Tom's eerste Italiaanse supercar Miata P4

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Tom's eerste Italiaanse supercar Miata P4

12 apr 2011, 22:05

6Zo daar is hij dan. Mijn nieuwe bolide. De afgelopen weken ben ik me gaan orienteren voor een opvolger van de C2. Nadat mijn zusje een ongeluk met de C2 heeft gehad was deze total loss.

In het begin van de orientatie fase hield ik er serieus rekening mee dat de C2 weer gemaakt zou worden. Al snel kwam het telefoontje van de verzekering dat hij total loss was en we mochten kiezen of hij gerepareerd werd of dat we de dagwaarde lieten uitkeren. Wij kozen voor het laatste en de zoektocht naar the next best thing werd geopend. De eisen waren simpel, een kleine auto, redelijk lage running costs en een aansprekend rijgedrag. Na wat gespeurd te hebben op internet en een avondje op de Evo.co.uk website te hebben doorgebracht was het duidelijk. Het moest een Panda 100hp worden, tenminste in eerste instantie. Eerst rijden natuurlijk want wat die journalisten schrijven dat geloof ik allemaal wel. Dus op naar de Fiat dealer. Bij Peterman in Enschede zouden er twee staan dus dat was mooi voor elkaar. Er stond er uiteindelijk één in de Enschedese vestiging en er was vanaf een meter afstand al te ruiken dat deze bolide volledig uitgerookt was, compleet met brandgaten in de bekleding. Nadat de verkoper vertelde dat je dit er voor zo’n 95 procent er wel uit kon krijgen de man vriendelijk bedankt voor zijn tijd en weggelopen. Uiteindelijk nog een paar alternatieven bekeken, nieuwe Ford Ka, Lancia Ypsilon. Maar uiteindelijk even langsgewipt bij de Peterman in Oldenzaal. Hier stond de andere 100hp uit de voorraad. De behulpzame verkoper bood direct een proefrit aan en na een paar formaliteiten te hebben afgehandeld kregen we de sleutels. De eerste meters viel direct al op dat de motor in de Panda hetzelfde lekkere geluid voortbrengt als in de filmpjes op internet naar voren kwam. Het rijden an sich beviel ook direct vrij vergelijkbaar met het comfort in de C2 en in onze Mini Cooper op 18 inch. Het totaal plaatje sprak dus vanaf de eerste meters aan. Toch werd al vrij snel duidelijk dat de auto waar we mee reden het sowieso niet zou worden. De auto was voorzien van dakdragers en een trekhaak twee zaken die het totaal plaatje voor mij dermate afbreken dat ik deze zou laten staan. Na een korte proefrit de auto weer terug gebracht en thuis op zoek gegaan naar alternatieven.

Er staan op dit moment verscheiden 100hp’s te koop. De auto die ik uiteindelijk heb gekocht stond in het landelijk gelegen Hollandscheveld in Drenthe. Na een kort telefonisch overleg met de eigenaar een afspraak gemaakt en afgelopen zaterdag afgereisd naar Drenthe. Daar stond hij dan. Zonder trekhaak en zonder dakdragers. Dat lag toch wel een stukje beter op het netvlies. Het ontbreken van de dakdragers geeft naar mijn mening de auto een heel wat dikker uiterlijk. Nadat ik de auto even bekeken had zijn we gaan proefrijden. Bij het uitrijden van de straat had ik al door dat dit een mooi exemplaar was. Schakelde snaarstrak, geen rare krassen op het dashboard en een gezond motorgeluid. Deze proefrit was wederom niet erg lang omdat ik al snel door had dat deze Panda het zou worden. De prijs was goed dus de koop was snel gesloten. Omdat het zaterdag middag was werd het lastig om de verzekering en de betaling te regelen dus werd afgesproken om de dinsdag erna de auto op te halen.

Dat was vanmorgen. Na wederom een vrijwel slapeloze nacht vanmorgen om half acht in de auto gestapt om de Panda te gaan halen. Geweldig, als een klein kind dat een nieuwe fiets krijgt zo blij was ik vanmorgen. Want laten we wel zijn je eerste Italiaanse Supercar is toch een bijzonder moment. Daar stond hij dan, nog net zo mooi schoon als afgelopen zaterdag. Man man wat was ik blij om mijn nieuwe bolide te zien prachtig! Snel naar het postkantoor om hem over te schrijven en het grote genieten kon gaan beginnen. En hoe! Tot nu toe elke kilometer een grote grijns op mijn gezicht!

Maar daarover later meer!
Laatst gewijzigd door biermagnaat op 01 nov 2011, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3183
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

12 apr 2011, 22:22

Gefeliciteerd met je Italiaanse bolide... Dacht trouwens aan de titel te zien dat het van een zustermerk zou zijn; begint met een "F" en eindigt op "errari", maar niet....jammer... :D

Maar goed nieuws, ook een Fiat Panda kun je modden! http://hondacar.free.fr/images/Geneve%2 ... tuning.jpg :mrgreen: :mrgreen:


Edit: (effe plaatje weggehaald en link van gemaakt; die van jouw is echt veeeeeel mooier!)
Laatst gewijzigd door Robert op 18 apr 2011, 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

12 apr 2011, 22:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

12 apr 2011, 22:37

is dat zo'n panda met 4x4 aandrijving? 100 pk in zo'n ding is best wat...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

12 apr 2011, 22:37

Jammer dat je zo kort van je C2 hebt mogen genieten, was een mooi wagentje... :( Met je zusje is alles oké hoop ik?

Ik vind zo'n Panda 100HP een erg gave opvolger! :icon_top: Ziet er stoer uit en ik heb al veel positieve verhalen gelezen over de rijeigenschappen. Ik denk dat het een van de leukste auto's is die je in die klasse kan kopen, goede keuze dus! 8) Veel plezier ermee!
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

12 apr 2011, 22:45

Met mijn zusje gaat het gelukkig steeds weer beter. Dat we zo kort hebben kunnen genieten van de C2 is inderdaad zonde maar ik geniet nu volop van dit Italiaanse ras paardje. Echt een heerlijke auto.

@Marcel deze heeft gewoon voorwielaandrijving, de 4x4 is een andere uitvoering.
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

12 apr 2011, 23:46

Gefeliciteerd Tom:

Mooi kar, en ik hoop dat je er wat langer plezier aan beleefd dan aan je vorige ride.
Zal hem binnenkort wel eens bewonderen.

Gr Roy
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

13 apr 2011, 01:12

Leuke bakkies zijn dat, die 100HP's. Heb er ook even naar gekeken, het is toen toch een classic geworden.
Stond van de week naast zo'n 100HP. Een incognito auto, een leek denkt gewoon een Panda te zien.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

13 apr 2011, 09:07

leuk karretje zo'n 100HP 8)

Veel plezier ermee!! :D
en ik hoop inderdaad voor je dat het wat langer mag duren als je C2... :?
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

13 apr 2011, 09:36

Erg gaaf karretje!! 8)
Doet me denken aan onze vorige auto, de twingo RS. Ontzettend veel plezier van gehad.
En dat ga je met deze potente panda zeker ook hebben!!
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

13 apr 2011, 09:38

Gefeliciteerd Tom! Heb er zelf ook een tijdje mee gereden toen ze net uit waren en ze rijden heerlijk! 8)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

13 apr 2011, 12:15

Gaaf ding, komt goed van z'n plek ook. Veel plezier er mee Tom!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

13 apr 2011, 13:06

Thanks allemaal! Rijplezier voor tien in deze kleine Italiaan. :mrgreen:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

13 apr 2011, 14:34

Leuke auto man, gefeliciteerd! Hoe zijn de prestaties van deze motor?
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

13 apr 2011, 20:30

Echt gaaf! Helemaal goed uitgevoerd zo! 8) 8)

Deze wil ik wel een keer van dichtbij checken! :wink:

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”