Zoals geschreven zou ik ook wat info posten over mijn circuitspeeltje.
Het is een Clio Euro Cup auto uit 1992, was een reserve auto dus er staan niet veel km's op. Rijdt op dunlop slicks
auto weegtt circa 840 kg, heeft circa 150 Pk bij 8200 rpm!! en rijdt op zandvoort circa 2.10 op een rondje. Seat Ibiza 160 pk diesels, ziengs cup, swifts zijn leuke auto's om mee te sparren.
Winst zit m in lange snelle bochten bv scheivlak, daar kan ik de swifts en seats goed hebben.
auto heeft me veel tijd gekost, qua afstelling vh onderstel etc en rijdt eigenijk vlekkeloos al vele circuitdagen mee.
bv vijverberg, dnrt testdagn, cpz testdagen, bmw driversclub, spa, zolder , assen en zandvoort
foto's volgen zsm
Whybe circuitspeeltje Clio
- whybe
- One wheel wonder
Bericht
wat voor mini haalt dergelijke rondetijden dan, en als het een straatauto is op semi's , hoe lang houdt een dergelijke dat dan vol.
ben nog geen mini tegen gekomen op het circuit, dus geen referentieBerthil schreef:Welkom met je gele tracktool
Je vergeet Mini in je rijtje te zetten, 2.10 gaat met een Mini ook (op semi-slicks)
wat voor mini haalt dergelijke rondetijden dan, en als het een straatauto is op semi's , hoe lang houdt een dergelijke dat dan vol.
No longer a mini driver
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Beetje appels met peren vergelijken; jouw raceClio vs. Berthil's dagelijkse straatMini.
Jouw Clio is helemaal gestript en getrimd om mee te racen (en doet dat gezien de rondetijd goed!).
Berthil's überMini moet ook nog een APK halen en wordt dagelijks gebruikt.
Welkom hier.whybe schreef:ben nog geen mini tegen gekomen op het circuit, dus geen referentieBerthil schreef:Welkom met je gele tracktool Je vergeet Mini in je rijtje te zetten, 2.10 gaat met een Mini ook (op semi-slicks)
wat voor mini haalt dergelijke rondetijden dan, en als het een straatauto is op semi's , hoe lang houdt een dergelijke dat dan vol.
Beetje appels met peren vergelijken; jouw raceClio vs. Berthil's dagelijkse straatMini.
Jouw Clio is helemaal gestript en getrimd om mee te racen (en doet dat gezien de rondetijd goed!).
Berthil's überMini moet ook nog een APK halen en wordt dagelijks gebruikt.
- whybe
- One wheel wonder
Bericht
vergelijken? wie doet dan ?
ik weet dat een straat auto het misschien 3 rondes volhoudt, (een hele goede dan) en dat er dan toch echt problemen gaan optreden met remmen en koeling enz enz. Ook al staat de auto op semi slicks. Gezien verzekeringen en ontbreken van zaken als rolkooi etc etc zou ik het trouwens nooit op racesnelheid proberen met zo'n mooie auto als een mini.
Om nog maar niet te spreken over de ervaring die het rijden / meerijden met zich meebrengt, qua geluid, stank (ik vind het wel lekker dat rubber en benzine) de grip en de vertraging. Ik heb wel s met straatauto's op het circuit gereden (heel regelmatig, ik werk bij een bandenproducent) en kan dus over beide types een oordeel vellen zeg maar.
Ik kom ook regelmatig op gummen.org en zij organiseren 2 a 3 keer per jaar een middagsessie van circa 2 uur op zandvoort. Kost slechts 80 euro om 2 volle uren te rijden. is dit een idee wellicht voor de minifans/ andere rides
Jenkins schreef:Welkom hier.whybe schreef:ben nog geen mini tegen gekomen op het circuit, dus geen referentieBerthil schreef:Welkom met je gele tracktool Je vergeet Mini in je rijtje te zetten, 2.10 gaat met een Mini ook (op semi-slicks)
wat voor mini haalt dergelijke rondetijden dan, en als het een straatauto is op semi's , hoe lang houdt een dergelijke dat dan vol.
Beetje appels met peren vergelijken; jouw raceClio vs. Berthil's dagelijkse straatMini.
Jouw Clio is helemaal gestript en getrimd om mee te racen (en doet dat gezien de rondetijd goed!).
Berthil's überMini moet ook nog een APK halen en wordt dagelijks gebruikt.
vergelijken? wie doet dan ?
ik weet dat een straat auto het misschien 3 rondes volhoudt, (een hele goede dan) en dat er dan toch echt problemen gaan optreden met remmen en koeling enz enz. Ook al staat de auto op semi slicks. Gezien verzekeringen en ontbreken van zaken als rolkooi etc etc zou ik het trouwens nooit op racesnelheid proberen met zo'n mooie auto als een mini.
Om nog maar niet te spreken over de ervaring die het rijden / meerijden met zich meebrengt, qua geluid, stank (ik vind het wel lekker dat rubber en benzine) de grip en de vertraging. Ik heb wel s met straatauto's op het circuit gereden (heel regelmatig, ik werk bij een bandenproducent) en kan dus over beide types een oordeel vellen zeg maar.
Ik kom ook regelmatig op gummen.org en zij organiseren 2 a 3 keer per jaar een middagsessie van circa 2 uur op zandvoort. Kost slechts 80 euro om 2 volle uren te rijden. is dit een idee wellicht voor de minifans/ andere rides
No longer a mini driver
- whybe
- One wheel wonder
Bericht
1e keus is gelukkig van toepassing.
Ik heb een Tourwagen Diesel Cup auto gekocht:
even de specs: circa 200 pk/ 400 Nm , sperdifferentieel, big brake kit, remdrukverdeler etc etc geheel raceklare auto.
Rondetijden op Z'voort 2.06
Als ik pics heb post ik ze uiteraard.
GeoBem007 schreef:To Be Continued of tuberculose.. Maar het eerste lijkt mij logischer
1e keus is gelukkig van toepassing.
Ik heb een Tourwagen Diesel Cup auto gekocht:
even de specs: circa 200 pk/ 400 Nm , sperdifferentieel, big brake kit, remdrukverdeler etc etc geheel raceklare auto.
Rondetijden op Z'voort 2.06
Als ik pics heb post ik ze uiteraard.
No longer a mini driver
- whybe
- One wheel wonder
Bericht
jep, vergeten:
Seat Ibiza Cupra is de basis
het is qua geluid wat minder spectakel uiteraard, wel heel cool is de drift over 4 wielen door het scheivlak op de Toyo's en het feit dat de ibi ongeveer 45 a 50 ronden op 1 tank diesel rijdt! => minder kosten=> meer geld over om vaker te rijden
Seat Ibiza Cupra is de basis
het is qua geluid wat minder spectakel uiteraard, wel heel cool is de drift over 4 wielen door het scheivlak op de Toyo's en het feit dat de ibi ongeveer 45 a 50 ronden op 1 tank diesel rijdt! => minder kosten=> meer geld over om vaker te rijden
No longer a mini driver
Onze sponsors