Goodbye Mini & 135i, hello Porsche Boxster Spyder PDK (p

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

12 mei 2009, 22:03

quattro gmbh schreef:Dacht ergens gelezen te hebben dat de bank van beek maar tot 500nm gaat?
Neej, die 330d uit de autoweek zat al tegen de 600Nm aan.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

10 jun 2009, 09:56

Voor wie het weten wil: BMW Schnitzer 1.35i

375pk
565Nm

Afbeelding
Veel rijplezier!
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

10 jun 2009, 10:02

:shock:
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

10 jun 2009, 10:23

Dat zijn leuke cijfers 8) Past dat blokkie niet in de Mini? ;)
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

10 jun 2009, 11:57

jawel, past wel, zonder voorbank.
Veel rijplezier!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

10 jun 2009, 12:48

:shock:

Ik wil ook zo'n waardes :lol:
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

10 jun 2009, 18:13

Wow, dat is een lekker grafiekje :shock:! Is inderdaad wel de moeite waard geweest om hem door Schnitzer te laten kietelen 8)!
Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

10 jun 2009, 18:32

erg mooie waarden, Ferdinand 8), wordt echt tijd dat we een speedy- :wink: meet houden
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

11 jun 2009, 13:54

Ja, speedy meet. 't is wat allemaal. Inderdaad, superopbouw van het vermogen, en nagenoeg geen terugval tot aan 7000rpm. Da's echt wel een prestatie voor een bi-turbo motor, omdat die temperaturen echt hoog oplopen. Olie kwam niet boven de 110*C uit, ondanks het doorstampen op de bank bij Beek, met dat beetje koelen wat ze daar doen. Ja, Schnitzer goed gedaan.

Nou is Schnitzer = BMW Rennsport (WTCC), dus ze beschikken natuurlijk uit de eerste hand van BMW, over alle software-informatie. Een grafiekje is wel aardig, maar vertelt maar een deel van het verhaal. Gasrespons is heel goed, geen turbogat, geen terugval van vermogen bij schakelen, heel snel oppakken, veel lagere olietemperaturen dan de standaard BMW en, in geval van storing/onderhoud (garantieafhandeling) kan ik gewoon naar een BMW-dealer gaan in NL!
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 jun 2009, 14:37

Sloom hok! Sprintje Ferdi? :wink:
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

11 jun 2009, 14:42

nee, durf niet... trouwens, Gullwing vraagt E 398,- voor de verzekering, 1 ochtendje racen met een 135i
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 jun 2009, 19:13

Ik heb ook geen verzekering op het circuit en de Lotus is mijn prive speeltje.. je heb het zelf in de hand, ga nou maar mee, rij de eerste rondjes rustig achter mij aan!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

11 jun 2009, 23:02

Ja, maar die gezins-olifant van mij is gemaakt voor de A4 t/m A12, en niet voor een circuit. Die Lotus van jou wel. Dus met aan familysaloon op een circuit, da's wel wat. Anderen kunnen ook tegen mij aan rijden. Maar goed, ik ga wel mee. Als ik mij toch bedenk, heb ik helaas E 95,- weggegooid. Ik moet gewoon een klein, 2e hands hok hebben, om af te raggen op een circuit... :lol:
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

12 jun 2009, 07:25

Juist niet.. nu leer je je eigen auto goed kennen en nogmaals je heb het zelf in de hand, gewoon je lijnen blijven rijden.. het wordt helemaal niet druk 30man voor 4uur op zandvoort is echt niks.. de helft staat alleen maar te lullen in de pits. Dit zijn juist de dagen die je mee moet nemen om het circuit en je BMW te leren kennen..

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”