Gebo's Scirocco

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

Gebo's Scirocco

04 apr 2009, 20:57

Beste NewMINIClubbers,

Met best wel pijn in het hart, en na talloze slapeloze nachten neem ik afscheid van m'n Cooper S.

Na ongeveer anderhalf jaar van regelmatige dealerbezoeken is het welletjes. De laatste modificatie aan het distributiesysteem lijkt nu (hoewel het aanvankelijk nog niet zo leek..) toch zijn vruchten afgeworpen te hebben. Het verlies aan vertrouwen, en het feit dat een goede inruilprijs wordt geboden, maken echter dat ik toch heb besloten over te stappen naar een Scirocco.

Als gezegd met pijn in het hart, want hoewel de Scirocco een dijk van een auto is, de scherpte en beleving van een Cooper S is uniek.

Ik zal hem even voorstellen:

Scirocco 2.0 TSI (200pk)
Wit
18 inch "interlagos" velgen
Licht en zicht pakket
Climatronic LI/RE gescheiden
Multifunctioneel stuurwiel
Mistlampen
En nog wat kleine dingetjes :wink:


Op de Scirocco lange levertijden (nu bestellen is ongeveer 2010 rijden...). Echter stond er een Scirocco met nagenoeg dezelfde specs als ik had uitgezocht bij PON op voorraad, vandaar dat ook nog enige haast was geboden.
Ik denk levering binnen enkele weken.
Zo gauw ik hem heb zal ik even foto's plaatsen!

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog een beetje op het forum mee blijf kijken. Diep in m'n hart weet ik dat er (als MINI z'n huiswerk gaat doen...) ooit weer een MINI op de oprit zal staan....

Groetjes, Gerbert
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

04 apr 2009, 21:11

Dit schreeuwt natuurlijk om foto's wanneer je de Scirocco hebt.....enneuh om wat inspiratie op te doen:

Afbeelding

:roll: :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

05 apr 2009, 13:09

Mooi kar Gebo! Waardig opvolger. Jammer dat je om het dieselen bent overgestapt, maar ik snap je volledig! Heel veel plezier met je nieuwe bak.

Eén tip voor de Scirocco, de 19 inch wielen die ze af-fabriek kunnen leveren. Ben even de naam kwijt, maar GODDAMN wat een dikke dingen! :shock: 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

05 apr 2009, 13:43

De voorkant vindt ik wel aardig van zón ding, maar de achterkant :''O
En struurt het beter dan de mini :wink:
Maar ieder zijn ding toch :wink:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

05 apr 2009, 14:36

jammer dat de MINI weg gaat gebo! Maar ik weet zeker dat je met de sirocco ook veel plezier gaat beleven!
Enne zeker pics posten :D Veel plezier straks met je nieuwe ride 8)
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

05 apr 2009, 16:45

Bedankt voor jullie reacties!

@ Frankie; bedankt voor je foto :wink: ..al moet ik zeggen dat ik de foto-auto wel een beetje op het randje vind.

@ cooperS-Lightningblue; inderdaad, jij kunt er ook over meepraten, over het "dieselgeluid". Het vertrouwen dat het wegblijft is er op een gegeven moment niet meer. Ook bij de op dit moment nieuw geproduceerde MINI's ben ik daar nog niet van overtuigd. Erg spijtig...

Inderdaad zijn er erg fraaie 19 inch wielen (Lugano van Volkswagen Individual) gelijk mee te bestellen. Wel naar gekeken, maar omdat het een voorraadauto betreft, met 18ch, is dit niet meer via de fabriek mogelijk. Wel natuurlijk uit het accesoireprogramma, maar dan kosten ze ineens het dubbele :s .

@ Werner; persoonlijk houd ik wel van een stevige derriere :wink: , maar ieder z'n smaak inderdaad.

@ kwiebje; thanks!
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

05 apr 2009, 16:52

Mooie wagen,zo'n Scirocco 8) 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

05 apr 2009, 17:39

Gebo schreef: @ Frankie; bedankt voor je foto :wink: ..al moet ik zeggen dat ik de foto-auto wel een beetje op het randje vind.
Dan neem je toch alleen het motortuningpakket tot 300pk..... :roll:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

05 apr 2009, 18:15

@Gebo

Dit lijkt mij het beste alternatief voor de MINI, ik denk een goede keuze.
De Scirocco lijkt mij ook een mooie/goede auto. Ik ben eigenlijk ook best wel nieuwsgierig naar de Scirocco geworden. Tot nu toe maar 1 exemplaar heel vluchtig op de weg zien rijden.

Er zijn diverse redenen waarom ik ook eventueel over zou stappen naar bv. de Scirocco...

Ik denk toch dat ik ook een keertje de Scirocco in real life ga bekijken en misschien gelijk een proefrit (met DSG als het kan :D). Als de auto mij bevalt en ze mij dan ook een hele goede deal aanbieden...wie weet...... :D

Hoewel de MINI Cooper S uniek is in zijn klasse (zeker met al die mods :P) zijn er ook andere dingen die mee gaan spelen....

Ik wacht de pics af...

gr. M-iNdO
your non average MINI driver
modena
Be Mini
Be Mini
Locatie: Sprundel
Berichten: 536
Lid geworden op: 31 aug 2007, 17:26

05 apr 2009, 18:54

zozo gefeliciteert man mooie auto,en ik maar w8ten tot de mijne geleverd wordt.

Jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

06 apr 2009, 22:10

Tot mijn grote spijt :cry: kan ik je alleen maar gelijk geven met je aanschaf.

Een hele mooie auto. :D
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

06 apr 2009, 22:43

Ook ik kan je alleen maar gelijk geven met de keuze.
Het vage ratel geluid waar nog steeds geen oplossing voor is, en een goede vervanger!
Ben benieuwd naar de eerste pica's!
(PS DSG is heerlijk! Top keuze)
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

11 apr 2009, 21:52

Vrijdag de Scirocco in real life bekeken bij Auto Muntstad te De Meern.
In eerste instantie was ik nieuwsgierig naar de limited 240 edition van de Golf GTI. Een erg complete uitvoering van de Golf 5 GTI...
Dacht bij mezelf dit zou een eventuele vervanger van mijn MINI kunnen zijn, vrij compact, redelijk sportief etc. en zou best wel bij mij kunnen passen.

Toen zag ik de Scirocco staan en vervolgens keek ik niet meer om naar de Golf GTI, laat staan andere volkswagens. Wat een bak zeg!
Het was een witte maar met haast alle opties zoals lederen bekleding, navigatie, 18 inch interlagos velgen etc. Op plaatjes had ik een beetje mijn bedenkingen vanuit sommige hoeken bekeken maar zo van dichtbij.....echt niet verkeerd hoor!

Uiteraard ook er in gezeten en ik moet zeggen dat het interieur mij ook wel bevalt, was best wel chique eigenlijk. Eerlijk gezegd ben ik nooit zo kapot geweest van een volkswagen maar dit krijgt wel mijn zegen.

Toevallig werd er een scirocco aan een klant uitgeleverd en ging ik bij hem kijken (even een babbeltje gemaakt met de geluksvogel).
Het was een antraciet gekleurde scirocco met DSG, toen ik vroeg hoe dat nou rijdt zei hij: weet ik niet, nog niet in gereden :s

Later hoorde ik van een verkoper dat hij een diesel besteld had maar dat duurde een beetje te lang waardoor er gekozen werd voor deze benzine voorraad auto.

Uiteindelijk ben ik vertrokken met wat folders en een afspraak voor een proefrit (scirocco demo handgeschakeld en een golf met DSG bak).

Ik ben trouwens niet ontevreden met de MINI en ben niet van plan om de auto zomaar weg te doen (moet er echt een goed bod komen die ik niet kan weerstaan).
your non average MINI driver
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

12 apr 2009, 10:39

@ Pimmy & M-iNdO:

Nee, heb zelf niet gekozen voor de DSG-bak.
Heb proefgereden met een 2.0 met DSG, en ik moet zeggen dat dat de hooggespannen verwachtingen niet waarmaakte.
Had het idee het vermogen niet echt te voelen. En dat flipperen aan het stuur is in het begin zeker erg vermakelijk (en het schakelen gaat ook zeker snel..), maar ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je de bak weer gewoon in standje "automaat"zet.
Vind het ook niet zo bij het karakter passen van een sportievere auto, maar dat is persoonlijk.

Kan me overigens wel voorstellen dat de echte kilometervreters hiervoor gaan, met regelmatig fileverkeer enz.

Mocht je voor de overweging staan, zou ik zeggen; zeker even met beide varianten een proefritje maken.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

12 apr 2009, 10:59

Zeker geen verkeerde keuze en genoeg motorische en optische tuningsmogelijkheden.
Had het van de week nog over jou en de motorische problemen van de R56 bij Oolbekkink.
Waren er ook behoorlijk van overtuigd dat de oplossing nu wel voorhanden was........
Regards

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”