Ik heb de MINI Koeltas gekocht voor de vakantie en de spullen om een 12V aansluiting in de kofferbak te maken. Iemand een idee waar ik het beste de stroom vandaan kan trekken?
Op zich moet het mogelijk zijn een draad naar voren te trekken zonder alle panelen er af te trekken.
Anders haal ik mijn middenconsole nog een keer los en sluit het wel aan op de sigarettenaansteker.
12 Volt aansluiting in de kofferbak
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
In de 2002 modellen zat het standaard. Vanaf de 2003 modellen kennelijk alleen als je het 'rokerspakket' hebt geloof ik, of je moet het bij de bestelling apart aangeven (wat geloof ik kostenloos is). Het gaatje zit er wel, maar er zit een dopje op.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Anders zou ik hem van de accu afhalen met een zekering er tussen ( even op de maximale stroomafname letten)
GR.werner
Re: 12 Volt aansluiting in de kofferbak
Ik heb even gekeken, misschien is de bekabeling al voorbereid. Ik heb daar de kleuren bruin en zwart/rood/witte streepjes.Berthil schreef:Ik heb de MINI Koeltas gekocht voor de vakantie en de spullen om een 12V aansluiting in de kofferbak te maken. Iemand een idee waar ik het beste de stroom vandaan kan trekken?
Op zich moet het mogelijk zijn een draad naar voren te trekken zonder alle panelen er af te trekken.
Anders haal ik mijn middenconsole nog een keer los en sluit het wel aan op de sigarettenaansteker.
Anders zou ik hem van de accu afhalen met een zekering er tussen ( even op de maximale stroomafname letten)
GR.werner
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben je bekend met de MINI kleurcoderingen van de draden? In de volgorde waarin jij ze noemt betekent dat dat ik naar een zwarte draad moet zoeken met een rood streepje en witte ringen om de paar cm. Zag de draad er zo uit?
Re: 12 Volt aansluiting in de kofferbak
Wat bedoel je precies met 'ik heb daar'? Je bedoeld dat deze kleuren naar je 12V aansluiting lopen zijnde bruin negatief en zwart/rood/wit de plus?werner schreef:Ik heb even gekeken, misschien is de bekabeling al voorbereid. Ik heb daar de kleuren bruin en zwart/rood/witte streepjes.
Ben je bekend met de MINI kleurcoderingen van de draden? In de volgorde waarin jij ze noemt betekent dat dat ik naar een zwarte draad moet zoeken met een rood streepje en witte ringen om de paar cm. Zag de draad er zo uit?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Heb je iets aan deze link: http://www.mini2.com/forum/interior-ice ... -hack.html
Het lijkt erop dat er geen bekabeling ligt. (Ik zie in ETK en WDS die aansluiting niet terugkomen...)
Het lijkt erop dat er geen bekabeling ligt. (Ik zie in ETK en WDS die aansluiting niet terugkomen...)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dank je Robert, daar staat veel info in. Ik had al wel op mini2.com gezocht maar niets bruikbaars gevonden.
Ik heb trouwens een 12V aansluiting gekregen van de dealer met een opklapbaar en geveerd klepje zodat het netjes afgesloten is als er geen stekker in zit en je geen los afdekklepje over hebt als je er een stekker in hebt zitten. Want dat is zo te zien wel het geval met de originele MINI aansluiting? En een amber verlichtingsring rond de aansluiting is natuurlijk ook niet echt nodig in de kofferbak.

De MINI koeltas kan trouwens ook op 220V gebruikt worden, dus aangekomen op de bestemming dus gewoon mee naar binnen nemen en op de 220 zetten.
Ik heb trouwens een 12V aansluiting gekregen van de dealer met een opklapbaar en geveerd klepje zodat het netjes afgesloten is als er geen stekker in zit en je geen los afdekklepje over hebt als je er een stekker in hebt zitten. Want dat is zo te zien wel het geval met de originele MINI aansluiting? En een amber verlichtingsring rond de aansluiting is natuurlijk ook niet echt nodig in de kofferbak.
Dat is zo (staat ook in het mini2.com bericht) maar dan heb je wel continu stroom op de koeltas staan. En ik ken mezelf, die vergeet ik zeker een keer uit de kofferbak te halen en dan trekt de koeltas de accu leeg. Voor mij is een geschakelde 12V aansluiting beterVoyager schreef:In een S zit de batterij onder de koffer. Je kan toch gemakkellijk een kabel trekken (voorzien van de juiste zekering) naar de koffer.

De MINI koeltas kan trouwens ook op 220V gebruikt worden, dus aangekomen op de bestemming dus gewoon mee naar binnen nemen en op de 220 zetten.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb ook van die amberverlichtingsringen voor en achter. Bij Henk doet voor in dashboard het wel, maar bij niet. Heeft het ook nooit gedaan. 

Onze sponsors