Dat is grappig, sportbutton activeren, terwijl je die niet eens hebt
Interessant.....
DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert
- Indi
- Enthousiast
- Locatie: Brugge
Bericht
R53 en R50 zijn ook te programmeren, ik vermoed dat de meeste opties ook daar mogelijk zijn...GreyCooperS schreef:Zijn er ook nog leuke updates voor de R53? of is die te primitief?
Passagier ruit in 1 klik omhoog zou welkom zijn en comfort sluiting via de AB ook...uiteraard ook hier een vergoeding mogelijk!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Comfortsluiten met de ab zou moeten kunnen, die 1-klik-sluiten schijnt niet mogelijk om te programmeren.GreyCooperS schreef:Zijn er ook nog leuke updates voor de R53? of is die te primitief?
Passagier ruit in 1 klik omhoog zou welkom zijn en comfort sluiting via de AB ook...uiteraard ook hier een vergoeding mogelijk!
- Indi
- Enthousiast
- Locatie: Brugge
Bericht
De software i.c.m. de Mini R56 is nogal versie-gevoelig moet ik zeggen, daarom volgende tips om jullie uren zoekwerk te besparen:
1. Installeer Mini Standard tools: Download
Dit bevat ook de installatiegids en een step-by-step voor het wijzigen van opties. Tijdens de installatie moet je "daten" files kopiëren, hier moet je volgende versies gebruiken: V32 files voor ediabas\ecu (enkel de EPS_56.PRG file van V41 nemen), en v41 daten files voor DATEN en SGDAT.
Daten V32: Download
Daten V41: Download
2. Upgrade Ediabas van 6.4.7 naar 7.2.0
Maak een backup van c:\ediabas\bin\ediabas.ini. Daarna gewoon de bestanden overschrijven met de bestanden uit de RAR file (overschrijven, niet de originele map verwijderen). Achteraf de originele ediabas.ini terugplaatsen in c:\ediabas\bin.
Ediabas 7.2.0: Download
3. Maak een nieuwe tekstfile in c:\ncsexper\work en hernoem naar FSW_PSW.MAN
Voor sommige retrofits moet je de VO (vehicle order) of FA aanpassen:
PDF How to change the VO/FA: Download
Werkt perfect op een Macbook Pro, hebben we getestRobbee schreef:Ok, kabel is besteld.
Nu de software nog ...aan het downloaden.
Moet ik op mijn Macbook Pro toch nog windhoos gaan draaien
De software i.c.m. de Mini R56 is nogal versie-gevoelig moet ik zeggen, daarom volgende tips om jullie uren zoekwerk te besparen:
1. Installeer Mini Standard tools: Download
Dit bevat ook de installatiegids en een step-by-step voor het wijzigen van opties. Tijdens de installatie moet je "daten" files kopiëren, hier moet je volgende versies gebruiken: V32 files voor ediabas\ecu (enkel de EPS_56.PRG file van V41 nemen), en v41 daten files voor DATEN en SGDAT.
Daten V32: Download
Daten V41: Download
2. Upgrade Ediabas van 6.4.7 naar 7.2.0
Maak een backup van c:\ediabas\bin\ediabas.ini. Daarna gewoon de bestanden overschrijven met de bestanden uit de RAR file (overschrijven, niet de originele map verwijderen). Achteraf de originele ediabas.ini terugplaatsen in c:\ediabas\bin.
Ediabas 7.2.0: Download
3. Maak een nieuwe tekstfile in c:\ncsexper\work en hernoem naar FSW_PSW.MAN
Voor sommige retrofits moet je de VO (vehicle order) of FA aanpassen:
PDF How to change the VO/FA: Download
Laatst gewijzigd door Indi op 21 nov 2011, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Indi
- Enthousiast
- Locatie: Brugge
Bericht
Wat je best doet:
Nadat je "ncs expert" de eerste keer hebt opgestart, connecteer je met de CAS ecu. Op dat moment worden 2 files aangemaakt in c:\ncsexper\work. Maak een backup van fa.trc en FSW_PSW.trc files. Herhaal de procedure voor de FRM ecu. Zo kun je altijd alle ecu's terug naar de originele staat herstellen.
Het lijkt waarschijnlijk ingewikkeld, maar alles spreekt voor zich eens je het geïnstalleerd hebt..
Als je de werking begrijpt kan er weinig misgaan.Aantje schreef:Valt niet mee zo te lezen, heb wel een idee om het 1 en ander beter te krijgen.
Wat gebeurt er trouwens als het mis gaat, of beter gezegt wat kan er misgaan?
Wat je best doet:
Nadat je "ncs expert" de eerste keer hebt opgestart, connecteer je met de CAS ecu. Op dat moment worden 2 files aangemaakt in c:\ncsexper\work. Maak een backup van fa.trc en FSW_PSW.trc files. Herhaal de procedure voor de FRM ecu. Zo kun je altijd alle ecu's terug naar de originele staat herstellen.
Het lijkt waarschijnlijk ingewikkeld, maar alles spreekt voor zich eens je het geïnstalleerd hebt..
- Mini Wolf
- 4 op een rij!
- Locatie: 't Gooi
Bericht
Heb ook zeker interesse in ramen sluiten met de ab en het met 1 klik omhoog sluiten/opene van het passagiers raam. Ik ga dit echter niet zelf doen want computers en ik.......... Zodra alles een beetje uitgezocht is en uitgeprobeerd dan houd ik me aanbevolen (tegen een vergoeding uiteraard).
Kom maar door!!!
Kom maar door!!!
Laatst gewijzigd door Mini Wolf op 23 nov 2011, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Bedankt voor de links en de beschrijving
Bootcamp of een virtual machine ?Indi schreef:Werkt perfect op een Macbook Pro, hebben we getestRobbee schreef:Ok, kabel is besteld.
Nu de software nog ...aan het downloaden.
Moet ik op mijn Macbook Pro toch nog windhoos gaan draaien
Bedankt voor de links en de beschrijving
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
ik vind dit wel heel cool, ik ga een kabel kopen
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors