Ik ondervind dat je het oliepeil beter kan checken bij een koude motor dan bij een warme. Olie is nog dikker en dan is het makkelijker af te lezen op je peilstokSven schreef:Kijk daar gaan we al....
Lees net in m'n eigen SYR topic dat ze bij Beek vertellen dat je het beste koud kan peilen, liefst na een nachtje stilstand....
Dus koud lijkt me de beste optie
Vraag het Beek
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht
Dit is alleen op de zogenaamde rollenbank-dag, helaas! (Er is er net eentje geweest, iets meer dan een week geleden..)RedHat schreef:Hoi, deze week krijgt m'n vriendin d'r Mini One binnen. Deze zouden we graag gechipt willen hebben zodat ie iets meer vermogen heeft (70->125 was het ongeveer toch?)
Hebben jullie nog steeds de actie voor 275 euro?
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Volgens mij kan ik hier mijn vraag gewoon in knallen en dan kijken wat de reactie is.
Ben zelf nog even aan het twijfelen van wel of niet doen. Heb nog zoveel projecten lopen. Maar ben er toch even over aan het twijfelen.
Turbo op een R50. Het mechanische en dergelijke is allemaal geen probleem.
Alleen het electrische. Is het mogelijk de originele R50 computer te gebruiken om met drukvulling te rijden?
Ben zelf enorm voorstander van KDFI. Maar dan moet ik een mashup maken van de originele computer en de standalone ivm DBW, cruise control, stationair etc etc. Dus vandaar de vraag in hoeverre het mogelijk is met deze computer drukvulling te realiseren. En uiteraard een richtprijs...
Ben zelf nog even aan het twijfelen van wel of niet doen. Heb nog zoveel projecten lopen. Maar ben er toch even over aan het twijfelen.
Turbo op een R50. Het mechanische en dergelijke is allemaal geen probleem.
Alleen het electrische. Is het mogelijk de originele R50 computer te gebruiken om met drukvulling te rijden?
Ben zelf enorm voorstander van KDFI. Maar dan moet ik een mashup maken van de originele computer en de standalone ivm DBW, cruise control, stationair etc etc. Dus vandaar de vraag in hoeverre het mogelijk is met deze computer drukvulling te realiseren. En uiteraard een richtprijs...
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Volgens mij kan ik hier mijn vraag gewoon in knallen en dan kijken wat de reactie is.
Ben zelf nog even aan het twijfelen van wel of niet doen. Heb nog zoveel projecten lopen. Maar ben er toch even over aan het twijfelen.
Turbo op een R50. Het mechanische en dergelijke is allemaal geen probleem.
Alleen het electrische. Is het mogelijk de originele R50 computer te gebruiken om met drukvulling te rijden?
Ben zelf enorm voorstander van KDFI. Maar dan moet ik een mashup maken van de originele computer en de standalone ivm DBW, cruise control, stationair etc etc. Dus vandaar de vraag in hoeverre het mogelijk is met deze computer drukvulling te realiseren. En uiteraard een richtprijs...
Ben zelf nog even aan het twijfelen van wel of niet doen. Heb nog zoveel projecten lopen. Maar ben er toch even over aan het twijfelen.
Turbo op een R50. Het mechanische en dergelijke is allemaal geen probleem.
Alleen het electrische. Is het mogelijk de originele R50 computer te gebruiken om met drukvulling te rijden?
Ben zelf enorm voorstander van KDFI. Maar dan moet ik een mashup maken van de originele computer en de standalone ivm DBW, cruise control, stationair etc etc. Dus vandaar de vraag in hoeverre het mogelijk is met deze computer drukvulling te realiseren. En uiteraard een richtprijs...
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
blaasbak van jePepperWhite schreef:Hebben jullie ook een snelle nokkenas voor een R56 cooper ?
burn rubber not your soul
- Brutus
- Nieuwsgierig
- Locatie: Utrecht
Bericht
Hallo,
Ik heb even een vraagje na aanleiding van onderstaand artikel:
Ik heb gebeld met de dealer (Ekris Utrecht) waar ik de auto een week geleden gekocht heb mijn Mini Cooper S is van 01-2011. Bij de dealer vertelde ze mij dat deze software vanuit de fabriek al aangepast is, klopt dit?
Vraag 2: zit deze thermostaat-software-update inmiddels geintegreerd in tuning stage one?
Alvast bedankt voor je reactie
Groet Egon
Bij de 2e generatie Mini Cooper S kan de temperatuur van het koelwater zeer hoog oplopen. Soms tot zelfs meer dan 100 graden!
Dit heeft de fabrikant zo moeten afstellen om aan de verplichte milieu eisen te kunnen voldoen.
Nadeel van deze afstelling is, dat de zuigers en de motorolie aan (te) hoge temperaturen worden blootgesteld. Dit met alle nadelige gevolgen van dien.
Denk hierbij aan verbrande olie, defecte zuigers en in het ergste geval het kapot lopen van de gehele motor.
De afstelling van de waterthermostaat gebeurd softwarematig en is sinds heden door Beek Auto Racing op een veilige manier aan te passen.
Door de instellingen van de thermostaat opnieuw af te stellen, kan de temperatuur van het koelwater veel beter onder controle gehouden worden.
Gevolg is een motor die langer koel blijft en de kans op motorschade flink wordt beperkt.
Beek Auto Racing bied u de mogelijkheid om de software van de waterthermostaat aan te passen voor een aanbiedingsprijs van 50,-
Deze sofware aanpassing is geschikt voor de Cooper S, Clubman S en Countryman S vanaf bouwjaar 2007 (Model R56, R55 en R60) en kan worden uitgevoerd bij Mini’s met of zonder software tuning.
Investeer nu in een langere levensduur van uw motor, en maak snel een afspraak op 070-320 65 79
De software aanpassing is gereed terwijl u wacht.
Ik heb even een vraagje na aanleiding van onderstaand artikel:
Ik heb gebeld met de dealer (Ekris Utrecht) waar ik de auto een week geleden gekocht heb mijn Mini Cooper S is van 01-2011. Bij de dealer vertelde ze mij dat deze software vanuit de fabriek al aangepast is, klopt dit?
Vraag 2: zit deze thermostaat-software-update inmiddels geintegreerd in tuning stage one?
Alvast bedankt voor je reactie
Groet Egon
Bij de 2e generatie Mini Cooper S kan de temperatuur van het koelwater zeer hoog oplopen. Soms tot zelfs meer dan 100 graden!
Dit heeft de fabrikant zo moeten afstellen om aan de verplichte milieu eisen te kunnen voldoen.
Nadeel van deze afstelling is, dat de zuigers en de motorolie aan (te) hoge temperaturen worden blootgesteld. Dit met alle nadelige gevolgen van dien.
Denk hierbij aan verbrande olie, defecte zuigers en in het ergste geval het kapot lopen van de gehele motor.
De afstelling van de waterthermostaat gebeurd softwarematig en is sinds heden door Beek Auto Racing op een veilige manier aan te passen.
Door de instellingen van de thermostaat opnieuw af te stellen, kan de temperatuur van het koelwater veel beter onder controle gehouden worden.
Gevolg is een motor die langer koel blijft en de kans op motorschade flink wordt beperkt.
Beek Auto Racing bied u de mogelijkheid om de software van de waterthermostaat aan te passen voor een aanbiedingsprijs van 50,-
Deze sofware aanpassing is geschikt voor de Cooper S, Clubman S en Countryman S vanaf bouwjaar 2007 (Model R56, R55 en R60) en kan worden uitgevoerd bij Mini’s met of zonder software tuning.
Investeer nu in een langere levensduur van uw motor, en maak snel een afspraak op 070-320 65 79
De software aanpassing is gereed terwijl u wacht.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
peter kom jij naar breda meetGreyCooperS schreef:Ik heb je vraag ff doorgezet naar Beek
burn rubber not your soul
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
kom je nog bij beekGreyCooperS schreef:@Franklyn... Yes!
@Egon... beek gaat even navragen bij BMW. Je hoort snel.
burn rubber not your soul
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Onze sponsors