Ervaringen: Cooper S of S Cabrio

Van alles over de 1ste generatie MINI.
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

Ervaringen: Cooper S of S Cabrio

25 mar 2006, 07:19

Ik sta voor een hele vervelende keuze; zal ik een gewone cooper s of een cabrio s kopen. Vind persoonlijk cabrio wel leuk maar op de mini een beetje 'vrouwelijk'.

Wie heeft er ervaringen tussen allebei de modellen? Lees ook over de cabrio dat er ERG veel problemen mee zijn, kap, zijruitjes etc..

En dan als laatste. Ik heb een wagenparkje van voornamelijk cooper en 1 series. Wat me opviel is dat de cooper veel toeren maakt bij bijv 120km. Hoe zit dit met een automaat? ligt dit veel lager? Is de S vergelijkbaar qua toeren.

Tjessus, wat een vragen allemaal.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

25 mar 2006, 11:00

Een Cooper S heeft 6 versnellingen. Bij hoge snelheden zal deze dus minder toeren maken dan een Cooper (5 versnellingen). Ik merk idd dat mijn Cooper veel toeren maakt op de snelweg.

Een MCSC kan je net zo stoer maken als je zelf wilt. Aerokit erop, Mooie grote velgen, Verlagen, ramen tinten etc. Dan is deze echt niet meer vrouwelijk ;)

Als ik moet kiezen dan zou ik zeker voor de cabrio gaan :)
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

Re: Ervaringen: Cooper S of S Cabrio

25 mar 2006, 11:38

handigneefje schreef:Ik sta voor een hele vervelende keuze; zal ik een gewone cooper s of een cabrio s kopen. Vind persoonlijk cabrio wel leuk maar op de mini een beetje 'vrouwelijk'.

Wie heeft er ervaringen tussen allebei de modellen? Lees ook over de cabrio dat er ERG veel problemen mee zijn, kap, zijruitjes etc..

En dan als laatste. Ik heb een wagenparkje van voornamelijk cooper en 1 series. Wat me opviel is dat de cooper veel toeren maakt bij bijv 120km. Hoe zit dit met een automaat? ligt dit veel lager? Is de S vergelijkbaar qua toeren.

Tjessus, wat een vragen allemaal.


Roze mini dat is vrouwelijk en de Mini is vrouwelijk en mannelijk schoon dus met niet eens met je mening dat Cabrio een vrouwelijk auto is je moet maar eens veder neuzen op forum hoeveel mannen er in een Cabrio rijden en zouden willen rijden :wink:
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

re

25 mar 2006, 13:05

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had vrouwelijk dan ook tussen aanhalingstekens staan omdat zeker een cabrio s toch behoorlijk mannelijk is.

Hoe zijn de ervaringen met rammeltjes etc. bij de cabriorijders (en dan bedoel ik niet die lui die hun gal spuien op autoweek).

Ik denk dat ik ook gewoon met het minivirus ben besmet. Heb zojuist ter vergelijking in een golf gti gereden. Reed zeer goed, comfortabel maar.....blijft een golf. 'Een gouden zadel op een ezel maakt het nog geen paard'. En de mini..., ja de mini..?
wickedwendy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Delft
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 sep 2005, 21:18

25 mar 2006, 13:20

Klinkt bekend zo'n keuze moeten maken. Wij hebben bij de dealer gewoon twee testritten gedaan; een in cabrio voor het cabrio gevoel en een in een S voor het beetje extra.
Het is bij ons een cabrio geworden. In januari gekocht dus nog niet echt heel vaak open kunnen rijden.
Afbeelding
If things don't go right....go left!
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

rammeltjes

25 mar 2006, 13:23

Hoe staat het met de rammeltjes, bekend verhaal is geloof ik de gordel achterin die tegen de zijkant slaat?

Maar ook andere rammeltjes. Ik ben geen hardcore cabriorijder, maar het lijkt me wel geweldig leuk.

Werkt het windscherm goed, ondanks dat je nog niet veel open hebt gereden met deze winterse temperaturen?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

25 mar 2006, 13:29

Bedoel je de rammeltjes voor de cabrio of voor de MINI in het algemeen? Weet niet of de cabrio meer "rammelt" dan een dichte versie. Wel weet ik dat sinds de facelift veel rammel verholpen zijn (oa door een ander dashbord). Beste lijkt me om gewoon even een testrit te maken bij BMW met een S cabrio en een gewone S :)

Windscherm lijkt ernorm te helpen. Veel minder last van de wind. Zelf geen ervaring ermee ;)
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

Testrit

25 mar 2006, 13:33

Heb de testrit in de dichte S wel gemaakt. Dat is meer dan prima.

De rammeltjes bij een cabrio komen vaak pas na een tijdje (of gaan dan pas irriteren). Juist deze dingen wil ik horen, als de 'ergste' verliefdheid voorbij is.

Ga wel steeds meer neigen naar een cabrio.
wickedwendy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Delft
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 sep 2005, 21:18

25 mar 2006, 13:33

Geen flauw idee of windscherm werkt.... we hebben twee kids dus twee kinderstoelen op de acterbank staan. Windscherm past dan niet meer. We zouden anders telkens de stoelen eruit moeten halen als we open rijden en dat is een heel gedoe. De kids vinden wel de gaatjes waarin het windscherm geplaats moet worden leuk: past precies een vingertje in :mrgreen:
Afbeelding
If things don't go right....go left!
wickedwendy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Delft
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 sep 2005, 21:18

25 mar 2006, 13:34

Nog even vergeten te vermelden dat we wel een S Cabrio hebben.
Afbeelding
If things don't go right....go left!
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

Aha

25 mar 2006, 13:35

Aha, scheelt weer een dvd-systeem voor als ik ze naar school breng.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

25 mar 2006, 13:50

Heb een Cooper-S cabrio sinds aug. 2005 sindsdien al meer dan 20000km gereden.. ik vind de cooper-s cabrio zeker geen vrouwenauto mits die in de goede kleur is.. (zwart bv :D ) hiervoor een dichte gehad deze had meer rammels dan deze.. komt door de facelift van 2004, ook geen problemen met de kap! Windscherm is een aanrader want er komt veel wind tussen de voorstoelen door, doen dus. Heb ook een Golf GTI gereden is eigenlijk een betere auto maar saai en het blijft een golf..
Kortom een Cooper-S Cabrio met 18inch wielen, achteraf leer inbouwen, worksuitlaat erop en je heb een kanon :D
succes.
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

Gereden

25 mar 2006, 16:09

Heb inmiddels ook met een Cabrio S gereden. Vond het inderdaad erg meevallen hoe de auto werkt enzo. Je zag inderdaad wel de achterstoelen heen en weer gaan als je over een hobbel ging. Viel al met al reuze me.

Moet ook zeggen dat een gti absoluut een betere auto is maar ook MEER auto is. En toch denk ik niet dat ik er voor ga vallen.

Heb een paar maanden geleden geroepen dat ik geen mini meer hoef omdat het een hobbelkarretje is (vind m'n vrouw ook, weigert er ook in te rijden). Maar is is geen alternatief voor mini met net zoveel fun, value for money en exclusiviteit.

Hans: geweldige mooie kar in je gallery, zo zou ik de auto denk ik ook nemen, zwart met een mooie interieurkleur. De standaard interieurkleur is inderdaad, mwah. Bij Snel in Amsterdam kun je de auto een kleur meegeven die wil, bijv congnackleurig bij een zwarte is wel ok.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

25 mar 2006, 16:25

Ik heb het leer bij Cools in eindhoven laten doen.. nappa leer voor €1675,- excl. btw. dus tjek ff wat de dealer er voor vraagt..
handigneefje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 nov 2005, 06:34

niet

25 mar 2006, 17:04

Hans, das niet veel, denk dat Snel zo'n 2000 euro is totaal vraagt. Je hebt verschillende soorten diktes van leer. Er is al leer uit Thailand of iets dergelijks voor zo'n 1000 euro. Maar dat is heel dun. Snel zegt dat ze heel dik leer gebruiken.

Overigens zegt de dealer dat het gebruikte leer nu ook dikker is af fabriek.

Terug naar “MINI-talk”