Hallo Mini medemensen,
Ik heb een probleem Zoals sommigen mss weten is tijdens de Tukkertocht de koppeling van mijn Dooper zo goed als ontploft en de auto is afgesleept door Smudde (en razendsnel gerepareerd). Nu probeert mijn leasemaatschappij de kosten van deze schade op mij te verhalen, het gaat hierbij om ruim 1350 euro
De onderdelen zijn onderzocht door Dekra en aangezien het geen productfout is en de auto zo jong is moet het wel mijn fout zijn Rare conclusie want de auto reed altijd vlekkeloos en ik heb nog nooit eerder zoiets gehad met welke auto dan ook.
Dekra had mij ook gebeld om te vragen wat er gebeurd is maar ze hebben mijn hele verhaal verdraaid en zeggen nu dat ik al eerder problemen had met de koppeling en gewoon doorgereden ben. Ik weet dat onderweg naar de tocht en de 1e helft ik geen probleem had, pas tijdens het 2e deeel van detocht begon de auto te stinken en ik heb toen aangegeven, toen we weer een keer ergens keerden dat ik m in t volgende dorp aan de kant zou zetten. Toen ie hierna vrijwel meteen ook moeite kreeg met versnellen heb ik geprobeerd nog door te rijden naar een veilig punt om te stoppen. Toen ik m dus de berm in reed kwamen de rookwolken en kon ik niet meer schakelen.
Bij Smudde geven ze aan dat deze schade eigenlijk alleen kan ontstaan door een grote kracht, dus met hoge snelheid naar lage versnelling schakelen. Maar zij wisten/zeiden ook dat dat, op het punt waar we reden, niet eens mogelijk was.
Als ik ga googelen kom ik trouwens veel meer auto's tegen met dit probleem
Maar, wsl gaat dit nog een hoog oplopende zaak worden tussen mij, werkgever en leasemij. en het zou dus kunnen zijn dat ik getuigen nodig heb die bovenstaande kunnen verifieren. Het gaat dus om mensen die in de buurt van mij hebben gereden en die kunnen getuigen dat de auto normaal reed in het begin, dat we niet extreem hard gereden hebben en dat ik langs dat water niet echt veilig kon stoppen.
En ik weet dat ik, toen we gingen keren en mn auto echt nogal stonk, dat ik heb aangegeven dat ik bij t eerstvolgende dorp zou stoppen aan een paar van de andere rijders maar ik weet niet meer wie
Dus, mocht iemand zich wat herinneren en zich geroepen voelen om me indien nodig te helpen dan graag!
HELP: Eventuele getuigen gezocht motorschade Tukkertocht
- MiniCat
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Haag
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik reed vlak achter je, dus ik kan getuigen! Heb niet de hele tijd achter je gereden, maar wel op het moment dat je stilviel. Ik kwam er iig vlak daarna langs.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daamzz das balen man!!
Maar ik heb je die dag helaas niet zien rijden (ik zag door de MINI's de mini niet meer ) maar er zijn er vast wel bij die je wel kunnen helpen!
Succes en sterkte!!
Maar ik heb je die dag helaas niet zien rijden (ik zag door de MINI's de mini niet meer ) maar er zijn er vast wel bij die je wel kunnen helpen!
Succes en sterkte!!
- H en S
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Wierden
Bericht
Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Volgens mij waren er echt geen punten waar je achtelijk hard had kunnen rijden. We reden allemaal in redelijk grote groepen en over kleine weggetjes. Er zullen van de bijna 80 man toch ook wel een paar hier iets over kunnen zeggen?
Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ik kan me nog herinneren dat ik een stuk achter je heb gereden tot aan de lunchstop. Toen was er, voor zover ik kon merken, helemaal niets aan de hand (ook geen rare lucht geroken bijv.) en werd er heel normaal gereden. Ik zou echt niet kunnen bedenken wat jij tijdens de rit verkeerd gedaan kan hebben waardoor de schade is ontstaan.
Vervelend dat dit allemaal zo moeizaam loopt, ik hoop dat je er op deze manier uit gaat komen.
Vervelend dat dit allemaal zo moeizaam loopt, ik hoop dat je er op deze manier uit gaat komen.
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
lekker verhaal dit.. lijkt me inderdaad niet erg aannemelijk dat je zoiets in deze situatie door eigen toedoen voor elkaar krijgt.
Schiet me bij het lezen eenenander te binnen..
- Heb je de mogelijkheid die onderdelen te laten nakijken door een ander dan de Dekra als ware een second opinion?
- Regel niks per telefoon maar laat alles per brief (dit is wettelijk gezien óók e-mail) verlopen om gezeik later te voorkomen;
- 2 getuigen is in de regel voldoende om als waar aan te nemen
Ik lees dat je al telefonisch contact hebt gehad met de Dekra.. probeer dit tegen te gaan (geef aan dat je schriftelijk contact wilt onderhouden, dit kun je 1x doen per aangetekende brief zodt je later geen welles/nietes verhaal krijgt)
en hou ons op de hoogte natuurlijk!!
Schiet me bij het lezen eenenander te binnen..
- Heb je de mogelijkheid die onderdelen te laten nakijken door een ander dan de Dekra als ware een second opinion?
- Regel niks per telefoon maar laat alles per brief (dit is wettelijk gezien óók e-mail) verlopen om gezeik later te voorkomen;
- 2 getuigen is in de regel voldoende om als waar aan te nemen
Ik lees dat je al telefonisch contact hebt gehad met de Dekra.. probeer dit tegen te gaan (geef aan dat je schriftelijk contact wilt onderhouden, dit kun je 1x doen per aangetekende brief zodt je later geen welles/nietes verhaal krijgt)
en hou ons op de hoogte natuurlijk!!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Wij reden vlak achter je op dat smalle weggetje. Eerst niks aan de hand, en ineens ging het vreselijk stinken naar verbrandde koppelingsplaat of remblokken. Je draaide het bruggetje over, en toen was het over en uit met de MINI....
We zijn naast jou gestopt, daarna heb jij Smudde gebeld. Volgens mij is er toen een grijze MINI bij je achter gebleven om gezamenlijk te wachten op de sleepdienst. Wij zijn, ook op aangeven van jou, doorgereden.
We zijn naast jou gestopt, daarna heb jij Smudde gebeld. Volgens mij is er toen een grijze MINI bij je achter gebleven om gezamenlijk te wachten op de sleepdienst. Wij zijn, ook op aangeven van jou, doorgereden.
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: NL
Bericht
Hoi Cat, vervellend zo'n situatie. In eerste instantie is dit natuurlijk iets tussen de contractanten (je werkgever en de leasemaatschappij). Afhankelijk van de afspraken met je werkgever, zou deze eventueel kosten aan jou kunnen doorbelasten.
De conclusie van Dekra zoals door jou genoemd is wellicht wat kort door de bocht. Ik zou daarom (via de wagenparkbeheerder van je werkgever) in ieder geval een second opinion van de koppelingsplaten laten aanvragen. Afhankelijk van deze uitkomst en de getuigen zoals hierboven gemeld moet er toch een goede oplossing komen. Er zijn daarnaast nog andere zaken die wellicht in je voordeel kunnen werken; bijvoorbeeld jouw onderhoudsverleden met een eerdere leaseauto, het belang voor de leasemaatschappij om je werkgever als klant te houden.
En zorg ervoor dat je zoveel mogelijk schriftelijke bevestigingen hebt, dat voorkomt onduidelijkheden.
Mocht je meer informatie willen hebben dan kan je me altijd mailen of bellen.
Groet en succes, Huib
De conclusie van Dekra zoals door jou genoemd is wellicht wat kort door de bocht. Ik zou daarom (via de wagenparkbeheerder van je werkgever) in ieder geval een second opinion van de koppelingsplaten laten aanvragen. Afhankelijk van deze uitkomst en de getuigen zoals hierboven gemeld moet er toch een goede oplossing komen. Er zijn daarnaast nog andere zaken die wellicht in je voordeel kunnen werken; bijvoorbeeld jouw onderhoudsverleden met een eerdere leaseauto, het belang voor de leasemaatschappij om je werkgever als klant te houden.
En zorg ervoor dat je zoveel mogelijk schriftelijke bevestigingen hebt, dat voorkomt onduidelijkheden.
Mocht je meer informatie willen hebben dan kan je me altijd mailen of bellen.
Groet en succes, Huib
- WoK
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Weet wel dat ik toen met Mik langs kwam tuffen, en dat Mik al direct wist (uit ervaring) dat het de koppelingsplaten zou betreffen.
Denk dat er heel wat mensen kunnen getuigen over wat voor weggetjes het waren en dat snelheid bij de rit niet van belang was.
Tuurlijk kan iedereen met 60 terug schakelen naar zn 1...
Maar dat je m dan daar ook in laat zitten lijkt me niet heel erg aannemelijk..
Zelfs al ben je een beginnende bestuurder, je trapt direct de koppeling in..
Ze proberen gewoon alles van zich af te schuiven...Denk dat Smudde in dit geval ook een hele goede getuige kan zijn!!
Denk dat er heel wat mensen kunnen getuigen over wat voor weggetjes het waren en dat snelheid bij de rit niet van belang was.
Tuurlijk kan iedereen met 60 terug schakelen naar zn 1...
Maar dat je m dan daar ook in laat zitten lijkt me niet heel erg aannemelijk..
Zelfs al ben je een beginnende bestuurder, je trapt direct de koppeling in..
Ze proberen gewoon alles van zich af te schuiven...Denk dat Smudde in dit geval ook een hele goede getuige kan zijn!!
- MiniCat
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Haag
Bericht
Lig ziek op de bank dus ff korte reactie, morgen uitgebreider. Allemaal heel erg bedankt voor de steun en tips. Ik neem t allemaal mee en ga morgen voorstellen voor een second opinion, alles via mail idd. Ff goede garage zoeken die dat wil doen dan, laatst bij Wim Kok in Scheveningen geweest en das een fijne garage maar ja, was wel via de leasemij dus weet niet of ze dat doen. Al waren ze t wel met mij eens trouwens
Zal Minichica ff pmmen, daar reed ik achteraan en die zijn idd bij mij gebleven toen ik op Smudde wachtte.
Super bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte!
Zal Minichica ff pmmen, daar reed ik achteraan en die zijn idd bij mij gebleven toen ik op Smudde wachtte.
Super bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte!
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
He Minicat,
Toch wel een sterk verhaal he.
Zou het dan niet zo zijn dat er veel meer mensen met een opgeblazen koppeling zouden zijn geweest.
Misschien kun je de filmpjes uit de afterparty nog gebruiken als bewijs dat er niet echt hard gereden is.
Succes in ieder geval.
gr .Annet
Toch wel een sterk verhaal he.
Zou het dan niet zo zijn dat er veel meer mensen met een opgeblazen koppeling zouden zijn geweest.
Misschien kun je de filmpjes uit de afterparty nog gebruiken als bewijs dat er niet echt hard gereden is.
Succes in ieder geval.
gr .Annet
-
Ga
Bericht
Dat verkeerd schakelen is wat Smudde zei dat de oorzaak zou moeten zijn van zo'n schade maar ze gaven ook aan dat t dat niet geweest kon zijn onder die omstandigheden. Bovendien lijkt me dat ik dat wel gemerkt zou hebben, tis niet alsof je ff met 1 vinger op de pook van de 4 naar de 1 schakelt of zo
Even copy paste uit rapport: De door ons geconstateerde schade is ontstaan als gevolg van een ernstige overbelasting van de koppeling. Aangezien de bedieningscomponenten zoals het koppelingspedaal, de bedieningscilinders, het druklager en de drukgroep naar behoren hebben gefunctioneerd, is de overbelasting het gevolg geweest van onjuist dan wel onoordeelkundig gebruik van de koppeling.
Tijdens dit onoordeelkundige gebruik is de temperatuur van de voering dermate hoog opgelopen, met bovengenoemde schade aan de koppelingsdelen als gevolg. Wij hebben geen afwijkingen vastgesteld die duiden op een productfout, waardoor de koppelingsschade zou kunnen zijn ontstaan.
De schade aan de koppeling is veroorzaakt door een als niet normaal te beschouwen slijtageproces. Er is sprake geweest van een ondeskundig gebruik van de koppeling door de bestuurder. De door ons geconstateerde schade is ontstaan als gevolg van een ernstige overbelasting van de koppeling.
Gezien het feit dat na slechts 24.000 verreden kilometers een koppeling vernieuwd dient te worden als gevolg van de door ons geconstateerde beschadigingen, zonder dat er sprake is van een technisch gebrek van het bedieningsmechanisme, is deze schade aan de bestuurder toe te rekenen.
Wij hebben geen afwijking vastgesteld die duiden op een productfout, waardoor de koppeling-schade zou kunnen zijn ontstaan.
Evenmin is de koppelingsschade in relatie te brengen met een zware bediening van het ontkoppelmechanisme.
Laatste zin vind ik wel opmerkelijk want de auto koppelde altijd loeizwaar, ik dacht dat dat gewoon zo hoorde (had mn vorige auto ook) maar met nieuwe koppeling blijkt dus van niet.
Ik heb al mijn argumenten in een mail gezet en dit is via mijn manager nu naar onze fleetco. We wachten hun reactie af en anders gaan we idd een second opinion aanvragen. Ik hou jullie op de hoogte!
Even copy paste uit rapport: De door ons geconstateerde schade is ontstaan als gevolg van een ernstige overbelasting van de koppeling. Aangezien de bedieningscomponenten zoals het koppelingspedaal, de bedieningscilinders, het druklager en de drukgroep naar behoren hebben gefunctioneerd, is de overbelasting het gevolg geweest van onjuist dan wel onoordeelkundig gebruik van de koppeling.
Tijdens dit onoordeelkundige gebruik is de temperatuur van de voering dermate hoog opgelopen, met bovengenoemde schade aan de koppelingsdelen als gevolg. Wij hebben geen afwijkingen vastgesteld die duiden op een productfout, waardoor de koppelingsschade zou kunnen zijn ontstaan.
De schade aan de koppeling is veroorzaakt door een als niet normaal te beschouwen slijtageproces. Er is sprake geweest van een ondeskundig gebruik van de koppeling door de bestuurder. De door ons geconstateerde schade is ontstaan als gevolg van een ernstige overbelasting van de koppeling.
Gezien het feit dat na slechts 24.000 verreden kilometers een koppeling vernieuwd dient te worden als gevolg van de door ons geconstateerde beschadigingen, zonder dat er sprake is van een technisch gebrek van het bedieningsmechanisme, is deze schade aan de bestuurder toe te rekenen.
Wij hebben geen afwijking vastgesteld die duiden op een productfout, waardoor de koppeling-schade zou kunnen zijn ontstaan.
Evenmin is de koppelingsschade in relatie te brengen met een zware bediening van het ontkoppelmechanisme.
Laatste zin vind ik wel opmerkelijk want de auto koppelde altijd loeizwaar, ik dacht dat dat gewoon zo hoorde (had mn vorige auto ook) maar met nieuwe koppeling blijkt dus van niet.
Ik heb al mijn argumenten in een mail gezet en dit is via mijn manager nu naar onze fleetco. We wachten hun reactie af en anders gaan we idd een second opinion aanvragen. Ik hou jullie op de hoogte!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Ik neem aan dat bovenstaande reactie van MiniCat zelf is
heb je niet iemand die kan getuigen dat de koppeling voor het voorval vele malen zwaarder voelde dan na de vervanging?
Wellicht dat dat iets helpt?
Kan me voorstellen dat ze dat nu niet meer kunnen controleren, want die koppeling is er inmiddels helemaal uit en zal nooit meer op dezelfde manier terug gezet kunnen worden..
daarmee zou je volgende kunnen ontkrachten
heb je niet iemand die kan getuigen dat de koppeling voor het voorval vele malen zwaarder voelde dan na de vervanging?
Wellicht dat dat iets helpt?
Kan me voorstellen dat ze dat nu niet meer kunnen controleren, want die koppeling is er inmiddels helemaal uit en zal nooit meer op dezelfde manier terug gezet kunnen worden..
daarmee zou je volgende kunnen ontkrachten
waardoor het hele rapport misschien wel opnieuw moet, omdat er vanuit een verkeerde hoek iets geconstateerd is..Evenmin is de koppelingsschade in relatie te brengen met een zware bediening van het ontkoppelmechanisme.
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Onze sponsors