Onze Familie bak >> passat binnen

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

09 mei 2012, 13:10

Wil die 1.6 weleens de Gotthard op zien gaan... :roll:

No offense tegen jou Mark, maar ben een beetje klaar met al die bijtellings toppers of beter gezegd bijtellings tobbers! Het mag allemaal geen euro per maand kosten, als het even kan moet de baas 100% van de brandstof betalen want als we ook maar 1 liter zelf moeten betalen op vakantie dan is dat een probleem.

Zie al een aantal jaar hetzelfde beeld op weg naar boven bij de Gotthard, alles rijdt rechts want er is nauwelijks extra vermogen om in te halen en als dat er al is duurt het nog een eeuwigheid. Te hard rijden of terugschakelen doen we niet want daardoor gaat t brandstof verbruik omhoog etc. Wij zijn hier thuis van mening dat als je met aanhanger wilt rijden en daarmee op vakantie wilt dat er ook voldoende vermogen moet zijn voor die ene enkele keer.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 mei 2012, 14:19

goed om te lezen dat 'ie net zo rijdt als dat 'ie eruit ziet! :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

09 mei 2012, 21:07

Aantje schreef:Wil die 1.6 weleens de Gotthard op zien gaan... :roll:

No offense tegen jou Mark, maar ben een beetje klaar met al die bijtellings toppers of beter gezegd bijtellings tobbers! Het mag allemaal geen euro per maand kosten, als het even kan moet de baas 100% van de brandstof betalen want als we ook maar 1 liter zelf moeten betalen op vakantie dan is dat een probleem.

Zie al een aantal jaar hetzelfde beeld op weg naar boven bij de Gotthard, alles rijdt rechts want er is nauwelijks extra vermogen om in te halen en als dat er al is duurt het nog een eeuwigheid. Te hard rijden of terugschakelen doen we niet want daardoor gaat t brandstof verbruik omhoog etc. Wij zijn hier thuis van mening dat als je met aanhanger wilt rijden en daarmee op vakantie wilt dat er ook voldoende vermogen moet zijn voor die ene enkele keer.
Die Gotthart gaan we ook zeker wel over komen hoor van de vakantie, alleen de aanpak zal iets anders verlopen als voorgaande jaren, in plaats van met 100 in zn 6 of 5 door kachelen zal het nu 80 in zn 4 of 5 worden, dus vermogen is er voldoende..... daarbij zijn er voor de echte cruciale hellingen ook nog eens van die mooie kruipsporen aangelegd ;) En ach, wat maakt het tempo ook eigenlijk uit allemaal, we hebben vakantie, en die camping is er over een half uur ook nog wel... :)

en tja, een auto kost zat, zelfs zo een als deze. enkel het verschil in maandbedrag aan EIGEN bijdrage tussen een 1.6 of 2.0 kan ik bijna een maand van op kamers wonen, inclusief mn eten... Toch best de moeite waard als je je beseft dat die auto voornamelijk door mn pa alleen gereden word, en zonder moeite overal mee kan komen op de snelwegen, zei het met iets meer geduld als de vorige. En ja onze brandstof is in Nederland in de Leaseprijs opgenomen, maar echt niet dat wij daarom in het buitenland anders gaan rijden hoor ;)

Natuurlijk had ik ook veel liever een dikker wagenpark gehad in de vorm van een mooie 1serie cabrio, een M3 een nieuwe 5 serie etc, en dan natuurlijk wel het liefst op nederlands kenteken, want die BPM enzo doen we dan ook niet zo moeilijk over natuurlijk. Maarja, dat is voor ons gewoon niet realiseerbaar. en dan ga je je bij het bestellen van een nieuwe auto toch afvragen of die meerpijs voor meer motorvermogen het jou wel echt waard is... in feite alleen voor die korte periode dat we op vakantie gaan met de sleurhut.. Voor ons in dit geval niet, helemaal niet omdat de auto voornamelijk in nederland gebruikt word, en we dus net zo langzaam zijn als al die andere mensen, van hybride tot M3.... ;)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

10 mei 2012, 15:01

Aantje schreef:Wil die 1.6 weleens de Gotthard op zien gaan... :roll:

No offense tegen jou Mark, maar ben een beetje klaar met al die bijtellings toppers of beter gezegd bijtellings tobbers! Het mag allemaal geen euro per maand kosten, als het even kan moet de baas 100% van de brandstof betalen want als we ook maar 1 liter zelf moeten betalen op vakantie dan is dat een probleem.

Zie al een aantal jaar hetzelfde beeld op weg naar boven bij de Gotthard, alles rijdt rechts want er is nauwelijks extra vermogen om in te halen en als dat er al is duurt het nog een eeuwigheid. Te hard rijden of terugschakelen doen we niet want daardoor gaat t brandstof verbruik omhoog etc. Wij zijn hier thuis van mening dat als je met aanhanger wilt rijden en daarmee op vakantie wilt dat er ook voldoende vermogen moet zijn voor die ene enkele keer.
Die van jou is toch ook niet bepaald een strepentrekker :mrgreen:

Het vervelende aan het NL beleid blijft natuurlijk dat de automobilist een enorme melkkoe is. Met name de zakelijke rijder gaat erg onzekere tijden tegemoet waarbij, zelfs met auto's die nu al in gebruik zijn genomen, gerekend moet worden op vele duizenden euro's per jaar aan extra prive kosten...

OT:
Blijf dit een bijzonder fraaie combi van exterieur en interieur kleur vinden, vooral het interieur heeft een erg chique uitstraling.
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

10 mei 2012, 15:27

@minicabrio, Heb het in dit geval niet specifiek over jou, maar over het wagenpark in het algemeen in NL. Wat je in mijn optiek in NL veelal ziet in is veel auto's met "kleine" motoren waarbij als er op vakantie gegaan word het ding maximaal beladen word en het maximale gewicht op de kogel komt te zitten. Eerlijk is eerlijk beetje rare gewoontes.

Meerprijs in motorvermogen, zeg niet dat je direct een M3 moet rijden of iets dergelijks maar ga je eerlijk zeggen dat ik 105 pk niet bepaald veel vind voor een grote auto en als er daarbij een aanhanger achter gaat van bijna hetzelfde gewicht.

De eerste paar jaar zijn wij ook gewoon met een Renault Espace 2.0t (prive) op vakantie gegaan. Dit had 2 hoofd redenen, vanaf de 2.0t was de enige motorvariant welke 2000kg mocht trekken en er wilde iemand graag wat extra vermogen hebben. Ken de prijslijsten/motoriseringen/leasebudgetten van vw etc niet maar een tikkeltje extra vs opties, naja eigen keuze

@Ralph-cooper

125 is voldoende om in NL goed mee te komen. Een aanhanger komt er niet achter en dat mag niet eens van de fabrikant.

Mark het is een schitterende auto, de interieur exterieur combo is top! Zo had ik de auto absoluut ook besteld. Het is een kwestie van meningen. Je moet je niet aangevallen voelen etc, weet zelf ook redelijk goed hoe t gaat.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

10 mei 2012, 15:47

@Aantje was ook maar een geintje om het hier een beetje luchtig te houden he :wink: :mrgreen:

Ben het wel met je eens dat het jammer is dat de focus op zo klein en zuinig mogelijk ligt bij veel fabrikanten. Neem nu bijvoorbeeld de S-klasse en A8 met vier cilinders, dit gaat natuurlijk nergens meer over en komt de rij-ervaring niet ten goede. Kijk ook naar alle problemen met de 1.4tsi blokken van VAG, het is gewoon niet bestand tegen 'hoge' aantallen pk's door allerlei kunstgrepen. Weet niet wat aan het einde van het verhaal nu meer kost/vervuilt als er zoveel wordt belast en stuk gaat....
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

10 mei 2012, 15:47

Ik zou vooral niet uit het oog verliezen dat een deel van ons strontverwend is (net als ik) om in zo'n mooie, dure en vaak snelle MINI te rijden. Wij (NewMINIclub'ers) zijn absoluut geen weerspiegeling van de gemiddelde Nederlander. Die besteden hun geld liever aan nuttige dingen. :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

10 mei 2012, 16:03

Ralph-cooper schreef:Kijk ook naar alle problemen met de 1.4tsi blokken van VAG, het is gewoon niet bestand tegen 'hoge' aantallen pk's door allerlei kunstgrepen....
Wat dacht je van je eigen 1.6 THP..... :roll: :roll:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

10 mei 2012, 16:17

@Frankie ik doelde meer op het feit dat deze lichte motoren in te zware auto's gelegd worden waardoor ze onevenredig zwaar belast worden.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

10 mei 2012, 16:32

Ik denk dat het probleem meer ligt in meer vermogen uit kleinere cilinderinhouden in combinatie met milieumaatregelen om de motor zo efficient mogelijk te laten lopen om zo min mogelijk uitstoot te genereren.......Er zijn net zoveel problemen met de TSI in een Golf als in een Passat. Dus in hoeverre dat extra gewicht bijdraagt weet ik niet.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

10 mei 2012, 16:43

Aantje schreef:@minicabrio, Heb het in dit geval niet specifiek over jou, maar over het wagenpark in het algemeen in NL. Wat je in mijn optiek in NL veelal ziet in is veel auto's met "kleine" motoren waarbij als er op vakantie gegaan word het ding maximaal beladen word en het maximale gewicht op de kogel komt te zitten. Eerlijk is eerlijk beetje rare gewoontes.

Meerprijs in motorvermogen, zeg niet dat je direct een M3 moet rijden of iets dergelijks maar ga je eerlijk zeggen dat ik 105 pk niet bepaald veel vind voor een grote auto en als er daarbij een aanhanger achter gaat van bijna hetzelfde gewicht.

De eerste paar jaar zijn wij ook gewoon met een Renault Espace 2.0t (prive) op vakantie gegaan. Dit had 2 hoofd redenen, vanaf de 2.0t was de enige motorvariant welke 2000kg mocht trekken en er wilde iemand graag wat extra vermogen hebben. Ken de prijslijsten/motoriseringen/leasebudgetten van vw etc niet maar een tikkeltje extra vs opties, naja eigen keuze

@Ralph-cooper

125 is voldoende om in NL goed mee te komen. Een aanhanger komt er niet achter en dat mag niet eens van de fabrikant.

Mark het is een schitterende auto, de interieur exterieur combo is top! Zo had ik de auto absoluut ook besteld. Het is een kwestie van meningen. Je moet je niet aangevallen voelen etc, weet zelf ook redelijk goed hoe t gaat.
Ik weet dat je het niet specifiek tegen mij heb kerel ;) ik voel me dan ook niet aangevallen. Maar zoals Ralph ook al zegt kan ik de keuze van een hoop lease-rijders heel goed snappen. Sterker nog, wij zijn er zelf deelnemer van, wat onze eigen keuze is geweest. 105PK is ook echt weinig, zeker als je aan de wettelijke maxima GCW van een 3520kg gaat zitten (2120auto+1400aanhanger) :o nou zullen wij niet tot de max komen als ik zo snel even reken, maar heel veel rest kilo's zullen we niet over houden denk ik.... :P Maar we gaan het zien, als ie hortend stotend en rokend boven komt van de zomer heb ik wellicht een goed argument voor een ABT-kuur van +30pk :D :P

We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben... en Peter heeft natuurlijk weer volledig gelijk; WE ZIJN VERWEND met zn allen!! :lol:
nog een mooi voordeel; de MINI word weer meer gebruikt om plezier te bregen aan het auto-rijden :D :D
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

11 mei 2012, 08:25

Veel plezier met jullie Passat! Mooie kleur combinatie...
Heb ook nog ff naar een Passat gekeken, maar helaas FWD -> niet zo fijn met aanhanger.

boris_brznjef schreef:het leedt dat eco rijden heet. Laatst met een S60 D3 op stap geweest maar je moet echt anders rijden.
Niet te eco rijden, verzadig je alleen maar de DPF van. Als motor warm is goed blazen met dat kreng, vlakbij aankomst rustig af laten koelen.

Overigens; het is een vrije keus dat je eco rijdt, je kunt ook anders!
@Aantje: je moest eens weten wat verschil was van mijn MINI in wegenbelasting en met name het verschil nu bij mij FL2
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

26 okt 2012, 09:49

Ook hier maar weer even een update plaatsen, de Passat heeft alweer het een en ander meegemaakt in zn eerst 30.000 KM :)

Zo zijn we lekker op vakantie geweest naar Italie :zon
Afbeelding

Nog voor vertrek de auto voor de eerste keer even geheel gepoetst, met behulp van Thomas en Robbin :D
De auto deed het eigenlijk beter in de bergen als we zelf verwacht hadden. Er moet gewoon flink meer geschakeld worden, en veel meer planken met die diesel, dan komt ie nog best netjes de berg op en kunnen er zelfs nog andere ingehaald worden... :lol:
Toch werd het wel duidelijk dat deze auto ook kwa zit minder comfort bied als onze vorige, de stoelen zijn net iets minder uitgebreid verstelbaar, waardoor je al na een uurtje gaat zitten wiebelen op je stoel. Hier hadden we met de Ford totaal geen last van. Daarbij hebben we met de Passat wel lekker kunnen genieten van het schuif/kanteldak wat vrijwel de gehele vakantie heeft opengestaan :D

En helaas is ie ook al voor de eerste keer naar de schade herstel geweest. Mn vader had bij het uitparkeren in de parkeergarage een laag paaltje over het hoofd gezien :shock:
Afbeelding
Deze foto is nog van de kant genomen waar het het minst erg lijkt. :P

Gelukkig is de auto inmiddels weer helemaal strak en netjes :D
Binnenkort zullen de winterwieltjes gemonteerd gaan worden, en gaan we zien hoe deze zich houd als wintersport voiture... :lol:
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

26 okt 2012, 13:33

Zonde van die deuk! :(

Goed dat ie bevalt 8) 8) 8)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”