Runflat of gewone winterbanden

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 11:45

Het seizoen komt er weer aan, voor de winterbanden.
Ben wel benieuwd of jullie kiezen voor RFT of een gewone band? Zit nl best nog wel prijsverschil tussen beide. Of krijg je dan teveel problemen met de "controlesystemen"?

Een S zonder winterbandjes, zou wel eens uitdagend kunnen worden... :wink:
Mini Cooper S | R53
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 12:29

Gewoon gewone banden nemen, ik denk dat zo'n 70% (incl mezelf) altijd op gewone banden ipv RF banden rijdt. RF is stugger, meer last van spoorvorming, lawaaiiger en duurder.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 12:49

mushrop schreef:Gewoon gewone banden nemen, ik denk dat zo'n 70% (incl mezelf) altijd op gewone banden ipv RF banden rijdt. RF is stugger, meer last van spoorvorming, lawaaiiger en duurder.
x2
Gebruikersavatar
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 jul 2013, 15:57

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 12:52

Dan hoor ik ben die 30% LOL. Ik ga voor de rfc all seasons.
die 2 dagen in het jaar dat het echt winters weer is in Nederland gaan prima op de All seasons.
Ik pas me gewoon aan de omstandigheden aan.

Ik wil daarmee niet zeggen dat Winterbanden in de winter niet beter zijn dan zomerbanden en andersom.
Daar zit wel degelijk verschil in.
Maar hoeveel echte winterdagen hebben we in Nederland waar de winterband echt nodig is vergeleken met de all seasons band.

Maar iedereen is vrij om te doen wat hij denkt dat goed voor hem is toch.
Zolang ze het in Nederland maar niet Verplicht gaan stellen.
in het buitenland kan ik het begrijpen dat je verplicht ben om Winterbanden te monteren in de winter.

Grt
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 14:23

Voordeel is ook 2 sets (verschillende) velgen ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 19:22

Ik zie geen voordelen in RF banden. Dat was ook de vraag. Niet of je wel of niet winterbanden moet nemen in de winter. Dat is weer een heel andere discussie.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 19:29

DaYaCol schreef:Dan hoor ik ben die 30% LOL. Ik ga voor de rfc all seasons.
die 2 dagen in het jaar dat het echt winters weer is in Nederland gaan prima op de All seasons.
Ik pas me gewoon aan de omstandigheden aan.

Ik wil daarmee niet zeggen dat Winterbanden in de winter niet beter zijn dan zomerbanden en andersom.
Daar zit wel degelijk verschil in.
Maar hoeveel echte winterdagen hebben we in Nederland waar de winterband echt nodig is vergeleken met de all seasons band
:shock: "2 dagen per jaar winters weer".....? Hou jij soms een winterslaap? :mrgreen:
De laatste paar winters hebben we zoveel ijs en sneeuw gehad, dat mag enige naam hebben!
Een all season band is dan bijna net zo gevaarlijk als een zomerbandje.

Dat ze winterbanden van bv 15-11 t/m 15-3 niet verplichten in Nederland vind ik echt onbegrijpelijk want er gebeuren zoveel ongelukken die voorkomen of minder ernstig hadden kunnen zijn met het juiste schoeisel, maar ja.... Verkeersveiligheid prioriteiten liggen scheef hier in Nederland!

En om nou in de winter op non RF te rijden en het risico te nemen dat je plat komt te staan met -7 graden en/of sneeuw... succes, mij niet gezien! SOS

Ik rij ook liever op non RF want het rijdt gewoon beter zoals hier al gezegd is/wordt, maar ik doe het alleen op mijn zomerset, winters 100% op RF. :wink:

:bier
Afbeelding
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Runflat of gewone winterbanden

26 okt 2013, 20:53

Dank voor jullie reacties.
Zal eens kijken wat ik kan vinden qua band en misschien nog wel een andere velg dan de R90 die er nu onder zit.
Mini Cooper S | R53
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Runflat of gewone winterbanden

27 okt 2013, 09:49

Ik vind runflat fijn in de winter, want dan sta ik niet in de kou op de vluchtstrook te vernikkelen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Runflat of gewone winterbanden

27 okt 2013, 13:50

Rijden jullie zo vaak lek dan?
Mini Cooper S | R53
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Runflat of gewone winterbanden

27 okt 2013, 16:14

Nee, maar als ik lek rijd, wil ik niet in de kou stranden, en zeker niet op gevaarlijke plaatsen in het donker.

Lek rijden komt over algemeen trouwens niet vanwege de band kwaliteit maar vanwege rommel op de weg.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Runflat of gewone winterbanden

27 okt 2013, 19:23

Marcel Always Open schreef:Ik vind runflat fijn in de winter, want dan sta ik niet in de kou op de vluchtstrook te vernikkelen.
+1

:bier
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Runflat of gewone winterbanden

28 okt 2013, 09:49

Marcel1973 schreef:Rijden jullie zo vaak lek dan?
Dit idd. En ook met een lekke RF rij je niet door in de winter, want dan ga je echt alle kanten op, behalve waar je naartoe wilt. En dan? Dan sta je alsnog te kloten op de vluchtstrook.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 jul 2013, 15:57

Re: Runflat of gewone winterbanden

28 okt 2013, 13:03

Ik hou het ook bij de RTF.

dan kan ik rustig naar de Garage rijden om het op te lossen.
Afbeelding
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Heiloo
Berichten: 378
Lid geworden op: 07 jun 2011, 18:27

Re: Runflat of gewone winterbanden

28 okt 2013, 16:46

ajede schreef:
Dat ze winterbanden van bv 15-11 t/m 15-3 niet verplichten in Nederland vind ik echt onbegrijpelijk want er gebeuren zoveel ongelukken die voorkomen of minder ernstig hadden kunnen zijn met het juiste schoeisel, maar ja.... Verkeersveiligheid prioriteiten liggen scheef hier in Nederland!
Trek daar weer vanaf de overschatting omdat men toch op winterbanden rijdt en het voordeel voor de verkeersveiligheid is nihil. Snelheid aanpassen of niet de weg op gaan is een beter alternatief.
Laatst gewijzigd door ParklaneS op 29 okt 2013, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI-talk”