Tom's eerste Italiaanse supercar Miata P4

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

09 nov 2011, 09:50

Zaterdag komt er een anders spruitstuk onder dan moet het opgelost zijn.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

13 nov 2011, 13:02

Nou het spruitstuk zit erop. Wat een werk was dat nog. Het lijkt wel dat altijd als ik iets simpels wil monteren het een factor vier langer duurt dan ik gepland heb.

Gister morgen begonnen met het spruitstuk te demonteren. Auto op de brug, kat los maken boutjes van het blok los maken allemaal zo gebeurd. Toen kreeg ik de Lambda sonde er niet uit. Kruipolie erop, even in laten werken. Bakje koffie. Ja! Los. Mooi, Spruitstuk eruit. Pas niet omdat het hitteschild het onmogelijk maakte. Hamer, beitel en rammen maar. Na een paar minuten het hitteschild los. Spruitstuk eruit. nieuwe erin. Lambda sonde kabel verlengen. Spruistuk vast zetten. En gassen maar. Het klinkt als een klein werkje maar ik was inmiddels vier uur verder. Ik kan nu wel concluderen dat ik nooit monteur kan worden maar alles zat wel netjes op zijn plek en ik heb er iedere minuut van genoten.

En dan het rijden. Wat een verschil. Een spruitstuk brengt echt geen 100 pk extra maar als je rond hebt gereden met een lek spruitstuk en je hebt ineens een beter spruitstuk dat wel gasdicht is dan merk je dat verschil natuurlijk dubbel. Hij trekt over het hele toeren bereik nu veel mooier door en vooral bovenin zit er nu een stuk meer kracht.

Ik denk dat het, zonder te overdrijven wel 10 a 15 pk kan schelen ten opzichte van het lekke spruitstuk. Een super goede update dus. Ben er bijzonder tevreden mee.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

13 nov 2011, 13:12

Kruipolie doet wonderen en verhoogt altijd de koffieomzet :lol:

Mooi project zo!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

13 nov 2011, 16:52

goed om te lezen dat je nu weer echt kan knallen!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

13 nov 2011, 17:38

Klinkt als een goede update! Is de sound nog verandert? 8)
biermagnaat schreef:Nou het spruitstuk zit erop. Wat een werk was dat nog. Het lijkt wel dat altijd als ik iets simpels wil monteren het een factor vier langer duurt dan ik gepland heb.
Daar doe ik ook wel eens aan, maar ach, zolang het maar leuk is om te doen... :icon_top:
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

15 nov 2011, 14:42

Mooi man! 8)

Geluid is nu ook weg?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

15 dec 2011, 15:34

Mijn vriendin heeft een aanrijding gehad met haar 500. Naar het zich nu laat aanzien gaat hij per totale. Nu moeten we dus op zoek naar een andere auto.

Wat is leuk: belastingvrij. Zuinig. Aansprekend rijgedrag.

Het totaal plaatje van die 500 twinair klopte dus van alle kanten, maar nu heb je misschien wel zomaar de kans om ook wat anders te proberen.

Opties zijn dus een Fiat 500 Twinair. Misschien in Cabrio vorm. Maar ook de nieuwe VW UP! Is een kanshebber. We zijn vanmorgen even bij de dealer in Duitsland geweest. Alwaar wij te horen kregen dat de levertijd van de guitige Duitser inmiddels 5 maand bedraagt.

Mocht de 500 Total löss gaan dan heeft mijn vriendin ASAP weer een auto nodig. UP! is direct leverbaar en van de 500 staat ook genoeg te koop. Maar het zet je wel aan het denken als je dan zoveel geld uit gaat geven is een Mini bijna een optie.

Een bomvolle up kost ook 16k en een 500 komt daar ook aardig in de buurt.

Wat zouden jullie doen? Even ter verduidelijking de 500 heeft haar geen moment tegen gestaan en staat haar nog steeds niet tegen maar zo'n up is ook wel geinig. Al ben ik bang dat de motor van de up teleur gaat stellen. Ik heb nog nooit in een VW gereden met een leuke benzine motor afgezien van de 2.0 turbo uit de GTI.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

15 dec 2011, 16:10

Ai, das minder! Is ze zelf goed uitgestapt???

Tsja, zo'n UP! vind ik ook wel een cool ding! En voor minder heb je straks ook een Seat of Skoda, zelfde auto.... Maar ik vind de UP! wel het mooiste ;)
Hoe die rijdt? Volgens de testen wel aardig volgens mij ;) Denk wel dat je voor de krachtige versie moet gaan :wink:

Dat er direct een (tijdelijke) auto nodig is is toch wel bij een evt deal te bedingen?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

15 dec 2011, 16:29

UP! Staat ook gewoon op voorraad bij een aantal handelaren dus dat is het probleem niet. De up is ook een geinig ding. Heb er vanmorgen even ingezeten en het valt me niet tegen.

Maar het frivole dat een 500 heeft heeft een up niet. Als je in een 500 stapt heb je, net als bij een Mini, het gevoel om met iets bijzonders op stap te zijn en dat mis je bij zo'n eenheidsworst als een UP!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

15 dec 2011, 19:33

biermagnaat schreef:[...]Maar het zet je wel aan het denken als je dan zoveel geld uit gaat geven is een Mini bijna een optie.
[...]
Wat zouden jullie doen?[...]
Vraagt ie op een Mini-forum... :mrgreen:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

24 jun 2012, 12:20

De MX-5 staat te koop. Ik ben op zoek naar een wat minder hardcore daily. Panda gaat ook weg.

http://link.marktplaats.nl/571842539
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

24 jun 2012, 14:41

Hmmmm
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

29 jun 2012, 14:23

Blijft binnen de club iig ;)
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

29 jun 2012, 14:43

Al gekocht Dick? :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

29 jun 2012, 16:05

Leuk en dik speeltje gekocht Tom! 8) Die kom ik wel een keertje bekijken! Veel plezier morgen! :wink:

En waar gaat de Mx5 heen? Dick? Olaf?

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”