Lease Laguna (van de vrouw)........

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Lease Laguna (van de vrouw)........

31 mei 2008, 21:11

Vandaag heeft m'n vrouw haar nieuwe leaser in ontvangst genomen. Vorige was een 318d Touring Edition uit 2005 (nog net het vorige model). De lijst was weer eindeloos, bijtelling reikte tot in de hemel :roll: :roll:, dus na een grondige kosten/baten analyse tot dit besluit gekomen: Een Laguna Grand Tour 2.0DCI 110kw Dynamique. Extra opties DVD navigatie icm met Bose soundsystem, xenon met meedraaiende koplampen, 17" Spider wielen, privacy glass achter en apart te openen achterruit.

Vandaag direct maar ff naar de schoonouders in Almelo geknald en zo de eerste 300km op de teller gezet. Eerste indruk, vergeleken met de 318d (85kw) lekker soepele en krachtige motor. Magnifique navigatiesysteem! Audio stukken beter dan het Business in de BMW. Voor een Fransoos behoorlijk stevige vering en demping, maar toch nog wel minder hard dan de BMW, wel een stuk meer comfort en merkbaar veel stiller waardoor je onmerkbaar harder rijdt. Vrij lichte besturing, maar wel voldoende feedback over wat er onder de wielen gebeurt.

Tijd voor plaatjes :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van mij!, lees je in haar ogen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

31 mei 2008, 22:34

Heel fraai :-))! Ik vind de nieuwe Laguna met name als Estate een prachtige auto en het interieur ziet er ook gelikt uit. Kleur, motor en uitvoering zijn ook dik voor elkaar. Veel plezier ermee!
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen
Berichten: 5371
Lid geworden op: 19 jun 2006, 18:40

31 mei 2008, 23:09

Ivo schreef:Heel fraai :-))! Ik vind de nieuwe Laguna met name als Estate een prachtige auto en het interieur ziet er ook gelikt uit. Kleur, motor en uitvoering zijn ook dik voor elkaar. Veel plezier ermee!

Met een kleine opkomst kun je niet beter rijden. Lekker de ruimte!!! Hiervoor reed ik ook een Laguna break.

Nice en shiny!!

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

01 jun 2008, 00:21

Strakke bak, Frankie! 8)

Vooral die dubbele uitlaat staat 'm goed!


Zet je 'm in de lakverzegeling, ondanks dat het niet jullie eigen slee is?
(zwart is immers genadeloos voor vuil en krasjes... :roll: )
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Eemnes
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 jan 2008, 21:22

01 jun 2008, 08:23

En hoe is het gesteld met het 'algemene kwaliteitsgevoel', zoals knopjes, deurhandels, dashboard etc. in vergelijking met de BMW? Tot nu toe reden voor mij geweest om altijd alleen maar Duits te rijden.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

01 jun 2008, 10:57

Jenkins schreef:Zet je 'm in de lakverzegeling, ondanks dat het niet jullie eigen slee is?
(zwart is immers genadeloos voor vuil en krasjes... :roll: )
Nah, ik ben zelf nogal fanatiek poetser met o.a. Meguiars, dus geen lakverzegeling :roll:

Voor wat betreft het kwaliteitsgevoel, das prima in orde. Er is duidelijk een inhaalslag gemaakt voor wat betreft de look en feel. Hoe de materialen zich gaan houden de komende tijd is natuurlijk nog afwachten, maar op het eerste gezicht doet het niet onder voor de E46 3 serie. Hendels, schakelaars en deurhendels gaan wel wat lichter, maar zonder fragiel aan te doen. Ik persoonlijk vind het ontwerp van het dashboard in ieder geval ook heel geslaagd.

Afbeelding

We hebben destijds bewust alleen proefgereden in de 150pk versie, die voldeed ruimschoots qua vermogen, dus viel de 175pk versie af. Maar als ik nu die Laguna GT zie :roll: :roll:
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

01 jun 2008, 11:10

sjieke bak hoor.

Die fransen gaan het steeds beter snappen. Zo vind ik de C5 break ook niet mis geworden.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

01 jun 2008, 11:23

Mooie wagen. Hopelijk is de kwaliteit van deze Laguna beter.
Zou bij de eerste poetsbeurt wel ff dat stam eraf halen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

01 jun 2008, 12:07

Ziet er een mooie wagen uit, maar ik vind het interieur weinig klasse uitstralen. Erg Frans nog steeds :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

01 jun 2008, 12:11

Fred schreef:maar ik vind het interieur weinig klasse uitstralen. Erg Frans nog steeds :roll:
Serieus? :shock: Vind het interieur juist een van de sterkere punten van de Laguna..Maar ach smaken verschillen he :roll: :wink:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

01 jun 2008, 12:17

Sterke punten moeten wsl de motor, prijs/kwaliteit zijn, en de kont :)

voor mij dan :wink:, ik ben eerder te vinden voor duitse interieurs, voel je, je direct in thuis. Volvo kan er ook nog door ...
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

01 jun 2008, 13:56

Zo zie je maar hoe de smaken verschillen :P. De uitlaten achter vind ik wel ok, de rest van de kont beetje saai. Het front daarentegen en dan met name de koplampen vind ik er tof uit zien.

En komende uit een BMW, voelde we ons allebei wel direct thuis in de Laguna......Grappig he :mrgreen:
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

01 jun 2008, 20:05

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind het interieur wel oké, maar exterieur juist weer minder. Als je ruimte nodig hebt zal het wel een fijne auto zijn. Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

01 jun 2008, 20:39

Ikzelf had natuurlijk graag een 159 SW gezien, met zo'n lekkere 2.4 20v JTD :roll: :roll:, maar die stond niet op de lijst Iets met hoge afschrijving o.i.d.? :mrgreen:

Trouwens zo'n 156 SW met Giugiaro neus ben ik zelf nog voor op zoek geweest in DLD :wink:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

01 jun 2008, 21:19

Fred schreef:Ziet er een mooie wagen uit, maar ik vind het interieur weinig klasse uitstralen. Erg Frans nog steeds :roll:
Vrijdag middag ben ik met mams haar nieuwe BMW 320ci wezen afhalen.
Monacoblauw, High Executive, Navi en grijs leder, sportstoelen...

Van de buitenkant: :-))


Interieur: :slapen

:|

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”