Parijs-Dakar Mini

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
luckyducy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Veluwe
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2014, 14:18

Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 13:19

Eigenlijk geen idee of er al een topic is over de Dakar. :rijden
Zoals elk jaar volg ik de Dakar race,is gewoon super gaaf om naar te kijken wat mens en machine doorstaan en er voor over hebben :icon_top:
Wat is er eigenlijk bekend van de Mini's die meerijden,bedoel dus hoe is z'n ding opgebouwd en wie bouwt ze bijvoorbeeld :o
Rij zelf pas een paar maanden een Mini en nog een leek op Mini gebied,misschien zijn er mensen die ook de dakar volgen en veel weten over de Mini's die mee rijden :icon_top:
Kortom brand los zou ik zeggen :yeah
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 13:50

Mooi filmpje over een 2015 Dakkar MINI
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 14:44

Twee jaar geleden bezocht en toen mocht ik zelf een rondje rijden en een rondje rijden met Nani Roma:

viewtopic.php?t=27010
luckyducy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Veluwe
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2014, 14:18

Re: Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 16:58

Mooi verslag en wat geweldig om zoiets mee te mogen maken :icon_top: Ben je ook bekend met de 2014/15 Mini :)
Misschien leuk voor hier als er wat meer info kan komen, bijvoorbeeld verschil van Mini tussen v.Loon en die duivels Nasser Alatia :rijden wat kan die kerel knallen met z'n ding :D
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 21:00

Eigenlijk is zo'n DAKAR auto (willekeurig merk) gewoon een custom chassis en -onderstel, en afhankelijk van de sponsor zetten ze er een (carbonfiber) exterieurtje op van dat merk. Maar dat gezegd hebbende, vind ik het nog steeds heel leuk om naar te kijken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 21:20

Enige link met MINI/BMW is eigenlijk de eigenaar van het team via zijn familie, meneer Sven Quandt.
De familie Quandt is grootaandeelhouder bij BMW.

Google daar maar eens op, rijkste familie van Duitsland met zelfs een Nazi verleden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quandt_%28familie%29
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Parijs-Dakar Mini

10 jan 2015, 21:45

Mijn vader heeft 3x mee gedaan toen het nog echt Parijs-Dakar was, 1986, 1987 en 1988 waren zijn jaren. 2x met een Daihatsu Rocky en 1x met een Land rover Defender 110.

2x Dakar gehaald 1x uitgevallen 54ste beste resultaat en gewoon sleutel na aankomst in het bivak, geen fabriek's team des tijds.


Waren 5 jaar geleden nog plannen om toch mee te doen met een Bowler Wildcat maar financieel schoot het aardig het plafon in

Ben toch wel trots op me pa dat ie dat heeft gedaan!
luckyducy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Veluwe
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2014, 14:18

Re: Parijs-Dakar Mini

18 jan 2015, 10:12

Helaas is de dakar weer afgelopen, Mini op 1 en v.Loon op een geweldige 4e plaats :)) :rijden
Ben benieuwd of v.Loon volgend jaar in het fabrieksteam komt.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Parijs-Dakar Mini

18 jan 2015, 13:54

Het waren weer twee mooi weken om te volgen inderdaad! Ik vraag me trouwens af wat nou het verschil is tussen zijn auto en die van het fabrieksteam. Is het niet gewoon dezelfde, maat zelf geserviced?

Misschien nog wel indrukwekkender zijn de prestaties van Ten Brinke! Het is dan geen MINI rijder, maar hij doet minder lang mee dan Van Loon, en heeft toch best wat dag succesjes gehad! Hij stond er lange tijd zelfs beter voor! Ben benieuwd wat we daar volgend jaar van gaan zien!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Parijs-Dakar Mini

20 jan 2015, 00:33

Ik vind het jammer dat dit alles is wat MINI er vandaag in het Nederlands over kwijt wil.

En dat na zo'n historische Nederlandse 4e plaats van Van Loon/Rosegaar (in een auto met MINI er op).

Terug naar “Kletshoek”