Opel Speedster 2.2-16V

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 mar 2012, 09:15

Ik zou toch liever een links gestuurd exemplaar hebben. Staan ook wel wat Nederlandse exemplaren te koop.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

29 mar 2012, 10:58

:shock: mnr de klusser. Gewoon een brug in de garage :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

29 mar 2012, 11:00

Raymond schreef::shock: mnr de klusser. Gewoon een brug in de garage :mrgreen:
Dat wilde ik ook net zeggen.. meneer heeft gwoon ff een brug thuis! :-))

Maar wat een project!
Maatje van me had ook zo'n Speedster, heerlijke auto! Hij heeft m alleen om een boom gevouwen :s
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 mar 2012, 11:29

Poetsbrugje. Toch niet zo heel bijzonder? Al stond er nu een 2 of 4 kolommer..... :lol:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 mar 2012, 11:31

Maar wel respect voor het werk hoor! En over je gewichts fetish, zou een normale kentekenplaat niet lichter zijn dan een luxe met opgelegde letters? :roll: :mrgreen:
KoenM
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 jul 2010, 11:58

29 mar 2012, 12:02

Mooi project hoor, gaaf!
Een sticker is natuurlijk nog lichter Frankie ;)
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

29 mar 2012, 12:04

Mooie 'badkuip' hoor! Rood is echt een stoere kleur voor zo'n auto. Ik moest er ook wel om lachen dat je zei niet zo veel moeite te willen doen en dan vervolgens met zo'n verhaal aankomt :shock:

Ik blijf me er altijd weer over verbazen hoeveel een Speedster eigenlijk op een Elise lijkt (of andersom, net wat je wil). Mijn Vader heeft namelijk een Elise en de aluninium kuip en raam etc zijn echt precies hetzelfde. Onze auto is nog bijna standaard (alleen AP remmen en sportuitlaat) en dat gaat al als de brandweer, dus dan moet deze dat helemaal gaan met 260pk!

Veel plezier met je Speedster en ik ben benieuwd of er nog meer mod's komen in de toekomst!


P.s. wij hebben trouwens ook een kentekensticker voorop zitten en dat scheelt echt een hoop.... :P
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 mar 2012, 12:25

KoenM schreef:Een sticker is natuurlijk nog lichter Frankie ;)
Helemaal gelijk in! :lol: :lol:
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

29 mar 2012, 17:59

Leuke reakties op die platte kadett van mij! :)
De kentekenplaat voor is tegenwoordig al een lichtgewicht sticker (en ook kleiner dan de standaardmaat en zelfs kleiner dan een amerikaantje), die achterplaat is inderdaad nog een goede tip! :wink:
Alles om dat ding rond de 800kg te houden...
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

29 mar 2012, 18:05

kimi100 schreef:Mooie 'badkuip' hoor! Rood is echt een stoere kleur voor zo'n auto. Ik moest er ook wel om lachen dat je zei niet zo veel moeite te willen doen en dan vervolgens met zo'n verhaal aankomt :shock:

Ik blijf me er altijd weer over verbazen hoeveel een Speedster eigenlijk op een Elise lijkt (of andersom, net wat je wil). Mijn Vader heeft namelijk een Elise en de aluninium kuip en raam etc zijn echt precies hetzelfde. Onze auto is nog bijna standaard (alleen AP remmen en sportuitlaat) en dat gaat al als de brandweer, dus dan moet deze dat helemaal gaan met 260pk!

Veel plezier met je Speedster en ik ben benieuwd of er nog meer mod's komen in de toekomst!


P.s. wij hebben trouwens ook een kentekensticker voorop zitten en dat scheelt echt een hoop.... :P
Ik heb bijna alles gekopieerd van een ander forum, dus veel werk was het eigenlijk niet hoor :)
De speedster is ook bijna identiek aan een elise, ze werden ook op dezelfde fabricagelijn gemaakt.
Eigenlijk is de speedster zelfs nog meer een Lotus dan een elise, omdat de 2.2 ecotec motor ooit door Lotus is ontworpen (in opdracht van GM). De torren van de elise zijn ontworpen en gemaakt door rover en toyota 8)
Opel heeft wel een stevige vinger in de pap gehad bij de ontwikkeling van de veiligheidssystemen, zoals de airbag en het ABS, welke daarna ook zijn opgenomen in de elise en exige.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

29 mar 2012, 18:34

@Maik: ja dat is eigenlijk wel raar dan dat er in de lotus niet de 2.2 ligt die wel orgineel in de Speedster ligt. Het enige wat ik kan bedenken waarom er een rover motor (in ons geval) in zit is, dat dit maar een 1800cc blok is en daardoor een stuk lichter. Ik weet niet het exacte gewicht, maar het is iets in de 700 kilo.
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

29 mar 2012, 22:16

Ja, dat klopt. De elise (in ieder geval de oudere types) is lichter dan de speedster, maar dat heeft niet alleen met de motor te maken, maar ook met andere zaken. Onder andere de veiligheidszaken maar ook een lichtere body en lichtere wielen bv.
Het rover en toyo blok heeft ook een veel leuker motorkarakter dan de 2.2, veel racier (reageert giftiger op het gaspedaal) en draaien makkelijker hogere toeren, daar is de 2.2 maar wat gezapig bij. Dat komt deels door de lange slag van de 2.2 (slag en boring zijn niet vierkant), en het motormanagement. Dat laatste is er al uitgehaald met een software update, dat eerste is wat lastiger, maar ook wel weer een stuk te verbeteren (hopelijk) als er straks het lichte vliegwiel in zit en de balansassen eruit getrokken zijn :wink:
Voordeel van het langeslagblok én de grotere inhoud is dat het blok veel koppel heeft in het middengebied van de toeren, maargoed, van mij had het wel wat heftiger hoger in toeren gemogen allemaal...
PerryMiniCooper
Be Mini
Be Mini
Locatie: Leiden
Berichten: 417
Lid geworden op: 23 okt 2011, 18:49

30 mar 2012, 05:14

Wat een vet project!!! Wil hem wel is een keer in het echt komen bewonderen 8)
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

30 mar 2012, 09:06

Maik schreef:Ja, dat klopt. De elise (in ieder geval de oudere types) is lichter dan de speedster, maar dat heeft niet alleen met de motor te maken, maar ook met andere zaken. Onder andere de veiligheidszaken maar ook een lichtere body en lichtere wielen bv.
Het rover en toyo blok heeft ook een veel leuker motorkarakter dan de 2.2, veel racier (reageert giftiger op het gaspedaal) en draaien makkelijker hogere toeren, daar is de 2.2 maar wat gezapig bij. Dat komt deels door de lange slag van de 2.2 (slag en boring zijn niet vierkant), en het motormanagement. Dat laatste is er al uitgehaald met een software update, dat eerste is wat lastiger, maar ook wel weer een stuk te verbeteren (hopelijk) als er straks het lichte vliegwiel in zit en de balansassen eruit getrokken zijn :wink:
Voordeel van het langeslagblok én de grotere inhoud is dat het blok veel koppel heeft in het middengebied van de toeren, maargoed, van mij had het wel wat heftiger hoger in toeren gemogen allemaal...
Interessant, weer wat geleerd vandaag! En het klopt inderdaad wat je zegt, de Elise kan aardig hoog in de toeren. :P
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

30 mar 2012, 09:27

I love it 8) ik vind hem mooier als een elise 8)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”