En een monteur ( liefst een lekker wijf) . Ik droom nog even verder..
Benieuwd wat er gaat komen..
Opel Speedster 2.2-16V
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Tijd voor een update!
Niet heel erg opgeschoten de laatste week, maar het moment dat de motor eruit gaat komt toch wel dichtbij nu, hier de foto's:
Hier het heerlijk eenvoudige (....) brandstofontluchtingssysteem van de speedster, beetje stoffige bende:
En weer toonbaar:
Wielophanging en alles eromheen rechtsachter weer wat proper gemaakt:
Uitlaat eronder uit:
Inlaatspruitstuk eraf, die komt er ook niet meer op, maar wel de vol-aluminium SC versie met ingebouwde laminovakoelers:
En het uitlaatspruitstuk eraf:
Vandaag de koelvloeistof en nog wat slangen en kabelzooi losgetrokken, komend weekend de motor losbouten van de versnellingsbak en eruit met die z22se
Niet heel erg opgeschoten de laatste week, maar het moment dat de motor eruit gaat komt toch wel dichtbij nu, hier de foto's:
Hier het heerlijk eenvoudige (....) brandstofontluchtingssysteem van de speedster, beetje stoffige bende:
En weer toonbaar:
Wielophanging en alles eromheen rechtsachter weer wat proper gemaakt:
Uitlaat eronder uit:
Inlaatspruitstuk eraf, die komt er ook niet meer op, maar wel de vol-aluminium SC versie met ingebouwde laminovakoelers:
En het uitlaatspruitstuk eraf:
Vandaag de koelvloeistof en nog wat slangen en kabelzooi losgetrokken, komend weekend de motor losbouten van de versnellingsbak en eruit met die z22se
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Eindelijk weer eens wat kunnen sleutelen aan de badkuip.
Gelijk de motor er maar uitgewipt, en de klus viel nog erg mee gelukkig!
Les 1: anderen het zware werk laten doen, motorsteun rechts losbouten (thanks Dominique!):
Bakbouten los, beetje wrikken met een balk en hop, motor komt los:
Weinig ruimte, maar met de linker motor/baksteun en achterste motor/baksteun los is het goed te doen:
Die hangt keurig in de bovenloopkraan :
Op de werkbank gekregen, viel nog mee, met 2 man goed te tillen die tor, was lichter dan ik had verwacht:
Hier gaan we de komende weken even flink mee aan de slag (balansassen eruit, Eagle drijfstangen erin, lichtere vliegwiel en turbo koppeling erop):
Gapend gat in de motorruimte:
Binnenkort hopelijk weer een update!
Gelijk de motor er maar uitgewipt, en de klus viel nog erg mee gelukkig!
Les 1: anderen het zware werk laten doen, motorsteun rechts losbouten (thanks Dominique!):
Bakbouten los, beetje wrikken met een balk en hop, motor komt los:
Weinig ruimte, maar met de linker motor/baksteun en achterste motor/baksteun los is het goed te doen:
Die hangt keurig in de bovenloopkraan :
Op de werkbank gekregen, viel nog mee, met 2 man goed te tillen die tor, was lichter dan ik had verwacht:
Hier gaan we de komende weken even flink mee aan de slag (balansassen eruit, Eagle drijfstangen erin, lichtere vliegwiel en turbo koppeling erop):
Gapend gat in de motorruimte:
Binnenkort hopelijk weer een update!
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!
Inderdaad ik zou als de dood zijn dat alles na het in elkaar zetten niet meer werkt. Het bekende alles zit er in, maar ik heb nog een paar schroefjes over verhaalfrankie schreef:Pfff, wat een werk. Respect hoor!
Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Een paar schroefjes hoop ik niet over te houden, in ieder geval niet onbedoeld
Afgelopen week eindelijk weer eens wat geklust aan de badkuip, dus tijd voor een kleine update.
Eerst nog even het vergelijk tussen de oude en nieuwe drijfstangen, heb namelijk eindelijk de oude op de weegschaal gegooid.
Oude:
De nieuwe:
Ietsje lichter dus, maar scheelt niet veel.
Motorklepscharnier, van lood
Wat lood eraf gezaagd:
Scheelt toch mooi weer 0,11kg voor de twee
Achterruitje vies:
Achterruitje schoon gemaakt...
Stukje lexaan kopen en beetje zagen dus maar:
En een kleine kilo moet wel weer gewonnen kunnen worden :
Nieuwe kettingspanner is onderweg, dan kunnen we motorisch ook weer verder...
Afgelopen week eindelijk weer eens wat geklust aan de badkuip, dus tijd voor een kleine update.
Eerst nog even het vergelijk tussen de oude en nieuwe drijfstangen, heb namelijk eindelijk de oude op de weegschaal gegooid.
Oude:
De nieuwe:
Ietsje lichter dus, maar scheelt niet veel.
Motorklepscharnier, van lood
Wat lood eraf gezaagd:
Scheelt toch mooi weer 0,11kg voor de twee
Achterruitje vies:
Achterruitje schoon gemaakt...
Stukje lexaan kopen en beetje zagen dus maar:
En een kleine kilo moet wel weer gewonnen kunnen worden :
Nieuwe kettingspanner is onderweg, dan kunnen we motorisch ook weer verder...
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Onze sponsors