Geen remdruk meer

Van alles over de 1ste generatie MINI.
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heerlen
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 nov 2010, 10:49

Geen remdruk meer

10 mar 2013, 16:25

Toen ik gisteravond naar huis reed gingen de waarschuwingslampjes *uitroeptekens* ineens branden.
Ik ben toen langzaam doorgereden aangezien ik toch thuis wilde komen. Ik merkte wel dat er steeds minder remdruk was.
Op het laatst was er helemaal geen druk meer. Ik trapte het rempedaal tot aan de bodem. Gelukkig was ik inmiddels thuis aangekomen.
Vandaag even alles nagekeken. Ik zag wel dat het remreservoir bijna tot aan het minimum stond. Heb vervolgens wat bijgevuld en een paar keer op de rem getrapt. Het reservoir werd weer leger. Heb toen overal gekeken of ik een lek kon vinden. Ik zag ineens dat het in het midden onder de auto lekte.
Ik kan er niet goed bij aangezien de auto verlaagd is. Zeer waarschijnlijk is het een kapotte remleiding. Deze week maar na laten kijken. Toch wel vreemd dat een remleiding zo maar stuk kan gaan? Corrosie of misschien ergens tegen aan gekomen? NB> ik heb een S uit 2002. Corrosie zou toch eigenlijk niet mogen. Ik weet het niet, zal deze week duidelijk worden,

Gr,

Watchman. :oops: :oops:
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

10 mar 2013, 17:16

Kan ook je koppelingspompje op de bak zijn die lek is.
Dan lekt ie aan de voorzijde/midden onder de auto.
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Weesp
Berichten: 369
Lid geworden op: 12 jan 2013, 16:22

10 mar 2013, 17:25

Remleidingen van een mini roesten net als bmw, opel, vw enz
Wat Spenki zegt lijkt me alleen wel logischer
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heerlen
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 nov 2010, 10:49

10 mar 2013, 18:19

spenki schreef:Kan ook je koppelingspompje op de bak zijn die lek is.
Dan lekt ie aan de voorzijde/midden onder de auto.
Oke,

Zal het meenemen,

Bedankt.
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heerlen
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 nov 2010, 10:49

Re: Geen remdruk meer

12 mar 2013, 18:29

Is inderdaad kapotte remleiding, doorgeroest.
Heel vreemd, dan had hij m.i. eigenlijk niet door de APK mogen komen.
Moet zeggen dat ik dit niet verwacht had van merk als BMW, ook al is auto 10 jr oud. Zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Zou het wellicht te maken kunnen hebben met feit dat wagen verlaagd is waardoor er meer onder blijft hangen?
Moet bij dealer maar eens navragen hoe het zit met deze remleidingen. Zijn deze standaard op maat of niet?

Gr,

Watchman :evil:


johan-01 schreef:Toen ik gisteravond naar huis reed gingen de waarschuwingslampjes *uitroeptekens* ineens branden.
Ik ben toen langzaam doorgereden aangezien ik toch thuis wilde komen. Ik merkte wel dat er steeds minder remdruk was.
Op het laatst was er helemaal geen druk meer. Ik trapte het rempedaal tot aan de bodem. Gelukkig was ik inmiddels thuis aangekomen.
Vandaag even alles nagekeken. Ik zag wel dat het remreservoir bijna tot aan het minimum stond. Heb vervolgens wat bijgevuld en een paar keer op de rem getrapt. Het reservoir werd weer leger. Heb toen overal gekeken of ik een lek kon vinden. Ik zag ineens dat het in het midden onder de auto lekte.
Ik kan er niet goed bij aangezien de auto verlaagd is. Zeer waarschijnlijk is het een kapotte remleiding. Deze week maar na laten kijken. Toch wel vreemd dat een remleiding zo maar stuk kan gaan? Corrosie of misschien ergens tegen aan gekomen? NB> ik heb een S uit 2002. Corrosie zou toch eigenlijk niet mogen. Ik weet het niet, zal deze week duidelijk worden,

Gr,

Watchman. :oops: :oops:

Terug naar “MINI-talk”