Mini in andere kleur dan besteld???

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

Mini in andere kleur dan besteld???

06 jun 2006, 14:57

Ik heb voor mijn vrouw een nieuwe Mini One Parklane besteld.
De dealer verteldemijn vrouw, dat de Mini One Parklane, een zeer speciale luxe uitvoering was en liet mij middels de brochure zien, wat er allemaal aan extra's op de Mini One Parklane zat, incl. geheel volgens de brochure, standaard met een kleur Royal Grey en met een zilvergrijs dak. Mijn vrouw was er helemaal weg van, zeker van de kleuren combinatie Royal Grey en zilvergrijs en dus de Mini One Parklane besteld, dealer blij, vrouw blij en ik blij omdat de vrouw blij was. Maar 3 weken later, belde de dealer op met de mede deling, dat de Mini One Parklane enkel en uitsluitend werd geleverd in de basiskleur Royal Grey en niet zoals hij hem had verkocht en zoals het in de brochure staat met een zilvergrijs dak en spoiler.
Op mijn vraag hoe dit nu mogelijk kon zijn, vertelde de dealer dat, het inderdaad fout vermeld staat in de brochure, maar dat de importeur zich verschuilt achter eventuele vormfouten in de brochure van Mini. Ik zei, dat is lekker, als in de brochure dan staat vermeld, dat de Mini wordt geleverd met lichtmetalen velgen, dan kunnen jullie hem dus gewoon met stalen velgen leveren, onder het mom van sorry een brochure foutje? Nu zou ik volgens de dealer dat nu ook weer niet zo moeten zien, maar hij kwam er echter met de importeur niet uit. Dus ik zelf de Mini service maar even gebeld, met de mededeling dat ik graag een auto wilde hebben geleverd in de kleur zoals die door mijn vrouw is uit gekozen en besteld. Ze gaven inderdaad toe, dat er een foutieve vermelding staat bij STANDAARD UITRUSTING MINI ONE PARKLANE! Ik zou volgens Mini echter hebben moeten kijken in de prijslijst, daar er veel veranderingen zouden kunnen zijn, wegens import uit duitsland????. Ik zei., ho even, u gaat mij toch niet vertellen, dat ik vanaf nu ook een dealer van Mini moet gaan wantrouwen, als deze mij verteld en doormiddel van de Mini brochure laat zien, hoe de nieuwe Mini One parklane er uit ziet, als ik geen brochure en ook een geautoriseerde dealer mag vertrouwen, waar blijf je dan, zij konden echter nog geen uitsluitsel geven en ik zou binnen 14 dagen??? worden terug gebeld, de productiedatum is nota bene al over 3 weken en ik zou de Mini One Parklane over 6 weken geleverd krijgen ik snap niet dat de Mini organisatie zo met zijn nieuwe klanten omgaat en ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, want mijn vrouw wil echt haar nieuwe Mini One Parklane in de kleur zoals zij die dacht te hebben gekocht, maar zij voelt zich nu bekocht!! en zij wordt hier niet vrolijker van! Denk je je vrouw een plezier te kunnen doen, wordt je hiermee geconfronteerd. Zijn er toevallig onder de Miniclub leden, meer die dit hebben mee gemaakt want ik vind het nogal wat, een auto af willen leveren aan een klant, in een andere kleur als dat deze is besteld. Graag jullie reactie hierop want ik snap hier helemaal niets van, dit heb ik nog nooit mee gemaakt!

Leo
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Abcoude
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 apr 2006, 15:00

06 jun 2006, 15:18

Hallo Lech,

Ik heb zo'n 3 weken geleden ook een Park Lane besteld, dan wel een Cooper S een zwarte. Ik heb de folder ook en daar staat toch duidelijk in welke kleuren er leverbaar zijn. Dat verhaal van import uit Duitsland snap ik ook niet. Ik vermoed zelf dat de Park Lane's zijn uitverkocht en niet meer worden geproduceerd. Toen ik mijn handtekening zette, 11 mei jl. waren de mini one en cooper Park Lane uitverkocht, werden dus niet meer geproduceerd. Cooper S nog net wel. Het nieuwe model komt er ook aan he, die gaat in september in productie.

Ik denk zelf dat je gewoon een deal hebt met mini, desnoods zorgen ze dat je een nieuw model ONE krijgt met de juiste kleur, dan zit je echter weer met die opties die er niet op zitten.

Balen dat het zo gaat maar Royal Grey is ook er mooi hoor!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 jun 2006, 15:19

Zo dat is echt een onwijs slordige fout. Dat ze fijn dat dak even in de goede kleur leveren.

Dit kan inderdaad echt niet!

Als ik jou was zou ik m'n rechtsbijstand inschakelen, de stukken laten lezen en aan hen vragen wat je voor stappen kan ondernemen, tenzij de dealer met een goede oplossing voor dit probleem komt (je kan altijd zelf voorstellen wat je wilt). Je kan je klanten niet de auto leveren die ze niet hebben besteld, laat staan de klant het probleem op te laten lossen, dat horen zij te doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

06 jun 2006, 15:24

Zo gewoon je poot stijf houden en eisen dat je die auto geleverd krijgen. Of ze leveren je gewoon een andere auto met meer opties voor hetzelfde geld. Maar rechtsbijstand even inschakelen. Hier is duidelijk wanprestatie in het spel. En echt slecht van de dealer dat ze dit zo gedaan hebben! Had eigenlijk niet moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

06 jun 2006, 15:27

Inderdaad erg slordig van MINI. De 'gewone' Ones zijn ook alleen met het dak in carrosseriekleur leverbaar, maar er zijn wel Ones die toch een wit (of zwart) dak hebben (ik neem aan dat dit dan achteraf is gedaan). Is het niet mogelijk om het dak achteraf zilvergrijs te laten maken (uiteraard op kosten van de MINI)?
Laatst gewijzigd door Ivo op 06 jun 2006, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

06 jun 2006, 15:38

Nog niet eerder gehoord van dit vormfoutje. Wel is allom bekend dat de One met zelfde dakkleur als koets wordt geleverd en dat alleen de Cooper en de Cooper S een contrasterende dakkleur hebben. (tegen kosteloze meeroptie in kleur van de koets te verkrijgen)

Import uit Duitsland kan te maken hebben met het eerder genoemde produktie aantal. Naar het schijnt is het grote verkopen van aantallen produktieplekken binnen het dealer netwerk begonnen. Dit omdat idd het nieuwe model op de plank staat. Niet bekend is bij mij of een aan Duitland geleverde One wel een zilvergrijs dak heeft in de Park-lane versie.

Lijkt me niet meer dan billijk dat de betreffende dealer het dak na aflevering overblaast in zilvergrijs. Of heb ik het mis? (als het tenminste een door MINI erkende fout in het drukwerk is)

We wachten in spanning af komende 2 weken :shock:
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

06 jun 2006, 15:52

Zoals de meeste al zeggen is een One altijd met dak in kleur van de carosserie, maar dan zouden ze dat duidelijk moeten vermelden in het boekje.
Ik neem aan dat de dealer er voor moet zorgen dat het dak zilver wordt.

Je hebt in ieder geval wel een moie keus gemaakt.
Nog even wachten en hopelijk komt alles goed
Succes

Afbeelding
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

06 jun 2006, 15:53

Geachte Mini7Benno,

heb het mijn vrouw voorgesteld om het dak van de Mini One Parklane, dan maar over te laten spuiten. Ik heb echt moeten rennen voor mijn leven, want ze zei, je bent toch niet gek geworden, een splinter nieuwe Mini naar een autospuiter laten brengen, als je zo door gaat, bestel je de Mini maar af, want ik krijg er zo steeds minder plezier in!
en voor mij hoeft het zo niet meer, ik kan mij haar teleurstelling wel enigzins voorstellen, ik had dit allemaal ook niet verwacht, toen ik deze Mini One Parklane bestelde, zou dit bij andere organisatie's ook zo gaan, rij zelf mercedes, dat is ook niet goedkoop, maar ik moet zeggen, een dijk van een service bij Mercedes, ik ben dit helemaal niet gewend, dat een importeur zo met zijn nieuwe klanten omgaat, ik blijf dit heel vreemd vinden, zou het Engelse arrogantie zijn?? waarbij je je af kunt vragen, waarom doen die lui dit??

Leo
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 jun 2006, 15:58

Bij een Cooper en een Cooper S wordt het dak van fabriek af ook overgespoten met de hand door een spuiter aldaar in Oxford. Dus dat mag het probleem niet zijn. Dus stop maar met rennen.

Het is gewoon Duits hoor, maar soms is het het ondergeschoven kindje van BMW.
Robin
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Almere
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 sep 2005, 11:13

06 jun 2006, 16:04

Ik heb ook een Cooper S besteld, royal grey met dat lichte grijs als spoiler en dak. Dus het is zeker wel mogelijk. Raar verhaal van je dealer.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

06 jun 2006, 16:17

Het is niet enkel een raar verhaal van de dealer, maar zeker van de Mini organiatie en dat het dak op de fabriek gespoten wordt is mij wel duidelijk, maar vertel jij jouw vrouw of vriendin maar eens, dat zij nog even op haar nieuwe Mini moet wachten, omdat haar splinternieuwe Mini One Parklane, eerst nog even naar de autospuiter moet?? dan kun je het echt schudden, de eerste paar weken zeker, als je snapt wat ik bedoel, lekker zo'n nieuwe Mini, ik had haar beter even mee kunnen nemen naar de Peugeot dealer, had ik al dit gezeur niet gehad.

Leo
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 jun 2006, 16:27

Lech schreef: ik had haar beter even mee kunnen nemen naar de Peugeot dealer, had ik al dit gezeur niet gehad.
Had je nog méér gezeur gehad achteraf! Hier thuis hebben we twee MINI's en een E-klasse. Vandeweek heeft er bij ons op de oprit een 307 CC gestaan van een oom en tante. Zij waren met onze ouders mee naar Engeland. M'n broer heeft die auto eens moeten verzetten op de oprit en natuurlijk de auto tot een nadere inspectie geworpen. Dat interieur zit dus echt niet degelijk in elkaar. De hele auto is minder degelijk. Nu herinner ik me ook dat mijn broer bij hun vorige auto een 206 CC de middenarmsteun er heeft kapotgebroken.
Wat degelijkheid betreft merk je aan de MINI's toch wel dat het BMW's zijn, ook merk je dat aan het prijskaartje. Ga er maar eens onder liggen en open hierendaar een wat dingen: de BMW logo's omen je tegemoed. Komt daarbijdat de MINI als geen andere auto een karakter heeft. Bovendien rijdt het als een kart. Dan ben je dat gezeur van dat dak alweer snel vergeten...
en dan pak je net als ik liever de MINI dan de Mercedes. Deze laatste wordt dan voor de lange afstanden. :wink:
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

06 jun 2006, 16:41

Ten tijde dat ik mijn MINI bestelde wilde ik een zwarte (jet black) na het bestellen bleek dat deze op het moment niet meer te leveren was en of ik wilde uitwijken naar Astro Black. Dit ziet er online allemaal heel zwart uit, dus waarom niet. Toen ik mijn auto ophaalde bij de dealer bleek Astro Black in het licht een soort nachtblauw te zijn. Goed, het staat heel mooi gelukkig en ik heb hem inmiddels vergeleken naast een jet black en ben blij dat ik de astro heb. Maar ze wisten het me bij de dealer niet te vertellen ten tijde van...

Dat je een auto laat spuiten vind ik niet zo raar, ook niet als ie splinter nieuw is, alleen zou ik het dan wel door de dealer laten vergoeden. Je hebt immers een mondelinge overeenkomst met de dealer gemaakt. Als je er een wetboek bij pakt. Burgerlijk Wetboek 6 bijvoorbeeld. vanaf art.213 tot heel ver gaan allemaal over een deal, hoe en wat de ander verplicht is etc.

iDD..... ga daar maar eens mee dreigen, daarna pas je bestelling opzetten want een MINI is toch wel heel leuk hoor.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

06 jun 2006, 17:01

Het verzacht alle ellende een beetje, wat het bestellen van die Mini One Parklane voor mijn vrouw betreft, als ik deze reactie's zo lees, hartelijk dank voor de ondersteuning en adviezen, ik hou jullie wel op de hoogte, van wat de Mini organisatie denkt te gaan doen, om dit probleem op te lossen, tot voor zover ben ik enkel bang, (gezien hun reactie tijdens het telefonisch onderhoud) dat het voorlopig bij denken blijft, maar we blijven hopen, want dit is echt niet leuk voor mijn vrouw en de grappen die ik er over maak, kan ze niet echt waarderen.

Ik hou jullie op de hoogte.

met vriendelijke groet,

Leo
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

06 jun 2006, 17:05

Het is inmiddels wel duidelijk wie de broek aan heeft bij jullie thuis :mrgreen:
Maar is leuk als je ons op de hoogte houd, dan weten wij ook hoe ze er mee omgaan enz!

Succes er mee en toch welkom bij de mini club :D

Terug naar “MINI-talk”