Productierecord MINI koekoeksklok

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

Productierecord MINI koekoeksklok

22 dec 2005, 09:26

Dit jaar zullen er in Oxford 200.000 MINI?s van de band rollen (dat wisten wij als fanatiek mini-isten van de newminiclub al) :wink:, maar daarnaast is er alweer een productierecord voor deze briljante auto.
Maar aan de ander kant van de wereld was er een ander productie-record voor MINI, de 10.000ste Koekoeksklok rolde daar namelijk van de band.

De koekoeksklok is op dit moment ??n van de weinige merchandise artikelen die al sinds de introductie van de MINI in 2001 te koop is. Het assortiment wordt namelijk regelmatig ge-update.

Naast accessoires voor jezelf of je auto komt er bijvoorbeeld ook twee maal per jaar een hippe kledingcollectie uit. Allemaal te bestellen via de online store of plaatselijke MINI dealer.

Voor de koekoeksklok moet wel in de buidel getast worden, maar liefst 87 euro kost de geinige gadget. Maar dan word je wel elk uur van de dag opgevrolijkt door de geluiden van de MINI die uit de poortjes komt gereden. Het geluid kan overigens uitgeschakeld worden en ook is hij voorzien van een lichtsensor, zodat je niet ook elk uur van de nacht weet hoe laat het is.

Ik had overigens de eer in 2001 voor MINI te mogen werken bij de introductie in Nederland op de AutoRAI. Als afscheidscadeautje kregen sommigen destijds deze koekoeksklok mee naar huis en de schrijver van dit artikel geniet er dus alweer een tijdje van, en ja, hij doet het nog steeds.

In 4 jaar tijd 10.000 klokken ? 87 euro, das toch al gauw een omzet van 870.000. Maar goed, de marges op auto?s zijn ook nog steeds aardig te noemen, maar een leuke manier om zo geld te verdienen en tegelijk je merk te laden vind ik het nog steeds!

Bron: MolBlog, een initiatief van DutchCowboys.nl en Tijdschrift voor Marketing (Dani?lle Schouten)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

23 dec 2005, 11:13

inmiddels begrepen dat de MINI koekoeksklok nummer 100.001 inmiddels ook is verkocht en binnenkort in Nederland wordt afgeleverd :lol: :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

23 dec 2005, 11:18

Idd, komt te staan in het altijd mooie Barendrecht... :wink: :)) dansen
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

23 dec 2005, 19:26

luv2xlr8 schreef:Idd, komt te staan in het altijd mooie Barendrecht...
Ah! Ik ruik een meet voor januari! Allemaal de klok van Luv2 bewonderen :mrgreen:
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

23 dec 2005, 20:12

ik doe hem direct in de verkoop, kolere ding met zijn herrie. We hebben hem nu ruim een jaar en de MINI weigerd nog naar buiten te komen. Misschien door het ietwat opzichtige interieur?
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

23 dec 2005, 20:45

koekoek :()
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Racing Green
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Antwerpen
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:20

24 dec 2005, 11:07

Rust en stilte op prijs stellende heb ik de toeter na ??n dag ook maar buiten werking gesteld, schrok me elke keer de pleuris.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

24 dec 2005, 17:10

TOETTOET
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream

Terug naar “MINI-talk”