Nieuw forum lid

Stel je hier even voor.
MiniCooperS211PK
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2015, 21:32

Nieuw forum lid

20 dec 2015, 11:42

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anthony en kom uit het pietoreske Kaatsheuvel.

Gisteren heb ik mezelf aangemeld op het forum, omdat ik meer te weten wil komen over de Mini en in het bijzonder over de R56 Cooper S en Cooper S JWC modellen uit het bouwjaar 2007 / 2008 / 2009.
Ik ben namelijk binnenkort voornemens een Cooper S of Cooper S JWC aan te schaffen uit een van deze bouwjaren (mogelijk door de auto zelf in te voeren), ter vervanging van de Renault Clio phase II BJ 2000 van mijn vrouw.
Logisch dat je dan te weten wil komen wat de aandachtpunten zijn waarop je moeten letten ... toch.
Ik heb uiteraard al het een en ander gelezen op het forum en ik ben er dan ook van overtuigd veel goede informatie hier te kunnen vinden en vragen beantwoord te krijgen van de ervaringsdeskundige op het forum.


*foto's van mijn andere niet Mini bolides verwijderd en verplaatst naar het daarvoor bestemde deel v/h forum.
Klik HIER om direct naar de foto's te gaan.
Laatst gewijzigd door MiniCooperS211PK op 20 dec 2015, 20:06, 3 keer totaal gewijzigd.
op zoek naar een goed onderhouden Mini Cooper S, mag een JCW zijn maar hoeft niet.
BJ 2007 / 2008, >100.000km, Full Options.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: NB
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:35

Re: Nieuw forum lid

20 dec 2015, 12:17

welkom

nou in kaatsheuvel staan iig genoeg S-jes :D
MiniCooperS211PK
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2015, 21:32

Re: Nieuw forum lid

20 dec 2015, 12:52

@martijnmini

idd er staan er genoeg, maar daar is mijn portemonee niet diep genoeg voor :D
op zoek naar een goed onderhouden Mini Cooper S, mag een JCW zijn maar hoeft niet.
BJ 2007 / 2008, >100.000km, Full Options.


Afbeelding
MiniCooperS211PK
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2015, 21:32

Re: Nieuw forum lid

20 dec 2015, 19:08

Onderstaand elke foto's van R56 Cooper S die ik momenteel op de korrel heb :)
BJ: 03/07
KM-stand:85.185
Vraagprijs: € 12.500.--


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
op zoek naar een goed onderhouden Mini Cooper S, mag een JCW zijn maar hoeft niet.
BJ 2007 / 2008, >100.000km, Full Options.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: NB
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:35

Re: Nieuw forum lid

20 dec 2015, 22:04

ziet er netjes uit.

let bij net geïmporteerde auto's op dat de volledige onderhoud historie aanwezig is.
en of hij met schade is ingevoerd (zeer lage BPM)
en natuurlijk de garantie
MiniCooperS211PK
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2015, 21:32

Re: Nieuw forum lid

20 dec 2015, 22:13

@Martijnmini,

Bedankt voor je reactie en advies .... gaan we zeker opletten !
Begin wel enigszins te twijfelen na het lezen van de ratelende distributieketting verhalen bij de MCS R56 modellen HIER op het forum.
Heb inmiddels de verkoper al gevraagd of de distributie ketting en spanner al vervangen zijn .... zo nee, zal het voor de aanschaf gedaan moeten worden anders zal deze auto niet voor mij zijn.

to be continued ....
op zoek naar een goed onderhouden Mini Cooper S, mag een JCW zijn maar hoeft niet.
BJ 2007 / 2008, >100.000km, Full Options.


Afbeelding
MiniCooperS211PK
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2015, 21:32

Re: Nieuw forum lid

21 dec 2015, 21:01

Update 21.12.2015

Vandaag bericht van de verkoper gekregen omtrent onderstaande vragen over deze R56 MSC.


V). Gaat het hier om een z.g nieuw model MSC de R56 of niet ?
A). Het gaat hier idd om het model R56.


V). Is de distributieketting en spaninrichting al vervangen en zo ja, bij welke km-stand ?
A). De spanner van de distributieketting is preventief vervangen, omdat het bekend is dat deze bij de motoren van R56 voor problemen kunnen zorgen en men wil er zeker van zijn dat deze goed is en blijft. Verder is de grote onderhoudsbeurt ook al uitgevoerd
Voor zover ik hier op hert forum heb gelezen is het alleen vervangen van kettingspanner niet voldoende, het "diesel" geluid wordt veroorzaakt doordat de ketting is uitgerekt en deze rek niet meer volledig door de kettingspanner kan worden opgevangen, dus beide dient men te vervangen. Dit gaat dus nog een discussie punt worden in de showroom, als het zover komt of als ie niet voor mijn neus verkocht is natuurlijk.

V). Er is een NAP bij de auto aanwezig ?
A). Het betreft een door de dealer onderhouden geïmporteerde auto uit België en er is een CarPass, zeg maar de Belgische NAP, bij de auto aanwezig samen met het onderhoudsboekje.

Helaas kan ik niet voor Donderdag a.s. naar de showroom om e.e.a. met eigen ogen te bekijken en voor het maken van een proefrit dus hopelijk wordt ie niet voor mijn neus verkocht en kan ik met de verkoper een deal maken. Er moet wat van de prijs af, ik ruil immers niks wat voordelig is voor de verkoper, en de distributie ketting moet vervangen worden anders gaat het deze niet worden en zal mijn zoektocht onverminderd doorgaan.

To be continued ......
op zoek naar een goed onderhouden Mini Cooper S, mag een JCW zijn maar hoeft niet.
BJ 2007 / 2008, >100.000km, Full Options.


Afbeelding

Terug naar “Who are U?”