Shaved look (verwijderen emblemen)

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
iDarkDesign
Transformer

Shaved look (verwijderen emblemen)

18 sep 2006, 20:06

Zoals sommigen misschien al weten ben ik een groot voorstander van de shaved-look. Het verwijderen van type- en merk aanduidingen van de achter en voorkant. (evt. ook zijkant)

Nu heb ik nog geen foto van mijn MINI zonder 'cooperS' maar dat is inmiddels gebeurt. Ik wil ook heel graag van de MINI logo's af (jaja blasphemy). Achter zitten ze vast like so:

Afbeelding

Voor zit het embleem ook met 1 bout vast :evil:

Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft (het dichten van de gaten) en of het anders volkitten en een custom embleem erop wel zou kunnen dan?

iDD......... oja, dat is die van Berthil :p
horn
Be Mini
Be Mini

18 sep 2006, 20:16

Ja, idd ziet de achterkant er zo uit. stickerresten zijn wel probleemloos onzichtbaar weg te krijgen met stickerverwijderaar. Kan je met wat kokend water overigens wel een stuk netter verwijderen dan op jouw foto. Kokend water en een stukje tandfloss...

Heb zelf (ben ook tegenstander van letters, cijfers en emblemen op een auto) nadat ik het mini-embleem eraf had de haai die ik altijd achterop mijn auto's heb over de gaten heen geplakt.

Afbeelding

heb ooit bij een vorige auto wel de gaten opgevuld met van dat 'doorrotgatenopvulspul', glad geschuurd en opnieuw gespoten. Heb het nooit helemaal weg gekregen. Je bleef altijd wel zien dat er 2 gaatjes gezeten hadden. Ik denk dat als je het goed wil doen je er een professional (tenzij je dat zelf bent, maar dan had je deze vraag hier waarschijnlijk niet gesteld :wink: ) naar moet laten kijken.

veel succes.
Laatst gewijzigd door horn op 18 sep 2006, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 sep 2006, 20:19

horn schreef:Kan je met wat kokend water overigens wel een stuk netter verwijderen dan op jouw foto. Kokend water en een stukje tandfloss...
Helaas had de dief dat niet bij zich en heeft 800 euro schade veroorzaakt met deze actie :?
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2006, 20:20

Mooi klusje voor het bedrijf waar je die LSD-doors hebt laten monteren, toch?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
horn
Be Mini
Be Mini

18 sep 2006, 20:20

Berthil schreef:
horn schreef:Kan je met wat kokend water overigens wel een stuk netter verwijderen dan op jouw foto. Kokend water en een stukje tandfloss...
Helaas had de dief dat niet bij zich en heeft 800 euro schade veroorzaakt met deze actie :?
sorry, was niet lullig bedoeld. Wist niet dat het door diefstal was gebeurd. :oops: wat heeft zo'n r*kker in vredesnaam aan zo'n embleempie? :roll:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

18 sep 2006, 20:25

collector's icon...

ja dat je de gaatjes niet wegkrijgt daar was ik ook al achter. Dat bedrijfje waar ik mn deuren heb laten doen zouden het maar wat graag willen doen, omdat zoals Berthil al aangeeft je dan gewoon de hele achterkant opnieuw kan spuiten a €800,- En dat vind ik persoonlijk dan toch weer wat veel geld.

iDD
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2006, 20:29

Als je het in 1x goed wilt doen kost het idd ( :mrgreen: ) wat geld...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 sep 2006, 20:30

horn schreef:sorry, was niet lullig bedoeld.
No problem, weet ik :)

Even een verzamelaar vragen of hij het embleem er met veel schade afsteekt en meeneemt, verzekering dekt bij diefstal alles zonder no-claim korting (kwam ik achter) :)
Zonder diefstal is het vandalisme en dan heb je pech.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2006, 20:36

Vorig jaar op het INMM en ook op het eerste RETRO-event was 1 van onze Belgische vrienden (BRG Cooper) Deze had zelfs de "deuk" waar de nummerplaat inzat weggehaald en ook de achterruitenwisser verwijderd.
Zag er best custom uit. Hij had overigens het MINI-logo verplaatst naar het gat in de achterruit (om zodoende het gat van de wisser af te dekken)
Nummerplaat onder de bumper. Zal eens een fotootje opsnorren als ik kan vinden.
iDarkDesign
Transformer

18 sep 2006, 20:44

Berthil schreef: Even een verzamelaar vragen of hij het embleem er met veel schade afsteekt en meeneemt, verzekering dekt bij diefstal alles zonder no-claim korting (kwam ik achter) :)
Zonder diefstal is het vandalisme en dan heb je pech.
Dus als ze het logo er af stelen dan wordt het vergoed. Maar als je het embeem op de stoep vindt dan niet?

interessant....
mini7benno schreef:Zal eens een fotootje opsnorren als ik kan vinden.
Ben heel benieuwd! show me!

iDD
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2006, 20:50

Afbeelding

Heb hem gevonden! Misschien wat moeilijk zichtbaar..... het ging er weer eens hard aan toe :wink:
iDarkDesign
Transformer

18 sep 2006, 20:51

uhm... dat is wel HEEL klein...

iDD
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2006, 20:53

http://cards.webshots.com/invite/pickup ... 3206TOaqpL

2de pagina kan je de foto misschien beter zien?!

Detail...... zonet met honden uitlaten vind ik een Ford embleem onder de MINI. Dacht eerst dat Wendy haar headset of mp3 speler verloren had (niet dat ze nou een mp3 speler heeft, maar daar leek het op in het donker!!)
iDarkDesign
Transformer

18 sep 2006, 21:17

Afbeelding

there we go.

Ziet er heel slick uit, maar de MINI krijgt er wel een hele dikke reet van. Ik vind persoonlijk de 'deuk' van de nummerplaat ook wel mooi. Maakt het geheel wat drukker.

iDD
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2006, 21:18

iDD......best netjes :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Exterieur”