Opel Speedster 2.2-16V
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Maar wat een project!
Maatje van me had ook zo'n Speedster, heerlijke auto! Hij heeft m alleen om een boom gevouwen
Dat wilde ik ook net zeggen.. meneer heeft gwoon ff een brug thuis!Raymond schreef: mnr de klusser. Gewoon een brug in de garage
Maar wat een project!
Maatje van me had ook zo'n Speedster, heerlijke auto! Hij heeft m alleen om een boom gevouwen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Mooie 'badkuip' hoor! Rood is echt een stoere kleur voor zo'n auto. Ik moest er ook wel om lachen dat je zei niet zo veel moeite te willen doen en dan vervolgens met zo'n verhaal aankomt
Ik blijf me er altijd weer over verbazen hoeveel een Speedster eigenlijk op een Elise lijkt (of andersom, net wat je wil). Mijn Vader heeft namelijk een Elise en de aluninium kuip en raam etc zijn echt precies hetzelfde. Onze auto is nog bijna standaard (alleen AP remmen en sportuitlaat) en dat gaat al als de brandweer, dus dan moet deze dat helemaal gaan met 260pk!
Veel plezier met je Speedster en ik ben benieuwd of er nog meer mod's komen in de toekomst!
P.s. wij hebben trouwens ook een kentekensticker voorop zitten en dat scheelt echt een hoop....
Ik blijf me er altijd weer over verbazen hoeveel een Speedster eigenlijk op een Elise lijkt (of andersom, net wat je wil). Mijn Vader heeft namelijk een Elise en de aluninium kuip en raam etc zijn echt precies hetzelfde. Onze auto is nog bijna standaard (alleen AP remmen en sportuitlaat) en dat gaat al als de brandweer, dus dan moet deze dat helemaal gaan met 260pk!
Veel plezier met je Speedster en ik ben benieuwd of er nog meer mod's komen in de toekomst!
P.s. wij hebben trouwens ook een kentekensticker voorop zitten en dat scheelt echt een hoop....
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Leuke reakties op die platte kadett van mij!
De kentekenplaat voor is tegenwoordig al een lichtgewicht sticker (en ook kleiner dan de standaardmaat en zelfs kleiner dan een amerikaantje), die achterplaat is inderdaad nog een goede tip!
Alles om dat ding rond de 800kg te houden...
De kentekenplaat voor is tegenwoordig al een lichtgewicht sticker (en ook kleiner dan de standaardmaat en zelfs kleiner dan een amerikaantje), die achterplaat is inderdaad nog een goede tip!
Alles om dat ding rond de 800kg te houden...
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
De speedster is ook bijna identiek aan een elise, ze werden ook op dezelfde fabricagelijn gemaakt.
Eigenlijk is de speedster zelfs nog meer een Lotus dan een elise, omdat de 2.2 ecotec motor ooit door Lotus is ontworpen (in opdracht van GM). De torren van de elise zijn ontworpen en gemaakt door rover en toyota
Opel heeft wel een stevige vinger in de pap gehad bij de ontwikkeling van de veiligheidssystemen, zoals de airbag en het ABS, welke daarna ook zijn opgenomen in de elise en exige.
Ik heb bijna alles gekopieerd van een ander forum, dus veel werk was het eigenlijk niet hoorkimi100 schreef:Mooie 'badkuip' hoor! Rood is echt een stoere kleur voor zo'n auto. Ik moest er ook wel om lachen dat je zei niet zo veel moeite te willen doen en dan vervolgens met zo'n verhaal aankomt
Ik blijf me er altijd weer over verbazen hoeveel een Speedster eigenlijk op een Elise lijkt (of andersom, net wat je wil). Mijn Vader heeft namelijk een Elise en de aluninium kuip en raam etc zijn echt precies hetzelfde. Onze auto is nog bijna standaard (alleen AP remmen en sportuitlaat) en dat gaat al als de brandweer, dus dan moet deze dat helemaal gaan met 260pk!
Veel plezier met je Speedster en ik ben benieuwd of er nog meer mod's komen in de toekomst!
P.s. wij hebben trouwens ook een kentekensticker voorop zitten en dat scheelt echt een hoop....
De speedster is ook bijna identiek aan een elise, ze werden ook op dezelfde fabricagelijn gemaakt.
Eigenlijk is de speedster zelfs nog meer een Lotus dan een elise, omdat de 2.2 ecotec motor ooit door Lotus is ontworpen (in opdracht van GM). De torren van de elise zijn ontworpen en gemaakt door rover en toyota
Opel heeft wel een stevige vinger in de pap gehad bij de ontwikkeling van de veiligheidssystemen, zoals de airbag en het ABS, welke daarna ook zijn opgenomen in de elise en exige.
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
@Maik: ja dat is eigenlijk wel raar dan dat er in de lotus niet de 2.2 ligt die wel orgineel in de Speedster ligt. Het enige wat ik kan bedenken waarom er een rover motor (in ons geval) in zit is, dat dit maar een 1800cc blok is en daardoor een stuk lichter. Ik weet niet het exacte gewicht, maar het is iets in de 700 kilo.
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Ja, dat klopt. De elise (in ieder geval de oudere types) is lichter dan de speedster, maar dat heeft niet alleen met de motor te maken, maar ook met andere zaken. Onder andere de veiligheidszaken maar ook een lichtere body en lichtere wielen bv.
Het rover en toyo blok heeft ook een veel leuker motorkarakter dan de 2.2, veel racier (reageert giftiger op het gaspedaal) en draaien makkelijker hogere toeren, daar is de 2.2 maar wat gezapig bij. Dat komt deels door de lange slag van de 2.2 (slag en boring zijn niet vierkant), en het motormanagement. Dat laatste is er al uitgehaald met een software update, dat eerste is wat lastiger, maar ook wel weer een stuk te verbeteren (hopelijk) als er straks het lichte vliegwiel in zit en de balansassen eruit getrokken zijn
Voordeel van het langeslagblok én de grotere inhoud is dat het blok veel koppel heeft in het middengebied van de toeren, maargoed, van mij had het wel wat heftiger hoger in toeren gemogen allemaal...
Het rover en toyo blok heeft ook een veel leuker motorkarakter dan de 2.2, veel racier (reageert giftiger op het gaspedaal) en draaien makkelijker hogere toeren, daar is de 2.2 maar wat gezapig bij. Dat komt deels door de lange slag van de 2.2 (slag en boring zijn niet vierkant), en het motormanagement. Dat laatste is er al uitgehaald met een software update, dat eerste is wat lastiger, maar ook wel weer een stuk te verbeteren (hopelijk) als er straks het lichte vliegwiel in zit en de balansassen eruit getrokken zijn
Voordeel van het langeslagblok én de grotere inhoud is dat het blok veel koppel heeft in het middengebied van de toeren, maargoed, van mij had het wel wat heftiger hoger in toeren gemogen allemaal...
- PerryMiniCooper
- Be Mini
- Locatie: Leiden
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Interessant, weer wat geleerd vandaag! En het klopt inderdaad wat je zegt, de Elise kan aardig hoog in de toeren.Maik schreef:Ja, dat klopt. De elise (in ieder geval de oudere types) is lichter dan de speedster, maar dat heeft niet alleen met de motor te maken, maar ook met andere zaken. Onder andere de veiligheidszaken maar ook een lichtere body en lichtere wielen bv.
Het rover en toyo blok heeft ook een veel leuker motorkarakter dan de 2.2, veel racier (reageert giftiger op het gaspedaal) en draaien makkelijker hogere toeren, daar is de 2.2 maar wat gezapig bij. Dat komt deels door de lange slag van de 2.2 (slag en boring zijn niet vierkant), en het motormanagement. Dat laatste is er al uitgehaald met een software update, dat eerste is wat lastiger, maar ook wel weer een stuk te verbeteren (hopelijk) als er straks het lichte vliegwiel in zit en de balansassen eruit getrokken zijn
Voordeel van het langeslagblok én de grotere inhoud is dat het blok veel koppel heeft in het middengebied van de toeren, maargoed, van mij had het wel wat heftiger hoger in toeren gemogen allemaal...
Onze sponsors