iDD's Exige, The Red Queen

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

31 jul 2013, 12:35

Dank je wel Wim! absoluut gewoon doen! Lekke de GP pakken ook; de blauwe is lekker voor toeren, de GP is lekker voor knallen!

Kimi; Door de extreme hitte die ontstaat bij de uitlaat na zo'n dag alleen maar knallen, pas, na pas, na pas... op en neer is het rubber compleet verdroogt. Dit rubber zit vlakbij de uitlaat.

iDD
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

31 jul 2013, 12:52

Wow, wat een gave trip moet dat geweest zijn, zeker met een Exige! :rijden Erg mooi verslag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: iDD's Exige, The Red Queen

31 jul 2013, 16:02

:-)) Mooi verhaal en wat een wegen daar..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

31 jul 2013, 16:07

Ja man Stefan, dat toertje door Sedan heeft veel los gemaakt hoor! Ik denk daar nog met veel plezier aan terug en heb het opvallend vaak over 'dat kasteel' haha. Mocht je ooit een stuk in Zwitserland ofzo willen gaan rijden dan kan je altijd contact opnemen. In elk geval voor informatie :D

@ Boris, zoals ik heb aangegeven is er een rubber naar de knoppen wat het schakelen wat uitdagender maakt, verder wordt het erg HEET in de cabine... ook met de airco aan en het dak er af. Verder doet alles het nog prima. Ze is van te voren voor een goeie checkup geweest en heb echt nergens last van gehad. Verbruik viel ook zeer mee.

Ik kwam op de terugweg een Nederlands stel tegen bij een pomp in een klein hatchbackje wat niet meer wilde starten. Hadden al 3 keer de ANWB over de vloer gehad in Italië. En vooraf naar de garage geweest om alles na te lopen. Daar sta je dan voor de 4e keer. Samen met een Italiaan nog van alles nagelopen voor ze. Ding kookte als een gek. Lambda smolt bijna weg, ventilator sloeg maar niet aan.... Na een half uurtje koelen deed ie het wel weer, maar liep meteen heet aan. Geadviseerd om de ANWB nog maar eens te bellen...

Het is nu nog afwachten of ik nog onvrijwillig op de gevoelige plaat ben vast gelegd...

iDD
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

31 jul 2013, 16:36

In de garage staat?! Nu rij ik niet dagelijks, maar het is m'n daily drive! 65k km op de teller. Olie nog niet gecheckt, maar ik vermoed geen probleem. Het is een toyota hè!


iDD
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: iDD's Exige, The Red Queen

05 aug 2013, 22:09

he Rein, mooi verslag van een hele hoop fun.
Op dit forum is er een aparte sectie voor dit soort verslagen van road-trips : Vakantie roadtrips en jouw verslag hoort daar zeker thuis! :-)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

06 aug 2013, 16:35

Thanks Marcel,

ik heb het er bij geplaatst!

ipv een rubber is het een gesmolten kabel. Zo weer vervangen.

iDD
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

06 aug 2013, 18:51

Trouwens,

voor iedereen die nog leuke stickers zoekt voor op zijn/haar MINI, ik heb tegenwoordig een snijplotter thuis en kan aardig wat in elkaar hobbyen! Ik vind het erg leuk om te doen en als ik er wat club genoten mee van dienst kan zijn dan graag! (ik weet niet zo goed waar ik dit anders aan moet bieden... ?)

Een paar voorbeelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

iDD
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: iDD's Exige, The Red Queen

08 aug 2013, 13:52

Mooi verhaal Rein! Plotter is ook handig om te weten
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: iDD's Exige, The Red Queen

11 aug 2013, 20:07

Gaaf verhaal en plaatjes Rein! 8) Lijkt me erg gaaf om te doe met zo'n dikke bak! Thx for sharing! 8)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: iDD's Exige, The Red Queen

13 aug 2013, 19:19

Nou Rein de snijplotter doet het goed hoor :icon_top: Heel snel in huis en ziet er goed uit. Denk niet dat de dealer hem nog door de wasstraat doet :D Afbeelding
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”