Ik ga (en Hans ook) maar DF kan nog enkele deelnemers gebruiken. Ik heb al meer meegedaan met DF trackdays en men heeft er 100% respect voor elkaars spullen, geen rare dingen tijdens DF trackdays.
Het originele bericht:
Stuur mij even een PM en ik zal je opgave doorsturen naar de organisatie en je de banknummers geven want het bedrag moet vooraf overgemaakt worden.Driving Fun schreef:Het goede nieuws (voor de mensen die nieuw zijn): er gaan die middag uitsluitend DF'ers de baan op, dus niet druk (de vorige keer Zolder waren er op momenten één à twee auto's tegelijkertijd op de baan, dat was ook weer een beetje overdreven, maar het wordt dus sowieso geen file rijden), geen al te grote idioten op de baan (;)) en maximale fun voor iedereen.
Helaas hebben we circuitdagen op Zolder tot nog toe nooit ook maar in de buurt van kostendekkend kunnen organiseren, dus we moeten iets omhoog gaan met de prijs, maar daar krijg je dan ook een middag onvervalste driving fun voor terug en de prijs per uur is nog altijd niet hoger dan die voor Zandvoort!
De prijs voor de middag bedraagt €250 (de borg voor de transponder is vervallen omdat de ervaring leert dat die toch altijd netjes terug komen en het een hoop gedoe is om dat allemaal uit te zoeken iedere keer weer).
Net als altijd is het weer mogelijk om de helft van de rijtijd te combineren met de helft van de tijd vlaggen, dit kost dan €125.
Om het eerlijk te houden zal de helft van de tijd rijden zonder vlaggen niet meer mogelijk zijn (dit was stiekem ook veel te veel uitzoekwerk allemaal).
Hiervoor zijn overigens maximaal maar 16 plaatsen beschikbaar volgens het principe wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Niet rijdende marshalls zijn ook altijd welkom (zonder marshalls geen circuitdag), dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans.
Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.
En dan nu nog even de dingen die anders zijn t.o.v. Zandvoort (goed lezen s.v.p.!)
1) Op Zolder wordt d.m.v. een transponder de geluidsproductie van iedere auto gemeten. Dit gebeurt op twee plaatsen langs de baan (één keer links en één keer rechts, bij de brug en bij het begin van het rechte eind) en je mag niet boven de 95dB uitkomen.
De eerste keer dat je boven de 95dB komt krijg je op het rechte stuk een zwarte vlag met jouw startnummer erbij en moet je de pits in. Gebeurt het nog een keer, dan mag je de rest van de dag het circuit niet meer op.
Dit wordt bepaald en gemeten van het circuit zelf uit en hier hebben we verder als DF dus geen enkele invloed op!
95dB is overigens niet heel weinig, dus met een standaard auto zul je daarmee niet snel in de problemen komen (tenzij je 360 Stradale rijdt ), maar open uitlaten kun je - indien mogelijk - voor die dag beter vervangen door standaard exemplaren, better safe than sorry!
2) Het woord is al gevallen: de transponders. Iedere auto die het circuit op gaat moet worden uitgerust met een transponder (die op het eind van de dag ook weer teruggegeven moet worden aan het circuit). Daarvoor berekent Zolder een gezonde borg (afhankelijk van het aantal auto's tussen de €4000 en €7000) dus zorg er s.v.p. ook voor dat die dingen aan het eind van de dag ook weer allemaal terug komen, alle transponders moeten uiterlijk om 18:30 weer ingeleverd worden bij het circuit, dus kom die s.v.p. om 18:00 meteen inleveren!