Goedemiddag,
Mijn naam is Jimmy, woonachtig in brabant en 28 jaar jong.
Mijn auto verleden:
Renault Clio RS (2000)
Golf IV GTI (2002)
BMW 318td (2003)
Volvo S40 2.0d (2004)
BMW 318i (2003)
BMW 120d (2004)
En sinds zondag de eigenaar van een Mini Cooper S Chili uit 2005.
De Mini is donker grijs met witte spiegels en dak!
Hoe kom ik erachter of de auto 'getuned' is of iets dergelijks? Ik heb wel zo'n metaal kleurige kap over de intercooler met een John Cooper Works sticker erop. Zegt dit iets? Ik heb geen idee omdat ik geen vergelijk heb.
Ik hoop hier veel te leren!
Groet,
Jimmy
Mijn voorsteltopic
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Mijn voorsteltopic
Hoi Jimmy, mede Brabander, allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met de aankoop van je MINI.
Om zo een juist antwoord te geven is een beetje moeilijk, 1 of meerdere foto's kunnen al heel wat helderheid geven.
Als je deze link volgt staat uitgelegd hoe je foto's bij een bericht kunt voegen.
Om zo een juist antwoord te geven is een beetje moeilijk, 1 of meerdere foto's kunnen al heel wat helderheid geven.
Als je deze link volgt staat uitgelegd hoe je foto's bij een bericht kunt voegen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Mijn voorsteltopic
Welkom Jimmy en veel plezier
Een originele JCW zou ook Works op het kleppendeksel hebben staan waar nu MINI staat, denk dus dat dit geen originele JCW is. Verder lijkt de motorruimte standaard maar een kleine pulley op de compressor met aangepaste software (eerste wat men gaat doen bij een R53 tunen) is niet te zien op een foto. Het verschil is wel heel duidelijk te voelen tussen de originele 163/170 pk of een b.v. 190/210 pk met een kleinere pulley.
Een originele JCW zou ook Works op het kleppendeksel hebben staan waar nu MINI staat, denk dus dat dit geen originele JCW is. Verder lijkt de motorruimte standaard maar een kleine pulley op de compressor met aangepaste software (eerste wat men gaat doen bij een R53 tunen) is niet te zien op een foto. Het verschil is wel heel duidelijk te voelen tussen de originele 163/170 pk of een b.v. 190/210 pk met een kleinere pulley.
- Jimm88
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mijn voorsteltopic
Dank voor het heldere antwoord. Ik heb werkelijk geen idee of er verder aan gesleuteld is, maar heb het idee van niet.
Wat zou zo'n pulley + software aanpassing kosten en wie kan mij daar opweg mee helpen? Ik zal vanmiddag proberen om nog wat foto's van de auto zelf te plaatsen.
Wat zou zo'n pulley + software aanpassing kosten en wie kan mij daar opweg mee helpen? Ik zal vanmiddag proberen om nog wat foto's van de auto zelf te plaatsen.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Qua kosten kan ik je helaas geen indicatie geven, ik rij zelf een R56.
Gezien het feit dat je woonachtig bent in Brabant zou ik zeker eens of bij Garage Schols in Beringe te raden gaan of bij Gear53 in Weert.
Beide zijn in de goede zin van het woord, bekend binnen de scene.
Maar er zijn hier echt wel leden die je een redelijk nauwkeurige indicatie kunnen geven.
Is ie voor nu niet snel genoeg
Re: Mijn voorsteltopic
Jimm88 schreef:Dank voor het heldere antwoord. Ik heb werkelijk geen idee of er verder aan gesleuteld is, maar heb het idee van niet.
Wat zou zo'n pulley + software aanpassing kosten en wie kan mij daar opweg mee helpen? Ik zal vanmiddag proberen om nog wat foto's van de auto zelf te plaatsen.
Qua kosten kan ik je helaas geen indicatie geven, ik rij zelf een R56.
Gezien het feit dat je woonachtig bent in Brabant zou ik zeker eens of bij Garage Schols in Beringe te raden gaan of bij Gear53 in Weert.
Beide zijn in de goede zin van het woord, bekend binnen de scene.
Maar er zijn hier echt wel leden die je een redelijk nauwkeurige indicatie kunnen geven.
Is ie voor nu niet snel genoeg
Onze sponsors