Aankoop Cooper was misverstand!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

12 apr 2014, 11:39

zoek je problemen of denken we in oplossingen :-D
Afbeelding
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

12 apr 2014, 11:49

Mini_BRW schreef:Ik kan niet zonder auto door me banen.. Ben ambuchauffeur en brandweerman dus heb eigenlijk 24/7 een auto nodig haha.. Dat is het lastige aan de situatie.. Dan maar ff doorsparen!
Neem je de auto van "de zaak" toch mee naar huis.. :mrgreen:
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

12 apr 2014, 12:54

Hahaha geweldig! Vind de sfeer hier nu al leuk.. Ik ga morgen na BOTS waarschijnlijk nog bij iemand langs met een volbehangen cooper. Hoop dat ik er met 1000 bijleggen kom! Staat op marktplaats een compleet zilveren .. http://link.marktplaats.nl/796996766
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Zjeraaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Drunen
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 mei 2013, 16:47

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 15:28

Kijk eens aan zeg, ik ben “een lul van een verkoper”…
Aan de late kant (ik zie dit topic nu per toeval voorbij komen) maar dan hierbij ook maar mijn weerwoord:

Laat ik voorop stellen dat ik niet uit ben op drama, dat ik snap dat je gefrustreerd bent (was) maar dat je het in mijn optiek toch vooral aan jezelf te danken hebt hoe dit gegaan is. Het probleem: je hebt (in je enthousiasme?) een hoop aannames hebt gedaan terwijl we nog helemaal niks concreet hadden afgesproken. Dat jij op eigen initiatief van alles gaat regelen, spullen te koop gaat zetten, vrij gaat vragen enz. is je eigen fout. Dat het vervolgens niet loopt zoals je had gehoopt maakt mij geen lul van een verkoper, dat maakt jou een niet-zo-goed-plannende koper, en dan verwoord ik het nog netjes.

Voor mijn gevoel waren we er niet “in feite al uit,” dat was vooral in jou hoofd zo waarschijnlijk omdat je het zo graag wilde. De auto was niet aan jou beloofd / verkocht, je hebt ook geen aanbetaling gedaan en ook niet de moeite genomen om langs te komen. Het inruilen van je punto was niet interessant voor mij en je hebt het ook niet interessant gemaakt. Ik was niet van plan om anderhalf uur naar jou in Reuver te komen rijden, ook niet nadat je het 10x gesuggereerd had. Het enige wat we gedaan hebben is een paar dagen op en neer whatsappen. En elke keer kwam je weer met iets anders. Punto inruilen, schroefset eraf, schroefset erop, velgen erbij, toch weer niet, geen bijbetaling, wel bijbetaling, geneuzel over een paar euro meer of minder, schroefset er toch weer op, of misschien de velgen er toch weer bij, eigenlijk geen geld, enz. enz. Ik kon er op `n gegeven moment geen touw meer aan vast knopen.

Vervolgens word ik gebeld door iemand met interesse in de Mini zonder inruil, die diezelfde avond nog met haar vader en de vraagprijs in cash op de stoep staat. Elk redelijk mens zal begrijpen dat ik daar geen “nee” tegen zeg, zeker niet in mijn toenmalige financiële situatie. De auto even goed en realistisch bekeken (er waren wat gebreken, open en eerlijk over geweest), proefritje gemaakt, wat over de prijs onderhandeld en de deal was een uur of 5 na het eerste telefoontje rond. (En dat zonder blowjob marcel.no :wink: ) Zo snel kan het gaan.

Nu wil ik toch even netjes afzeggen, jammer dat het niks geworden is. Je reactie daarop is erg opgefokt en gefrustreerd, “je staat op ploffen” en zo nog meer. Dat had ik niet verwacht, ik probeer m`n excuses aan te bieden en mijn kant van de situatie uit te leggen, maar je blijft hufterig doen. Dan ben ik er ook klaar mee, ik steek geen energie in zinloze discussies dus ik heb verder niet meer gereageerd. Ondertussen ben je ook nog even verder gegaan op het forum blijkt nu. Jammer, want ik kom hier graag en word nu neergezet als achterbakse halve oplichter.

Ik heb nog even overwogen om een paar dagen later eens te whatsappen van “hey, ben je al wat gekalmeerd, laten we effe bellen” maar toen ik je berichten teruglas kwam je zo onredelijk op me over dat ik dacht, laat ook maar. Misschien een tip voor je: doe iets aan je verwachtingsmanagement en hoe je met frustratie / teleurstelling omgaat. Laat je niet zo opfokken.

Hierbij mijn kant van het verhaal. Ik ga me verder geen energie steken in online welles/nietes gezever, hier blijft het bij wat mij betreft. Ik zie dat je inmiddels een mooie andere Mini gekocht hebt, ziet er goed uit. Veel plezier en veilige kilometers ermee.
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 16:48

Ook ik zal hier mijn reactie weer even op geven.

Ben ook niet opzoek naar drama en vind het erg sportief dat je hier alsnog op reageert! Helaas heb ik ons whatsapp gesprek verwijdert en durf ik inderdaad niet meer precies te vertellen wat er gezegd en gedaan is gezien dit ook alweer een tijdje geleden is.

Om even op jou punten te reageren:

Ik ga helemaal niks op eigen initiatief regelen. Jij wilde bij de fiat en bepaalde aanbetaling en jij wilde hem standaard. Dit ben ik toen ik voor mijn gevoel er redelijk zeker van was ook gaan realiseren. Jij zou die dag naar mij komen of ik naar jou (excuus weet het even niet meer) om elkaars auto's te bekijken. Zelf gaf je aan dat als de punto origineel was en zo was als ik beschreef aan jou er waarschijnlijk wel uitkwamen. Financieel was het mij ook rond.

Hetgene waarom ik vaker zei wel of niet velgen en wel of niet schroefset was omdat ik gewoon met een bepaald budget zat. Om dit financieel wat beter voor mij te maken wilde ik inderdaad bijv de schroefset erbij doen in de hoop dat daardoor de prijs iets zakte.
Ik had erg veel intresse in de mini vandaar dat ik ook zo enthousiast was. Ik wilde het (wat me logisch lijkt voor iedereen) het voor mij zo interessant mogelijk maken.

Om wat extra centjes te hebben heb ik inderdaad de onderdelen die jij niet wilde alvast "te koop" aangeboden om te kijken of ik hier nog wat extra uit kon halen.
Ik had gewoon nogmaals erg veel intresse hierin.

Maar goed wij hadden afgesproken om elkaars auto te bekijken en ik was ook wel geraakt door het verhaal van je mini. Vond het dus al een eer de auto in de club te houden.

Je moet je voorstellen dat ik me er op verheugd hebt de mini in het echt te zien en te zien of we ook echt tot een deal kwamen. Want niks is zeker tot de aankoop en dat ik misschien wat te veel van stapel ben gelopen geef ik je gelijk in!
Maar op de dag dat je kwam krijg ik inderdaad een leuk berichtje van helaas maar de mini is verkocht. Ik weet nog dat het een vrij kort en naar mijn mening bot berichtje was.

Wat is liever had gezien is dat je mij eerlijk verteld had van luister michael morgen komt iemand met cash zonder inruil kijken en die wilt hem gelijk meenemen. Dit is voor mij ook beter (wat je zelf aan aangaf).
Maar dit doe je niet. Je appt alleen met de mededeling dat hij verkocht is .

Had het ook beter gevonden als je zoiets even telefonisch had gedaan. Bedoel ging toch om wat centjes en iemand die serieus geïnteresseerd was.

Dat ik over ben gekomen als iemand die niet weet wat die wilt excuus hiervoor. Met de onderdelen wilde ik alleen kijken of het nog interessanter voor mij kon.

Wat betreft mijn uitvlieg wil ik je mijn oprechte excuses voor aanbieden want dit was idd niet erg volwassen en netjes. Maar ik was zo teleurgesteld en dat in combi met op de manier hoe je het brengt dat ik even idd niet meer voor rede vatbaar was. Nogmaals mijn excuus hiervoor.

Het geen daarna is denk ik een misverstand van beiden geweest. Ik hoorde bijna niks meer van je en jij reageer niet meer. Ik werd pissiger omdat jij niks meer zei en jij d8 ik zeg niks meer want dan flipt die nog erger..

Nogmaals vind het erg sportief en aardig dat je reageert en dat je hier ook je eigen kant van het verhaal neer zet.
Ik hoop dat je mijn frustratie en reactie ook een beetje kunt begrijpen en we gewoon evengoed als normale mensen verder met elkaar om kunnen gaan mocht ik je ooit tegenkomen of wat dan ook.
Ik wil hier ook geen welles nietes mee uitlokken maar gewoon even rustig vertellen hoe het vanuit mijn kant gegaan is.
Excuus als ik je onterecht zwart heb gemaakt hier op het forum dat was niet mijn bedoeling was nogmaals teleurgesteld en gefrustreerd omdat je op het allerlaatste moment afhaakte..
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 2007
Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:33

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 16:59

Prima gevalletje van miscommunicatie zo te zien...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 17:04

laten we het dan daar maar op houden lijkt me.

Hij is van de cooper af beter als met mijn deal en ik heb een cooper waar ik al 1000 euro reparatie in geknald hebt.

Eind goed al goed haha!
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Zjeraaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Drunen
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 mei 2013, 16:47

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 17:08

Bedankt voor je inhoudelijk reactie, en excuses uiteraard aanvaard. Het voor mij ook een stuk duidelijker hoe het aan jou kant overkwam en dat kan ik ook begrijpen. Zoals Klatsie al zegt, een typisch geval van miscommunicatie.

Zand erover wat mij betreft!
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 17:15

wat mij betreft ook en excuus voor mijn wellicht te fanatieke "agressieve" uitval. Was absoluut niet mijn bedoeling. En het doet me erg goed dat we er zo over kunnen praten en ook elkaar kunnen vergeven wat dat betreft.

Kerel nogmaals het spijt me.. (Zonder te sentimenteel erbij te worden en robbert de brink erbij te halen met zijn het spijt me vergeef me bus met bos bloemen) ;)
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

20 jun 2014, 17:44

Zo, nu alleen nog ff die topic titel aanpassen :icon_top:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Update: WAT EEN L*L van een verkoper!!!!!!

30 jun 2014, 16:02

zmorf schreef:Zo, nu alleen nog ff die topic titel aanpassen :icon_top:
dat idd
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Aankoop Cooper was misverstand!

01 jul 2014, 18:41

Kun je je gelijk inschrijven voor een leuke rit: viewtopic.php?t=34287

Terug naar “MINI-talk”