Tom's eerste Italiaanse supercar Miata P4
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Nou het spruitstuk zit erop. Wat een werk was dat nog. Het lijkt wel dat altijd als ik iets simpels wil monteren het een factor vier langer duurt dan ik gepland heb.
Gister morgen begonnen met het spruitstuk te demonteren. Auto op de brug, kat los maken boutjes van het blok los maken allemaal zo gebeurd. Toen kreeg ik de Lambda sonde er niet uit. Kruipolie erop, even in laten werken. Bakje koffie. Ja! Los. Mooi, Spruitstuk eruit. Pas niet omdat het hitteschild het onmogelijk maakte. Hamer, beitel en rammen maar. Na een paar minuten het hitteschild los. Spruitstuk eruit. nieuwe erin. Lambda sonde kabel verlengen. Spruistuk vast zetten. En gassen maar. Het klinkt als een klein werkje maar ik was inmiddels vier uur verder. Ik kan nu wel concluderen dat ik nooit monteur kan worden maar alles zat wel netjes op zijn plek en ik heb er iedere minuut van genoten.
En dan het rijden. Wat een verschil. Een spruitstuk brengt echt geen 100 pk extra maar als je rond hebt gereden met een lek spruitstuk en je hebt ineens een beter spruitstuk dat wel gasdicht is dan merk je dat verschil natuurlijk dubbel. Hij trekt over het hele toeren bereik nu veel mooier door en vooral bovenin zit er nu een stuk meer kracht.
Ik denk dat het, zonder te overdrijven wel 10 a 15 pk kan schelen ten opzichte van het lekke spruitstuk. Een super goede update dus. Ben er bijzonder tevreden mee.
Gister morgen begonnen met het spruitstuk te demonteren. Auto op de brug, kat los maken boutjes van het blok los maken allemaal zo gebeurd. Toen kreeg ik de Lambda sonde er niet uit. Kruipolie erop, even in laten werken. Bakje koffie. Ja! Los. Mooi, Spruitstuk eruit. Pas niet omdat het hitteschild het onmogelijk maakte. Hamer, beitel en rammen maar. Na een paar minuten het hitteschild los. Spruitstuk eruit. nieuwe erin. Lambda sonde kabel verlengen. Spruistuk vast zetten. En gassen maar. Het klinkt als een klein werkje maar ik was inmiddels vier uur verder. Ik kan nu wel concluderen dat ik nooit monteur kan worden maar alles zat wel netjes op zijn plek en ik heb er iedere minuut van genoten.
En dan het rijden. Wat een verschil. Een spruitstuk brengt echt geen 100 pk extra maar als je rond hebt gereden met een lek spruitstuk en je hebt ineens een beter spruitstuk dat wel gasdicht is dan merk je dat verschil natuurlijk dubbel. Hij trekt over het hele toeren bereik nu veel mooier door en vooral bovenin zit er nu een stuk meer kracht.
Ik denk dat het, zonder te overdrijven wel 10 a 15 pk kan schelen ten opzichte van het lekke spruitstuk. Een super goede update dus. Ben er bijzonder tevreden mee.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Kruipolie doet wonderen en verhoogt altijd de koffieomzet
Mooi project zo!
Mooi project zo!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
goed om te lezen dat je nu weer echt kan knallen!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Klinkt als een goede update! Is de sound nog verandert?
Daar doe ik ook wel eens aan, maar ach, zolang het maar leuk is om te doen...biermagnaat schreef:Nou het spruitstuk zit erop. Wat een werk was dat nog. Het lijkt wel dat altijd als ik iets simpels wil monteren het een factor vier langer duurt dan ik gepland heb.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Mijn vriendin heeft een aanrijding gehad met haar 500. Naar het zich nu laat aanzien gaat hij per totale. Nu moeten we dus op zoek naar een andere auto.
Wat is leuk: belastingvrij. Zuinig. Aansprekend rijgedrag.
Het totaal plaatje van die 500 twinair klopte dus van alle kanten, maar nu heb je misschien wel zomaar de kans om ook wat anders te proberen.
Opties zijn dus een Fiat 500 Twinair. Misschien in Cabrio vorm. Maar ook de nieuwe VW UP! Is een kanshebber. We zijn vanmorgen even bij de dealer in Duitsland geweest. Alwaar wij te horen kregen dat de levertijd van de guitige Duitser inmiddels 5 maand bedraagt.
Mocht de 500 Total löss gaan dan heeft mijn vriendin ASAP weer een auto nodig. UP! is direct leverbaar en van de 500 staat ook genoeg te koop. Maar het zet je wel aan het denken als je dan zoveel geld uit gaat geven is een Mini bijna een optie.
Een bomvolle up kost ook 16k en een 500 komt daar ook aardig in de buurt.
Wat zouden jullie doen? Even ter verduidelijking de 500 heeft haar geen moment tegen gestaan en staat haar nog steeds niet tegen maar zo'n up is ook wel geinig. Al ben ik bang dat de motor van de up teleur gaat stellen. Ik heb nog nooit in een VW gereden met een leuke benzine motor afgezien van de 2.0 turbo uit de GTI.
Wat is leuk: belastingvrij. Zuinig. Aansprekend rijgedrag.
Het totaal plaatje van die 500 twinair klopte dus van alle kanten, maar nu heb je misschien wel zomaar de kans om ook wat anders te proberen.
Opties zijn dus een Fiat 500 Twinair. Misschien in Cabrio vorm. Maar ook de nieuwe VW UP! Is een kanshebber. We zijn vanmorgen even bij de dealer in Duitsland geweest. Alwaar wij te horen kregen dat de levertijd van de guitige Duitser inmiddels 5 maand bedraagt.
Mocht de 500 Total löss gaan dan heeft mijn vriendin ASAP weer een auto nodig. UP! is direct leverbaar en van de 500 staat ook genoeg te koop. Maar het zet je wel aan het denken als je dan zoveel geld uit gaat geven is een Mini bijna een optie.
Een bomvolle up kost ook 16k en een 500 komt daar ook aardig in de buurt.
Wat zouden jullie doen? Even ter verduidelijking de 500 heeft haar geen moment tegen gestaan en staat haar nog steeds niet tegen maar zo'n up is ook wel geinig. Al ben ik bang dat de motor van de up teleur gaat stellen. Ik heb nog nooit in een VW gereden met een leuke benzine motor afgezien van de 2.0 turbo uit de GTI.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ai, das minder! Is ze zelf goed uitgestapt???
Tsja, zo'n UP! vind ik ook wel een cool ding! En voor minder heb je straks ook een Seat of Skoda, zelfde auto.... Maar ik vind de UP! wel het mooiste
Hoe die rijdt? Volgens de testen wel aardig volgens mij Denk wel dat je voor de krachtige versie moet gaan
Dat er direct een (tijdelijke) auto nodig is is toch wel bij een evt deal te bedingen?
Tsja, zo'n UP! vind ik ook wel een cool ding! En voor minder heb je straks ook een Seat of Skoda, zelfde auto.... Maar ik vind de UP! wel het mooiste
Hoe die rijdt? Volgens de testen wel aardig volgens mij Denk wel dat je voor de krachtige versie moet gaan
Dat er direct een (tijdelijke) auto nodig is is toch wel bij een evt deal te bedingen?
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
UP! Staat ook gewoon op voorraad bij een aantal handelaren dus dat is het probleem niet. De up is ook een geinig ding. Heb er vanmorgen even ingezeten en het valt me niet tegen.
Maar het frivole dat een 500 heeft heeft een up niet. Als je in een 500 stapt heb je, net als bij een Mini, het gevoel om met iets bijzonders op stap te zijn en dat mis je bij zo'n eenheidsworst als een UP!
Maar het frivole dat een 500 heeft heeft een up niet. Als je in een 500 stapt heb je, net als bij een Mini, het gevoel om met iets bijzonders op stap te zijn en dat mis je bij zo'n eenheidsworst als een UP!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Vraagt ie op een Mini-forum...biermagnaat schreef:[...]Maar het zet je wel aan het denken als je dan zoveel geld uit gaat geven is een Mini bijna een optie.
[...]
Wat zouden jullie doen?[...]
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
De MX-5 staat te koop. Ik ben op zoek naar een wat minder hardcore daily. Panda gaat ook weg.
http://link.marktplaats.nl/571842539
http://link.marktplaats.nl/571842539
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Al gekocht Dick?
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Onze sponsors