De kit om achteraf het alarm in te bouwen heb ik binnen gekregen, nu nog wachten op beter weer. Er zit wel bekabeling bij terwijl ik in de veronderstelling was dat er geen kabels getrokken hoeven te worden in mijn 2003 MCS, dat zien we dus wel tijdens het monteren. Het losse kapje voor de cockpitsensor had er ook niet apart bij besteld hoeven worden, die zat er namelijk al bij. Mijn dealer heeft er ook netjes een handleiding bij gedaan, volgens mij zit die er niet standaard bij dus bij het bestellen even om vragen.
Als je een facelift MINI hebt moet je ook nog het linkse hendeltje bestellen want het knipperende alarmlichtje aan het uiteinde is van rechts naar links verhuist i.v.m. met het lampje van het ruitenwisservloeistofniveau in de rechtse hendel.
Prijs inc. BTW was 344 euro. Als je het Klasse 3 certficiaat wilt zul je het moeten laten monteren bij de dealer die er 4 uur werk voor rekent, wat neerkomt op zo'n 300 euro ex BTW. BMW is treng in het uitgeven van certificaten, misschien dat een ander bedrijf na controle van je installatie je het certificaat wel wil geven, je kan het tenslotte ook achteraf onklaar maken als je kwade bedoelingen hebt dus zo streng zijn is wat overdreven. Als je het zelf hebt ingebouwd moet je nog wel naar de dealer rijden om het te laten activeren in de boardcomputer
Nog wat links naar handleidingen:
Officiële gids op Motoringfile
Eigengemaakt DIY op Motoringfile (met voorgemonteerde kabels)
In de kit bekabeling, sirene, tiltsensor, bewegingssensor met afdekkapje (ook in zwart te krijgen), nieuwe hendel en bevestigingsmaterialen.