CooperS-lightningblue's BMW Z4 M Roadster

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

CooperS-lightningblue's BMW Z4 M Roadster

06 apr 2008, 16:34

BMW Z4 M Roadster
Afbeelding
Goedemiddag!!

Afgelopen vrijdag na een hele week wachten eindelijk de vervanger voor de Cooper S opgehaald. We hebben de MINI heen gereden met export-kenteken en de Z4 meegekregen met een 5-dagen-kenteken, zodat ik er in ieder geval dit weekend en begin van de week even van kan genieten voor hij naar de RDW moet. Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s donderdag. Eerder kon helaas niet, ook niet vanuit mijn kant helaas.

Gisteren heb ik hem al aardig aan de tand kunnen voelen, maar door de regen was het niet zo "fun" zeg maar. Vandaag was echter een hele verbetering ondanks de weersvoorspelling van gisteren voor vandaag. Hier in het Bergse schijnt namelijk al vanaf 08.15 de zon die zo af en toe even achter de wolkjes verdween. Goed dus! En dat betekend uiteraard; KAP OPEN!! :mrgreen: Meteen in Zeeland wat fotootjes gemaakt aan het water (niet veel want m'n batterij was empty...)

Wat een power zit er op die achterwielen en dan is er ook nog dat geluid... :-PP Tunnelblazen is een must in deze bak!! :mrgreen: Goed, tijd voor een verhaaltje.

Ik vind dat bij een auto, bij de allereerste rij-indruk al een "wow" effect naar voren moet komen. Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik dat effect bij mijn Indi Blue Cooper S meteen voelde! Rijdt goed, stuurt scherp, wil graag hard behandeld worden en het liefst zo hoog mogelijk in de toeren, dat gejank van de compressor die continue "harder, HARDER" roept, g-e-w-e-l-d-i-g! Super-ervaring, het auto-rijden zoals ik had gehoopt.

Bij de R56 merkte ik dat er over veel dingen dieper was nagedacht. Je kan er ten opzichte van de R53 ook rustig mee toeren >) , wat je meteen merkt aan het benzineverbruik :wink: . Niet dat het verbruik nou heel interessant is, maar het maakt het plaatje auto-rijden wel compleet. Een auto die er duidelijk meer op was gericht om elke dag te kunnen gebruiken. Zeer goed bevallen, het wat 'serieuzere' rijden. Wel een auto met 2 karakters, sportknop uit en hij is rustig, beheerst. Sportknop aan en het beestje komt los.
Helaas heb ik, zoals jullie weten, veel gezeur gehad met met name de motor. Daarbij elke keer van die kleine shit-dingetjes die ik spuugzat werd. Het ergste vond ik 13 Februari toen hij 's ochtends niet startte... Dat was voor mij een teken om naar iets anders te gaan kijken.

Bij deze Z4 had ik tijdens het proefrijden vorige week dat "wow" effect alweer te pakken. Het R53 gevoel (wat ik stiekem toch ontzettend heb gemist) kwam meteen naar voren. Weer een auto die graag wil gaan, keihard op z'n staart getrapt wil worden, hoog in de toeren! Dit keer geen compressor die "harder" roept, maar het metalen geluid uit die 4 verchroomde eindpijpjes. Holy hell wat een lekker gevoel, holy hell wat heb ik dat gemist!

Daarbij komt; eindelijk een auto waarvan je het dak kan laten verdwijnen! Dat wilde ik van het begin af aan al erg graag, maar het is er niet eerder van gekomen. Altijd die gedachtes van: "hoe vaak kan je nou open rijden in dit schijt-land?" en: "zwaar onpraktisch", maar dit keer was het meer een gedachte in de richting van: "Opzouten, ik doe het gewoon!". Ik wil het proberen, ik wil weten hoe het is om met een cabrio rond te rijden in zomer en winter.

Uiteraard ben ik niet alleen benieuwd naar of het cabrio rijden bevalt zoals ik verwacht, maar ook of deze Roadster bevalt voor dagelijks gebruik. Ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden voor wie dat interessant vind.

Specs:
- 6 cilinder in lijn motor
- 4 kleppen per cilinder
- 3246 cm3
- Compressieverhouding van 11,5:1
- 343 pk (251 KW) bij 7900 toeren per minuut
- 365 NM koppel bij 4900 toeren per minuut
- Achterwielaandrijving
- Geperforeerde remschijven vóór en achter (resp. 300mm en 294 mm)
- 4,11 meter lang (waarvan een gigantisch stuk motorkap)
- 1455 kg gewicht
- 0-100 in 5 seconden

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Verlanglijstje:
- Strutbrace vóór
- Begrenzer op standje "pensioen"
- Originele 19" BMW CSL wielen
- Iemand nog ideeën?

(p.s. excuus voor het taalgebruik en gebrekkig Hollands)
Afbeelding
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

06 apr 2008, 16:40

Jaja, Kaj, hij is lekker!!! Ben erg benieuwd hoe die irl is, laat ff weten als je in de buurt bent.



marss
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 apr 2008, 16:41

Morgen ---> Renova en BlonT-007 :mrgreen:
Afbeelding
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

06 apr 2008, 16:42

Tijd? PM maar ff, i'll be there?



marss
Laatst gewijzigd door marss op 06 apr 2008, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

06 apr 2008, 16:46

ziet er goed uit Kaj !!

veel veilige (snelle) km's :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

Re: CooperS-lightningblue's BMW Z4 M Roadster

06 apr 2008, 16:56

CooperS-lightningblue schreef:
BMW Z4 M Roadster
Afbeelding
Specs:
- 6 cilinder in lijn motor
- 4 kleppen per cilinder
- 3246 cm3
- Compressieverhouding van 11,5:1
- 343 pk (251 KW) bij 7900 toeren per minuut
- 365 NM koppel bij 4900 toeren per minuut
- Achterwielaandrijving
- Geperforeerde remschijven vóór en achter (resp. 300mm en 294 mm)
- 4,11 meter lang (waarvan een gigantisch stuk motorkap)
- 1455 kg gewicht
- 0-100 in 5 seconden

Verlanglijstje:
- Strutbrace vóór
- Begrenzer op standje "pensioen"
- Originele 19" BMW CSL wielen
- Iemand nog ideeën?
Ja!
Een slipcursus!

Pas als je een dag de grenzen van dit kanon heb afgetast (& er overheen geflikkerd bent 8) ) kun je pas optimaal van 'm genieten.
Dan zul je naar vochtige dagen gaan uitkijken, omdat je dan zonder al teveel rubber-kosten kunt gaan driften
en klaverbladen maximaal nuttigen zonder dat 't je dun door je broek loopt.

:)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

06 apr 2008, 17:03

Proficiat kaj, echt een superkar 8). Hopelijk heb je met deze geen problemen.

Ideeën, tja da's weer persoonlijk he. Voor mij hoeven andere velgen echt niet, al zijn die CSL velgen wel heel erg lekker. Gewoon verlagen en spacers en dan heb je voor mij ook al direct dat wauw gevoel aan de buitenkant :wink:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

06 apr 2008, 17:34

Vet ding! 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

06 apr 2008, 17:56

Vette bak man!

Ik kan het goed begrijpen dat je de MINI weg hebt gedaan na al die "shit".
Volgens mij had jij echt de meeste/ergste problemen.

Maar damn...gelijk die overgang naar zoiets...
Het is dat het voor mij niet te doen is zowel financieel als praktisch (veel kleine stukjes/stadsverkeer) gezien maar anders...

Mag ik vragen wat die Z4 jou gekost heeft en wat de meerkosten zijn in vergelijking met de MINI (hij is sowieso een stuk zwaarder denk ik :mrgreen:)

Op 21 april wordt mijn MINI weer opgehaald. Ze gaan nu de kettingspanner vervangen. Afwachten maar weer he.

Greetz!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 apr 2008, 18:07

M-iNdO schreef:wat de meerkosten zijn in vergelijking met de MINI (hij is sowieso een stuk zwaarder denk ik :mrgreen:)
De meerkosten zijn wel een tik hoger. Wegenbelasting is niks om je druk over te maken, maar de verzekering... :shock: Het benzineverbruik is vrijwel gelijk aan een R53 Cooper S, zo'n 450-500 km op een tank van 55 liter (als je hem helemaal leeg rijd).
M-iNdO schreef:Op 21 april wordt mijn MINI weer opgehaald. Ze gaan nu de kettingspanner vervangen. Afwachten maar weer he.
Ben erg benieuwd, hou ons op de hoogte in het geluiden-topic. :wink:
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

06 apr 2008, 18:08

Kaj, jaloers man....

Tsja wat zou je nog willen veranderen man... zat gisteren een tijd achter een Z4 en da vleugeltje op de achterklep is echt schitterend. Ik zag dat jij hem al had. Ik zie weinig dingen die je nog echt zou moeten toevoegen...

Of je moet deze vleugel en bodykit overwegen :D:D

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou hem nie echt verlagen, andere velgen heb je al voor ogen, maar wat wil je dan nog meer? Deze auto is al zo enorm compleet.....

Misschien is dit wat:

Afbeelding

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 apr 2008, 18:13

MR schreef:maar wat wil je dan nog meer? Deze auto is al zo enorm compleet.....
Oh nee, hoeft niet persé nog meer, maar een beetje personaliseren is altijd leuk om te doen (lees: dé ventieldopjes e.d.) :mrgreen:

En kerel, die vleugel... :shock: Wat is DAT voor wasrek achterop de racebak?! :s Holy hell!! Dat kan echt niet!
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

06 apr 2008, 18:19

Staantafel voor tijdens de BBQ parties van Floris :lol: :lol: :lol: Is een keer wat anders....

MR
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

06 apr 2008, 18:28

Weer een leuk enthousiast stukje 8), Kaj .
Schitterende auto, een waardige vervanger voor een MINI.

CU

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”