Gesloten

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 aug 2012, 20:07

Nope, zorgt niet voor tegendruk :)
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

26 aug 2012, 20:10

Zou een decat bij een 1.8 vvc (atmosferisch dus) zoals in de BRM vermogen opleveren of juist kosten?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 aug 2012, 20:46

Raymond schreef:Ik voel dat ie zonder cat minder presteert.
Zo erg verschil ja?
Hoor de super charger ook niet meer zo goed. Wel een gemis.
Hoorde/las dat Frenk nog een JCW-CAI heeft ;)
De ss koppelstuk is idd niet zo handig, maar wat een geluid >)
Daar gaat t om! :mrgreen:
Een Jan Speed is een mooi ding, maar dat past niet zo in dit topic.
Maar wat is een Janspeed meer dan dit? :roll:
chill-es schreef:Zou een decat bij een 1.8 vvc (atmosferisch dus) zoals in de BRM vermogen opleveren of juist kosten?
Het zou vermogen moeten opleveren. Bij een R53 moet je enige tegendruk hebben zodat de supercharger zijn werk beter kan uitvoeren. Die heb je niet dus zou je winst moeten krijgen! :D
Ik kan alleen geen spruit voor jouw auto vinden van dit merk :oops:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

26 aug 2012, 21:00

Was ik al bang voor, meestal rijden rover/mg's met Janspeed :X
Gebruikersavatar
Rob Clubman
NMC Staff
NMC Staff
Locatie: Stein
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 jan 2012, 20:36

26 aug 2012, 21:21

Volgens mij is een janspeed hetzelfde kost alleen 100 eurie's meer.
Ik ben de flenzen al aan het maken om aan de cat te lassen zodat ik deze ook ertussen kan hangen als hij teveel lawaai maakt :D
Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

26 aug 2012, 21:33

(eat)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 aug 2012, 21:35

Ik ben al voorzien ik krijg weer een JS met sportcat voor tegendruk want decat SuCkS bigtime
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 aug 2012, 22:14

Ik ga toch echt weer terug decat rijden..

Decat IS vetter omdat je gasrespons 100 x beter is, alleen moet je dan het lawaai beperken. Je moet met middendemper rijden omdat je anders gek wordt. Cilinderkop en nokkenas dragen ook bij aan herrie. Na de catcam was mijn uitlaat meer aanwezig, idem door de grotere uitlaatpoorten en kleppen in de Thumper kop.

Wat Marcel zegt, als die bolling echt in de decat zit, heel snel een custom pijp laten maken want dat is echt niet prettig.
Gebruikersavatar
Rob Clubman
NMC Staff
NMC Staff
Locatie: Stein
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 jan 2012, 20:36

26 aug 2012, 22:20

Dus Dave als ik het goed begrijp kun je beter zonder cat rijden met middendemper, dan zonder middendemper met cat?
Afbeelding
darknightmini
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: antwerpen
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 15:18

decat

26 aug 2012, 22:26

Voor de topicstarter sorry man heb de mijne 2 weken geleden besteld ;-) aan de prijs van jou te zien en aan de grijze letters op de foto van de zelfde verdeler als de mijne :D 8 weken levertermijn denk erom !! ik nog 6 te gaan :D

En denk wel dat het best is van met de middendemper te gaan rijden anders heb je echt wel een hoop herrie !!
ik heb van iemand op minimaniacs een losse cat gekocht een originele die al was aangepast voor een janspeed ,
dus moet ik wss alleen even de mondstukjes verlassen no big deal .

Ben alleen benieuwd hoe de ecu gaat reageren als de cat eronderuit is want normaal geven dan de twee lambdasondes dezelfde waarden en is het feestje snel over , al heb ik daar al een oplossing voor klaar liggen .
Laatst gewijzigd door darknightmini op 26 aug 2012, 22:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 aug 2012, 22:27

Ligt eraan wat je wil.

Sowieso niet zonder beiden, dan wordt het teveel.

Met cat is soepeler, netter en afhankelijk van je auto wellicht lager in de toeren iets sterker.

Zonder heeft een heel veel snellere gasrespons, veel rauwer en wellicht bovenin de toeren iets sterker omdat het minder geknepen aanvoelt.

Ik was echt dol op m'n decat, kwam ik achter toen ie weg was. Toen Thomas hem getuned had en na een proefrit vroeg wat ik er van vond was mijn reactie: Shit, better without a cat..
darknightmini
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: antwerpen
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 15:18

inwikkelen

26 aug 2012, 22:32

En @bmx spuit het chroom maar zwart voor de keuring hier in belgie ;-) tis maar een tip en nog een andere tip wikkel de headerpijpen in met uitlaattape tot voor de gaas (minder hitte in motorcompartiment en beter flow van uitlaatgassen doordat ze beter warm blijven ) .
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 aug 2012, 11:26

Dat zijn allemaal mooie tips 8)
Gelukkig mag hier in NL een hoop gedaan worden aan de auto.. zolang je uitstoot nog maar klopt tijdens de keuring :P

Dat inwikkelen had ik ook al wel wat van gehoord.. miss ga ik daar nog wat mee doen!

Maar zeer benieuwd naar jouw ervaringen dan over een paar dagen :)
Heb je nog een specifieke reden waarom je voor deze header gekozen hebt?

Ik heb reactie terug van de verkoper;
Bij 3st = 10%
Bij 5st is 20%
Zie ook beginpost!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: decat

27 aug 2012, 16:35

darknightmini schreef: Ben alleen benieuwd hoe de ecu gaat reageren als de cat eronderuit is want normaal geven dan de twee lambdasondes dezelfde waarden en is het feestje snel over , al heb ik daar al een oplossing voor klaar liggen .
Softwarematig op te lossen

Terug naar “Afgeronde groupbuys”