
Mijn "Show your ride" is hier (viewtopic.php?f=3&t=43424&p=947412#p947412) te vinden.
Velen van jullie ken ik inmiddels; wie een tijdje meedraait in de Mini scene weet dat het toch uit een hechte groep mensen en hun Mini's bestaat.
Voor wie mij niet kent is de "En wie is u" rubriek; ik zal het kort even samenvatten:
Mijn naam is Marcel, 45 jaar jong en woonachtig in Maastricht. Ik ben in het dagelijks leven werkzaam als accountmanager; rij dus de nodige kilometers op jaarbasis voor mijn werkgever. Tijdens een switch van werkgever in 2013 heb ik besloten om op zoek te gaan naar een compacte “spannende” auto; iets om de weekenden creatief mee te kunnen invullen met poetsen, sleutelen en diverse andere activiteiten. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik op het moment van aanschaf “nul” wist van waar op te letten. De R53 Cooper S uit 2002 die ik destijds heb aangeschaft bleek achteraf een met een hele geschiedenis. (import DE / meerdere eigenaars etc). Gelukkig heb ik geen 2 linker handen en mede door gebruik te maken van het forum, kennis van techneuten om me heen, Bentley Guide en het onvermijdelijke vallen en opstaan is het uiteindelijk nog een prima wagen geworden.






Zo medio aug/sept 2017 is na wat gesprekken met Davy duidelijk geworden dat ik graag een cabrio (R52) wilde hebben. We zijn op dat moment gaan zoeken naar een full options versie. Na een tip van Davy heb ik er uiteindelijk een opgehaald in Wassenaar, nog maagdelijk OEM met een volle historie aan onderhoud. De laatste eigenaar had nog geen 10.000 km gereden in 3 jaar eigenaarschap. De auto is rechtstreeks van Wassenaar naar Weert gegaan. Note: mijn vrouw wist van niks, sterker nog zij dacht dat de R53 voor de winter bij Davy in de loods werd gestald.

De basis:

En dit is hem geworden:
















Ik zal het maar bevestigen wat vele van jullie al weten: Mini = verslavend.

Er is altijd weer wat nieuws, wat te upgraden of te vervangen; een bodemloze put voor je vermogen.
Specs R52-S per 10-9-2019
Engine:
Wiseco Forged pistons
1320 Connecting rods
ARP2000 rod bolts
RMW L19 Head studs
RMW Big Valve head
Sprintex S5-210 twin screw compressor
Bytronik custom belt tensioner (http://www.bytetronik.com/GPR_S5-210.pdf)
CatCam 1320 "1320469"
Bosch 550cc injectors
Vi-PEC i88 aftermarket ECU
Custom map tune by 1320 Mini (http://www.1320.co.uk)
OEM coil with MSD coil cabels
NGK BCR8ES Spark plugs
OEM JCW GP cooler
Red silicone water hoses
DaveF Hybrid Airbox
Bavarian Motorsport bypass Valve V2 >210 pk
Oil Catch Can
VGS-mod
M7 82 degree thermostat
M7 Nano Ceramic Exhaust Heatshield
Canton coolant tank
ATI super crank damper 0%
Flowed & powder coated inlet manifold
Oil cooler
Exhaust:
Janspeed manifold + Decat or Tomcat
Miltek R52 res-exhaust
Suspension:
Vibra-Technics torque link / lower engine mount
Vibra Technics upper engine mount
Vibra Technics gearbox mount
KW Clubsport coilovers with camber plates
Silver Project control arms (above & below)
Custom strut brace colour coded
Aftermarket lower strut brace
Control arm roll centre spacers 17" wheels
OEM aluminium GP trailing arms
Eibach 19mm rear sway bar
Powerflex front wishbone bush
Powerflex steering rack mount bush
Brakes:
Front: AP racing 4-Pot / 304mm discs / Yellowstuff brake pads
Rear: OEM R56 JCW / 280mm discs
Steel break lines all around
Wheels & tyres:
BBS RC323 17” / ET35 / 7.5J
Federal 595 RS-PRO 215/40/17
Nuts & studs (89mm) conversion
Exterior:
OEM GP1 Bumper
OEM GP1 Skirts
Vented A-Panels
Black Beltline
Black Aero Honeycomb Grille
Black Cooper S scuttles
Joey Mod Facelift headlights
GeaR53 Custom made hoodscoop
Doorhandels gloss black
Interior:
OEM JCW GP1 Recaro black front seats
OEM leather rear seat
Full colour coded (Dark Silver 871) interior with red accent
AIM MXL digital dash with custom dash mount braket
AIM MXL CAN hub / GPS / Smartycam
CAE Short Shifter with custom made console
Multimedia
OEM Harmon Kardon Sound system
Radio JVC KD-DB95BT
OEM Navigation