2nd ride, MGF 75th LE

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
PatrickT
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2011, 16:35

2nd ride, MGF 75th LE

11 apr 2013, 17:09

Sinds 2004 ook trotse eigenaar van een 1999 platinum MGF, het is een 75th Anniversary Limited Edition. Zijn er destijds 2000 van geproduceerd. Bordeaux rode softtop, met rode lederen bekleding en een zwarte hardtop. Heb het e.e.a. aangepast;

- Trophy front splitter
- Trophy zwarte koplampen
- K&N 57i
- Cat-Bypass
- 52mm TTB
- Water lever sensor kit
- Witte knipperlichten
- Lowering pins

Heeft een 1.8MPI motor met origineel 120pk, nu circa 150pk, gemeten op een dynojet bank.

Staat momenteel goed opgeborgen in een garagebox, wachtende op het moment dat de zon eindelijk eens door komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

11 apr 2013, 20:12

Nice, welke mods heb je gedaan om aan die 150pk te komen? K-series motor toch? Zal niet alleen die 52mm TB en de decat zijn gok ik...
purdy01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Zutphen
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:12

11 apr 2013, 20:51

Afgelopen zondag met een vriend een tochtje gemaakt met ook
een MGF. Echt gaaf blijft dit open rijden.Laat alleen even je vering oppompen of is dit express zo laag.
No risk No fun
PatrickT
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2011, 16:35

12 apr 2013, 01:22

Chill-es; Klopt K-serie, de 52mm met KN en bypass levert de krappe 150pk. Op de bank deed hij rond de 148pk. Kan de grafiek er nog eens bij zoeken!

Purdy; hij is met circa 5cm verlaagd d.m.v de lowering pins. Maar op die laatste foto was de hydragas indd aardig op. Heb zelf een hydrapomp om de druk op peil te houden.
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

12 apr 2013, 22:15

Superleuk speelgoed! Ik heb er zelf ook 3 jaar in mogen rijden. Was een facelift versie type 'high-tech coupe', ofwel meegespoten zilveren hardtop, zwart met rode lederen bekleding, square spoke velgen en veel extra in carbon en chroom. Met die auto is voor mij de cabrio verslaving begonnen 8)

Overigens wel een autotje om met beleid me om te springen. Heb wel eens onbedoeld achterstevoren gestaan en ook onbedoeld de koppakking lek geblazen. Gelukkig weet ik nu beter hoe de olie eerst goed op temperatuur te rijden :oops:

Veel mooie km's toegewenst!
One life, live it!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

13 apr 2013, 10:21

Gaaf ding. Vooral door die middenmotor natuurlijk.

Hoe zit dat eigenlijk met die hydra-huppeldepup ophanging? En wat zijn lowering pins? Geen idee hoe dat zit bij zo'n ding. Heeft ie geen schroefveren dan?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”