Gesloten

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Gesloten

25 aug 2012, 22:07

He-hoi!

Meer geluid uit de uitlaat, wie wil dat nu niet? >)
Voor de R50, R52 en R53 onder ons is het bijna een gebruik!

Na wat zoekwerk kwam ik uit op het merk "Megan Racing".
Mij zei het merk niets, dus een zoekactie gestart en vele reviews op onderandere verschillende fora gelezen. Het mooie van alles is: geen negatieve verhalen!
Helaas geen verhalen gevonden over instalaties op een MINI, wel filmpjes. Alle verhalen beginnen over de prijs en de verwachtingen bij de kwaliteit, echter hoeft kwaliteit niet altijd duur te zijn is de conclussie.

Je kan relatief makkelijk je eigen originele cat ombouwen zodat die hier tussen past voor de APK ed.

Afbeelding

Wat op de site staat:
• Direct bolt on, gain more performance due to more air flow
• 100% stainless steel with polish finish
• Producing strong, deep and noticable sound
• Gain 3-12 more horse power, faster response
Comes with all gaskets, bolts & nuts
• Quality comparable with brands as Invidia, DCSports, Apexi, etc.
3 year warranty included! This is UNIQUE in the tuning/styling market.

De prijs voor 1 spruitstuk, zonder (eventuele korting) is:
€269

De korting die is aangeboden:
Bij 3st krijgen we 10% (=±€240)
Bij 5st krijgen we 20% (=±€215)


Who's in?
- BMX
- Smeed
- Sander_r53?
Laatst gewijzigd door BMX op 29 aug 2012, 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

26 aug 2012, 01:20

Ik ben ook op zoek naar een ander spruitstuk. Zat alleen te denken aan een Janspeed of een OBX aangezien hier wat meer over bekend is op een MINI. Is er een specifieke reden dat je niet voor een van die merken kiest, maar juist voor deze Megan Racing?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 aug 2012, 11:55

Janspeed kies ik niet vanwege de prijs heel simpel. Als een catback €500 kost, moet een header iig niet meer kosten..

OBX heb ik me niet in verdiept.Maar begreep dat het dezelfde kwaliteit is, vandaar.
Weet jij toevallig de prijs van een OBX header?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

26 aug 2012, 12:02

Janspeed spruit kost zonder cat 249 pond (=EUR 314,59) op eBay, met catvervanger 299 pond (=EUR 377,76). Verzendkosten vanuit de UK naar NL zijn onbekend.

OBX kost op eBay rond de 180 dollar (=EUR 139,81). Verzendkosten vanuit de US naar NL zijn rond de 75 euro. Dit is wel een 4-2-1 design i.t.t. janspeed en megan racing. Er zit ook geen cat of catvervanger bij!
BMX schreef:Janspeed kies ik niet vanwege de prijs heel simpel. Als een catback €500 kost, moet een header iig niet meer kosten..

OBX heb ik me niet in verdiept.Maar begreep dat het dezelfde kwaliteit is, vandaar.
Weet jij toevallig de prijs van een OBX header?
Laatst gewijzigd door Brightness op 26 aug 2012, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

26 aug 2012, 12:10

cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

26 aug 2012, 15:12

Plus invoerkosten wanneer je uit de vs besteld.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 aug 2012, 15:17

Brightness schreef:Janspeed spruit kost zonder cat 249 pond (=EUR 314,59) op eBay, met catvervanger 299 pond (=EUR 377,76). Verzendkosten vanuit de UK naar NL zijn onbekend.

OBX kost op eBay rond de 180 dollar (=EUR 139,81). Verzendkosten vanuit de US naar NL zijn rond de 75 euro. Dit is wel een 4-2-1 design i.t.t. janspeed en megan racing. Er zit ook geen cat of catvervanger bij!
BMX schreef:Janspeed kies ik niet vanwege de prijs heel simpel. Als een catback €500 kost, moet een header iig niet meer kosten..

OBX heb ik me niet in verdiept.Maar begreep dat het dezelfde kwaliteit is, vandaar.
Weet jij toevallig de prijs van een OBX header?
Gezien er geen catvervanger en de rare aansluiting op de OBX\, valt die dus af. Ik heb geen zin om de juiste match te zoeken (lengte, dikte en aansluiting). Dit is een zelfde aansluiting als bij een SuperSprint en dat is alles behalve handig. Hè Raymond? ;)

En waarom een Janspeed als het voor minder kan? Ik hecht geen waarde aan een merk oid, vandaar dat ik verde heb gekeren.
Daarbij; wat als er iets niet goed iets? Bij wie verhaal je je garantie op Ebay?
Het product dat ik vernoem heeft een importeur in Nederland, altijd mooi toch? EN 3jr garantie op het product :)

Het is een vraag of je mee wilt doen, het hoeft niet.. ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

26 aug 2012, 16:50

Ik wist niet dat er problemen waren qua aansluiting met de OBX. Dacht ergens te lezen dat de originele kat er wel opgelast kan worden. Je moet dan wel met kat willen rijden natuurlijk.

Merk maakt mij ook niet zoveel uit. Maar ik kies wel graag voor iets waar al wat meer (goede) ervaring mee is. Over de Janspeed lees ik veel positieve verhalen, en persoonlijk vind ik het prijsverschil met de Megan Racing wel te overzien. Ik pas dus voor deze GB en ga voor een Janspeed. :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 aug 2012, 17:31

Ik snap alleen niet waarom een decat een bult in die buis heeft zitten, verloop van verschillende diameters is helemaal niet goed als je een recht systeem wil hebben/maken
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

26 aug 2012, 18:22

Kan ik ook meedoen met de GB, maar dan voor een spruitstuk met decat/racecat voor mijn Rover 200 BRM? Of wordt dat te ingewikkeld?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 aug 2012, 18:29

Als ze die hebben denk ik dat het geen probleem moet zijn.. zal ik ff navragen als ik uberhaupt antwoord heb :P

@Davy
Geen idee..
Maar voor de POWER moet je de cat toch laten zitten.. dus dit zal wel voor t geluid zijn ? :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 aug 2012, 19:50

Het schijnt het beste te zijn voor een eaton om wat tegendruk te hebben, maar er zijn auto's die met een decat pk's winnen tov een cat. Het verschilt behoorlijk.

De mijne verliest in elk geval behoorlijk met een cat
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 aug 2012, 19:52

Miss dat de bolling in de catvervanger net voor dat beetje tegendruk zorgt?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

26 aug 2012, 20:05

Ik voel dat ie zonder cat minder presteert. Hoor de super charger ook niet meer zo goed. Wel een gemis.

De ss koppelstuk is idd niet zo handig, maar wat een geluid >)
Een Jan Speed is een mooi ding, maar dat past niet zo in dit topic.

Terug naar “Afgeronde groupbuys”