Gesloten
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik kan alleen geen spruit voor jouw auto vinden van dit merk
Zo erg verschil ja?Raymond schreef:Ik voel dat ie zonder cat minder presteert.
Hoorde/las dat Frenk nog een JCW-CAI heeftHoor de super charger ook niet meer zo goed. Wel een gemis.
Daar gaat t om!De ss koppelstuk is idd niet zo handig, maar wat een geluid
Maar wat is een Janspeed meer dan dit?Een Jan Speed is een mooi ding, maar dat past niet zo in dit topic.
Het zou vermogen moeten opleveren. Bij een R53 moet je enige tegendruk hebben zodat de supercharger zijn werk beter kan uitvoeren. Die heb je niet dus zou je winst moeten krijgen!chill-es schreef:Zou een decat bij een 1.8 vvc (atmosferisch dus) zoals in de BRM vermogen opleveren of juist kosten?
Ik kan alleen geen spruit voor jouw auto vinden van dit merk
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Rob Clubman
- NMC Staff
- Locatie: Stein
Bericht
Volgens mij is een janspeed hetzelfde kost alleen 100 eurie's meer.
Ik ben de flenzen al aan het maken om aan de cat te lassen zodat ik deze ook ertussen kan hangen als hij teveel lawaai maakt
Ik ben de flenzen al aan het maken om aan de cat te lassen zodat ik deze ook ertussen kan hangen als hij teveel lawaai maakt
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ik ben al voorzien ik krijg weer een JS met sportcat voor tegendruk want decat SuCkS bigtime
burn rubber not your soul
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik ga toch echt weer terug decat rijden..
Decat IS vetter omdat je gasrespons 100 x beter is, alleen moet je dan het lawaai beperken. Je moet met middendemper rijden omdat je anders gek wordt. Cilinderkop en nokkenas dragen ook bij aan herrie. Na de catcam was mijn uitlaat meer aanwezig, idem door de grotere uitlaatpoorten en kleppen in de Thumper kop.
Wat Marcel zegt, als die bolling echt in de decat zit, heel snel een custom pijp laten maken want dat is echt niet prettig.
Decat IS vetter omdat je gasrespons 100 x beter is, alleen moet je dan het lawaai beperken. Je moet met middendemper rijden omdat je anders gek wordt. Cilinderkop en nokkenas dragen ook bij aan herrie. Na de catcam was mijn uitlaat meer aanwezig, idem door de grotere uitlaatpoorten en kleppen in de Thumper kop.
Wat Marcel zegt, als die bolling echt in de decat zit, heel snel een custom pijp laten maken want dat is echt niet prettig.
- Rob Clubman
- NMC Staff
- Locatie: Stein
Bericht
Dus Dave als ik het goed begrijp kun je beter zonder cat rijden met middendemper, dan zonder middendemper met cat?
- darknightmini
- One wheel wonder
- Locatie: antwerpen
Bericht
decat
Voor de topicstarter sorry man heb de mijne 2 weken geleden besteld ;-) aan de prijs van jou te zien en aan de grijze letters op de foto van de zelfde verdeler als de mijne 8 weken levertermijn denk erom !! ik nog 6 te gaan
En denk wel dat het best is van met de middendemper te gaan rijden anders heb je echt wel een hoop herrie !!
ik heb van iemand op minimaniacs een losse cat gekocht een originele die al was aangepast voor een janspeed ,
dus moet ik wss alleen even de mondstukjes verlassen no big deal .
Ben alleen benieuwd hoe de ecu gaat reageren als de cat eronderuit is want normaal geven dan de twee lambdasondes dezelfde waarden en is het feestje snel over , al heb ik daar al een oplossing voor klaar liggen .
En denk wel dat het best is van met de middendemper te gaan rijden anders heb je echt wel een hoop herrie !!
ik heb van iemand op minimaniacs een losse cat gekocht een originele die al was aangepast voor een janspeed ,
dus moet ik wss alleen even de mondstukjes verlassen no big deal .
Ben alleen benieuwd hoe de ecu gaat reageren als de cat eronderuit is want normaal geven dan de twee lambdasondes dezelfde waarden en is het feestje snel over , al heb ik daar al een oplossing voor klaar liggen .
Laatst gewijzigd door darknightmini op 26 aug 2012, 22:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ligt eraan wat je wil.
Sowieso niet zonder beiden, dan wordt het teveel.
Met cat is soepeler, netter en afhankelijk van je auto wellicht lager in de toeren iets sterker.
Zonder heeft een heel veel snellere gasrespons, veel rauwer en wellicht bovenin de toeren iets sterker omdat het minder geknepen aanvoelt.
Ik was echt dol op m'n decat, kwam ik achter toen ie weg was. Toen Thomas hem getuned had en na een proefrit vroeg wat ik er van vond was mijn reactie: Shit, better without a cat..
Sowieso niet zonder beiden, dan wordt het teveel.
Met cat is soepeler, netter en afhankelijk van je auto wellicht lager in de toeren iets sterker.
Zonder heeft een heel veel snellere gasrespons, veel rauwer en wellicht bovenin de toeren iets sterker omdat het minder geknepen aanvoelt.
Ik was echt dol op m'n decat, kwam ik achter toen ie weg was. Toen Thomas hem getuned had en na een proefrit vroeg wat ik er van vond was mijn reactie: Shit, better without a cat..
- darknightmini
- One wheel wonder
- Locatie: antwerpen
Bericht
inwikkelen
En @bmx spuit het chroom maar zwart voor de keuring hier in belgie ;-) tis maar een tip en nog een andere tip wikkel de headerpijpen in met uitlaattape tot voor de gaas (minder hitte in motorcompartiment en beter flow van uitlaatgassen doordat ze beter warm blijven ) .
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dat zijn allemaal mooie tips
Gelukkig mag hier in NL een hoop gedaan worden aan de auto.. zolang je uitstoot nog maar klopt tijdens de keuring
Dat inwikkelen had ik ook al wel wat van gehoord.. miss ga ik daar nog wat mee doen!
Maar zeer benieuwd naar jouw ervaringen dan over een paar dagen
Heb je nog een specifieke reden waarom je voor deze header gekozen hebt?
Ik heb reactie terug van de verkoper;
Bij 3st = 10%
Bij 5st is 20%
Zie ook beginpost!
Gelukkig mag hier in NL een hoop gedaan worden aan de auto.. zolang je uitstoot nog maar klopt tijdens de keuring
Dat inwikkelen had ik ook al wel wat van gehoord.. miss ga ik daar nog wat mee doen!
Maar zeer benieuwd naar jouw ervaringen dan over een paar dagen
Heb je nog een specifieke reden waarom je voor deze header gekozen hebt?
Ik heb reactie terug van de verkoper;
Bij 3st = 10%
Bij 5st is 20%
Zie ook beginpost!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors