Ik ben van plan mijn Mini Cooper met Sport Plus onderstel te laten verlagen d.m.v. andere veren. Nu zie ik dat er diverse verlagingsveren te koop zijn, bijv. Eibach, OMP, AP etc. Hierdoor zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hoeveel cm. kan ik bijv. verlagen zonder problemen te krijgen met drempels of het aanlopen van de wielen in de wielkasten? Zelf dacht ik aan 3 cm. Het gaat mij voornamelijk om de looks en in mindere mate om een verbeterde wegligging.
Als er iemand ervaring heeft met genoemde (of andere) verlagingsveren, dan hoor ik ze graag.
Verlagen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook met 3 cm verlaging moet je oppassen met drempels.
Zelf heb ik Eibach veren gehad (nog liggen) op SS+ (3 cm) en sommige drempels moeten dan schuin worden genomen, daar doe je niets aan.
Het is wel steeds de onderste plastic strip die de straat raakt, en dat is niet erg. Die ze je bijna niet en als je die hoort schrapen weet je tot hoever je kan gaan.
Zelf heb ik Eibach veren gehad (nog liggen) op SS+ (3 cm) en sommige drempels moeten dan schuin worden genomen, daar doe je niets aan.
Het is wel steeds de onderste plastic strip die de straat raakt, en dat is niet erg. Die ze je bijna niet en als je die hoort schrapen weet je tot hoever je kan gaan.
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
Bericht
Eibach en H&R zijn de beste redelijk geprijsde aftermarket verlagings veren.
Eibach is de meer comfortabele waar H&R is stuggere is die meestal nog een cm-tje meer lager gaat. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Eibach, al helemaal in combinatie met Eibach, verstelbare schokdempers (maar dat is weer een ander verhaal)
Eibach is de meer comfortabele waar H&R is stuggere is die meestal nog een cm-tje meer lager gaat. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Eibach, al helemaal in combinatie met Eibach, verstelbare schokdempers (maar dat is weer een ander verhaal)

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zelf heb ik nu een set Leda schokdempers. In hoogte verstelbaar en de de demping is ook verstelbaar in 24 stappen. Wel een beetje prijziger dan alleen veren maar ik heb het nu precies zoals ik hem wil hebben qua hoogte en demping. Ook handig als je het circuit op gaat.

- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
Bericht
Dat is een mooi setje.......die kende ik nog niet
Ik wat beter bekend met de Eibachs en een aantal anderen...

Ik wat beter bekend met de Eibachs en een aantal anderen...

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
iDD.... zou graag verlagen, maar het is gewoon niet praktisch
Ik heb met mijn cooper S met sportonderstel plus al dat ik veel drempels in Amsterdam schuin moet nemen omdat ik er anders over heen schraap. En dan rij ik nog rustig in de binnenstad!Berthil schreef:Ook met 3 cm verlaging moet je oppassen met drempels.
iDD.... zou graag verlagen, maar het is gewoon niet praktisch
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hebben we weer een potentiële groepsaankoop?
Wat is een schappelijke prijs voor een verlagingssetje? (ga idd geen race rijden)
Doe eens een gooi naar een mooie aanbieding..Braspenning Racing schreef:Eibach en H&R zijn de beste redelijk geprijsde aftermarket verlagings veren.
Hebben we weer een potentiële groepsaankoop?

Wat is een schappelijke prijs voor een verlagingssetje? (ga idd geen race rijden)
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
Bericht
Verlagen kun je zo duur maken als je wilt.
Je kunt een set verlagings coil overs monteren over je standaard schokdempers. In mijn ogen niet de beste optie maar wel de goedkoopste. Denk hierbij aan bedragen tussen de 200 en 400 euro afhankelijk of je kiest voor merk veren of niet.
Alleen veren veranderen is de meest gangbare verlaging van de "Johnnies" Kost het minst en is de grootste belasting op je dempers.
Een complete set verdient over het algemeen de voorkeur aangezien je dan een set veren en dempers hebt die op elkaar afgestemd zijn, het is immers het complete "gevoel" van de auto dat door zo'n onderstel veranderd
Een complete set van b.v. Eibach staat bij de importeur op 835 euro excl BTW. Voor een groepsinkoop wil ik me altijd bij de importeur hard maken om daar een knappe prijs te regelen.
Je kunt een set verlagings coil overs monteren over je standaard schokdempers. In mijn ogen niet de beste optie maar wel de goedkoopste. Denk hierbij aan bedragen tussen de 200 en 400 euro afhankelijk of je kiest voor merk veren of niet.
Alleen veren veranderen is de meest gangbare verlaging van de "Johnnies" Kost het minst en is de grootste belasting op je dempers.
Een complete set verdient over het algemeen de voorkeur aangezien je dan een set veren en dempers hebt die op elkaar afgestemd zijn, het is immers het complete "gevoel" van de auto dat door zo'n onderstel veranderd
Een complete set van b.v. Eibach staat bij de importeur op 835 euro excl BTW. Voor een groepsinkoop wil ik me altijd bij de importeur hard maken om daar een knappe prijs te regelen.

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik vond 'm al zo rustig en lijkbleek de laatste tijd.Hans schreef:Je nieuwe vriendin, henk?

- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ MoNkToNk
Ik heb zelf H&R veren (2,5 á 3cm verlaagd), bevallen mij uitstekend.
Comfort is niet schrikbarend minder, en de auto ligt rustiger op de weg.
Ook is er nog normaal mee te rijden, niet zoveel last van de meeste verkeersdrempels.
Ik heb zelf H&R veren (2,5 á 3cm verlaagd), bevallen mij uitstekend.
Comfort is niet schrikbarend minder, en de auto ligt rustiger op de weg.
Ook is er nog normaal mee te rijden, niet zoveel last van de meeste verkeersdrempels.
Onze sponsors