws en zelfs internet.

In mijn ogen heeft mini met de mini Countryman een volwaardige nieuwe lid aan de familie toegevoegd. De rij-eigenschappen welke mini-rijders zo waarderen zijn behouden gebleven.
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

30 sep 2010, 13:13

We hebben ook nog een journalist uit zijn BMW naar een Countryman geklest.
Hij vond het een Stoere Macho Mini. :s

Vooral de 4 stoelen vielen in de smaak.

Ook heb ik de heren nog even kunnen laten zien :mrgreen: dat de vlakke laadvloer bij een 4 stoelen uitvoering omhoog
geklapt kan worden zodat je het gat dat tussen de stoelen en de achterbak kwijtbent. 8)
Ze wilde ook nog even weten hoe je een redelijke vlakke laadvloer kreeg. Dus ook dat even voorgedaan.
Mannen >)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog een laatste foto om het af te leren.
Afbeelding

Annet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

30 sep 2010, 19:04

Gaaf! :D
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

30 sep 2010, 21:14

The Making Off. :lol: Nationale Persintroductie MINI Countryman

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de persintroductie MINI COUNTRYMAN.
dit is een pdf van 7,24 Mb (28 pagina's)

http://www.bmwgroup.nl/minicountryman/p ... deftim.pdf
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

30 sep 2010, 21:58

Leuk en mooi (beeld)verslag 8) !! Heel goed gedaan dames :icon_top: !
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

30 sep 2010, 22:06

Wat een leuk verslag weer. Het begint echt te kriebelen nu met al dat nieuws en ik kan dus haast niet wachten tot de Speedster eindelijk geintroduceerd gaat worden. Duurt nog heeeeeeeel lang helaas.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”