liefde op het eerste gezicht. dat is zeker niet onbelangrijk bij het mini-kopers publiek!
De dealer waar ik ben geweest vertelde mij eerlijk dat hij op dit moment veel r53 mini's verkoopt. Het publiek, zo vertelde hij mij, reageerde unaniem enthousiast over de r53, de reacties over de r56 zijn minder positief. En dit is m.i. een zeer belangrijk punt.
Een Mini koop je, in beginsel, volstrekt niet op rationele gronden zoals: zuinig rijden, goede ruimte, geen windgeruis, comfortabel, praktisch, etc. Nee, want dat is de auto ook helemaal niet, verre van dat zelfs. Een Mini is vooral onpraktisch, niet zuinig, best wel lawaaierig, erg hard onderstel, veel te zwaar stuur, instappen achterin is voor mensen ouder dan pakweg 10 jaar uitgesloten... ben je ouder dan 10 en toch ingestapt(!), dan zul je je rest van je leven moeten doorbrengen op deze achterbank, uitstappen is schier onmogelijk.
Maar de Mini (r53) is een giller om mee te rijden. En ik weet nog goed (na dikke audi's, BMW's, etc. te hebben gereden met kilo's pk's) dat ik dacht: dit is de kar, deze is pas echt leuk. De auto is onvergelijkbaar met anderen. Met een big smile reed ik rotondes. Inderdaad, doorslippende voorwielen (in eerste, tweede, en bij nat weer(!) zelfs in de derde versnelling), maar wat maakt dat nou uit.
Ik verwachtte dus dat r56, de overtreffende trap werd van de r53, ogv. 'ít's a hood to drive'. Maar nee, dat is hij niet. En daarin schuilt de fout.
Want moet de verkoper nu ineens gaan zeggen dat de nieuwe R56 stiller, zuiniger, groter (u kunt beter achterin zitten meneer/mevrouw), veiliger is geworden? Maar dat sluit nu juist niet aan bij de Mini koper. Dat zal hem/haar een zorg zijn. Welnee, ook de r56 is nog steeds een zeer onpraktische kleine auto; rationeel is hij veel te duur. Mensen die een verstandige kleine auto kopen kiezen dan voor alternatieve merken die meer bieden voor veel minder geld.
Mini had niet moeten mikken met de r56 op een algemeen publiek, maar op een specialistisch publiek. De r56 had m.i. meer racy, meer 'fun to drive', nog meer beleving, meer ploffen, nog gemener sturen, nog vetter luchtinlaatgeluid, weet ik wat, maar doe wat. Maar maak er de overtreffende trap van. Dat is hij op deze punten niet.
Ik voorspel dat de r56 eenzelfde weg zal gaan als de Smart, volkswagen New Beatle, (en die andere retro amerikaan, naam vergeten).
Ferdinand
R56 vervolg ..
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Dat er meer R53 verkocht worden op het moment is logisch. Is altijd met een model dat niet meer gemaakt word. Kortingen ed.
De oplage van R56 van 4600 stuks in 2006 zijn allang uitverkocht, dus vraag me af wat je dealer voor klanten krijgt.
De R53 blijft een mooie leuke kart, dat ben ik met je eens, maar ook Mini moet met de tijd mee blijven gaan. We leven niet meer in een tijd dat 1 type wagen 10 jaar gemaakt en verkocht word.
De oplage van R56 van 4600 stuks in 2006 zijn allang uitverkocht, dus vraag me af wat je dealer voor klanten krijgt.
De R53 blijft een mooie leuke kart, dat ben ik met je eens, maar ook Mini moet met de tijd mee blijven gaan. We leven niet meer in een tijd dat 1 type wagen 10 jaar gemaakt en verkocht word.

R56 Still fun but easier to live with
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Denk dat het nog te vroeg is om de R56 als een mislukte opvolger te betitelen, de tijd zal het uitwijzen hoe de nieuwe mini's gaan verkopen en nu er ook een Diesel gaat komen zal daar vanuit het bedrijfsleven zeker vraag naar zijn. Sluit me dan ook bij MINIJCW aan 
Overigens de retro amerikaan die je bedoeld is denk ik de PT Cruiser.

Overigens de retro amerikaan die je bedoeld is denk ik de PT Cruiser.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
*Zucht*
Ik vind het nogal een kansloos verhaal. Je baseert je verhaal op niks en gebruikt zo goed als geen waardevolle argumenten Bovendien ken je de auto gewoon niet. Leuk dat je je mening geeft, maar jammer dat het zo moet....
Kijk die R53's bij de dealers gaan nu gewoon in waarde dalen. Dealers geven er mooie kortingen op om de laatste modellen uit de voorraad kwijt te raken, logisch, want een voorraad kost klauwen met geld.
De R53 (met vast dak) word niet meer gemaakt. Wat je niet kan leveren kan je niet verkopen. Kortom zo snel mogelijk weg met die handel, dan maar wat minder marge. Bovendien was de vorige MINI een gloednieuw model en dit een faceliftvariant. Ik verwacht niet dat ze er net zoveel van gaan verkopen als het "oude" model, maar ik weet zeker dat de auto's die ze bij MINI aan R56's ontvangen allemaal kwijt zijn BINNEN de gestelde termijn van 1 jaar. Ook weet ik zeker dat ze precies, maar dan ook echt precies de goede kant op zijn geslagen met de R56!
En geloof me de verkoper van MINI gaat niks veranderen aan z'n praatje, behalve dat de auto ge-update is. Een Incredibly New MINI blijft een MINI.
Oja, even een vraagje: Zou je volgende keer a.u.b. gewoon even door willen gaan in het oude topic, zo jammer dat er nu 2 van deze discussies zijn.


Ik vind het nogal een kansloos verhaal. Je baseert je verhaal op niks en gebruikt zo goed als geen waardevolle argumenten Bovendien ken je de auto gewoon niet. Leuk dat je je mening geeft, maar jammer dat het zo moet....
Kijk die R53's bij de dealers gaan nu gewoon in waarde dalen. Dealers geven er mooie kortingen op om de laatste modellen uit de voorraad kwijt te raken, logisch, want een voorraad kost klauwen met geld.
De R53 (met vast dak) word niet meer gemaakt. Wat je niet kan leveren kan je niet verkopen. Kortom zo snel mogelijk weg met die handel, dan maar wat minder marge. Bovendien was de vorige MINI een gloednieuw model en dit een faceliftvariant. Ik verwacht niet dat ze er net zoveel van gaan verkopen als het "oude" model, maar ik weet zeker dat de auto's die ze bij MINI aan R56's ontvangen allemaal kwijt zijn BINNEN de gestelde termijn van 1 jaar. Ook weet ik zeker dat ze precies, maar dan ook echt precies de goede kant op zijn geslagen met de R56!

En geloof me de verkoper van MINI gaat niks veranderen aan z'n praatje, behalve dat de auto ge-update is. Een Incredibly New MINI blijft een MINI.

Oja, even een vraagje: Zou je volgende keer a.u.b. gewoon even door willen gaan in het oude topic, zo jammer dat er nu 2 van deze discussies zijn.
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 25 nov 2006, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik weet toch wel 100% zeker dat je dealer dit niet heeft kunnen zeggen. Ja of om jou een goed gevoel te geven, want ik geloof ik er werkelijk geen zak van.Ferdinand schreef: De dealer waar ik ben geweest vertelde mij eerlijk dat hij op dit moment veel r53 mini's verkoopt. Het publiek, zo vertelde hij mij, reageerde unaniem enthousiast over de r53, de reacties over de r56 zijn minder positief. En dit is m.i. een zeer belangrijk punt.

- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
De discussie over wat mooier is de oude R53 of de nieuwe R56 zal nog wel even voort blijven gaan
.
Ik heb nu nog de 210pk Works mét LSD
. Ik kan dus voorlopig nog (snel
) vooruit.
Maar zodra MINI met een snellere én sportievere R56 uitkomt (niet de nieuwe Works met, máár 200 pk) ga ik waarschijnlijk toch over.
En dat ze uitkomen met een zéér vette sportieve R56 staat voor mij vast!! Ze kunnen daarmee zeer veel geld verdienen, autogekken zoals ik zijn er namelijk genoeg
.
De oude, zeer onzuinige, motor is ook niet alles. Mijn huidige gebruik is 1 op 8 á 9
. Maar dat de nieuwe R56 beter zal zijn staat wel vast en een 20% zuinigere motor is fantastisch, even gerekend 722,22 Euro p/j besparing!
Voor de motorgeluiden koop ik geen MINI. En de leveranciers van uitlaatsystemen zullen voor de geluids'liefhebber' wel weer het nodige aanbieden.

Ik heb nu nog de 210pk Works mét LSD


Maar zodra MINI met een snellere én sportievere R56 uitkomt (niet de nieuwe Works met, máár 200 pk) ga ik waarschijnlijk toch over.
En dat ze uitkomen met een zéér vette sportieve R56 staat voor mij vast!! Ze kunnen daarmee zeer veel geld verdienen, autogekken zoals ik zijn er namelijk genoeg

De oude, zeer onzuinige, motor is ook niet alles. Mijn huidige gebruik is 1 op 8 á 9

Voor de motorgeluiden koop ik geen MINI. En de leveranciers van uitlaatsystemen zullen voor de geluids'liefhebber' wel weer het nodige aanbieden.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Re: r56 vervolg ..
Ten eerste @Kaj: het is geen facelift maar een nieuw model! Wat jij bedoelt bij de introductie van de R53 is dat deze auto toen een heel nieuw soort auto was.
Tja, je blijft opvolgers krijgen. Wat ik wel met Ferdinand eens ben is het volgende:
Over nieuwe/opvolgende modellen:
Thuis hebben we het huidige model E-klasse staan. Ik vind het echt een mooie kar om te zien, veel mooier dan zijn voorganger (toen revolutionair met ronde koplampen) maar deze zit minder fijn dan de vorige. De extra's die deze huidige te bieden heeft ten opzichte van de vorige maakt weer een hoop goed. We wachten gewoon weer af wat het volgende model wordt.
Met andere woorden: ik kan er niet zo'n grote issue van maken of de R56 mooier of niet is dan de R53, maar zie het wel als een volwaardige opvolger mijn huidige R53.
Tja, je blijft opvolgers krijgen. Wat ik wel met Ferdinand eens ben is het volgende:
MINIJCW haalde het van de week ook al aan dat het bij BMW erop lijkt dat men het als een tweede auto verkoopt. Hier ben ik wel mee eens, ik zie de MINI niet als een gezinsauto maar als een funauto voor erbij. Bij veel mensen is dit ook zo, maar er zijn toch gezinnen die de auto als gezinsauto nemen. Zij prefereren het fun boven het gemak. Voor hetzelfde geld heb je bijv. een Golf of een 307 wat toch iets praktischer is. Voor een auto als erbij is het ook een dure auto; bij mijn vriendin rijdt de moeder een Corsa en hier kan achterin meer in dan in m'n MINI... maar rijdt niet zo vlot en leuk.Ferdinand schreef: Een Mini koop je, in beginsel, volstrekt niet op rationele gronden zoals: zuinig rijden, goede ruimte, geen windgeruis, comfortabel, praktisch, etc. Nee, want dat is de auto ook helemaal niet, verre van dat zelfs.
Welnee, ook de r56 is nog steeds een zeer onpraktische kleine auto; rationeel is hij veel te duur. Mensen die een verstandige kleine auto kopen kiezen dan voor alternatieve merken die meer bieden voor veel minder geld.
Over nieuwe/opvolgende modellen:
Thuis hebben we het huidige model E-klasse staan. Ik vind het echt een mooie kar om te zien, veel mooier dan zijn voorganger (toen revolutionair met ronde koplampen) maar deze zit minder fijn dan de vorige. De extra's die deze huidige te bieden heeft ten opzichte van de vorige maakt weer een hoop goed. We wachten gewoon weer af wat het volgende model wordt.
Met andere woorden: ik kan er niet zo'n grote issue van maken of de R56 mooier of niet is dan de R53, maar zie het wel als een volwaardige opvolger mijn huidige R53.
- CTMINI
- 4 op een rij!
- Locatie: Horst
Bericht
Ben het eens met Ferdinand.
Heb me vorige week ook al uitgelaten over de r56.
De r56 is tov de oude r53 niets aan.
Ze hebben naar mijn mening de leuke speelse mini trekjes in negatieve zin veranderd. De auto komt wat burgelijker over.
En wat betreft het argument dat ze om de paar jaar zo'n auto moeten veranderen "met de tijd mee gaan"vindt ik onzin. Natuurlijk geld dit wel wat betreft de techniek en milieu maar van het uiterlijk moeten ze af blijven. De classic mini is toch ook nooit verander qua model. De mini is geen golf of astra die je elke 3 jaar moet faceliften, de mini is een model op zich waar je hooguit kleine details mag/kan veranderen. Dus al heel zeker niet aan het plaatwerk komen, wat ze bij de r56 nu dus wel hebben gedaan.
Gr.
Theo.
Heb me vorige week ook al uitgelaten over de r56.
De r56 is tov de oude r53 niets aan.
Ze hebben naar mijn mening de leuke speelse mini trekjes in negatieve zin veranderd. De auto komt wat burgelijker over.
En wat betreft het argument dat ze om de paar jaar zo'n auto moeten veranderen "met de tijd mee gaan"vindt ik onzin. Natuurlijk geld dit wel wat betreft de techniek en milieu maar van het uiterlijk moeten ze af blijven. De classic mini is toch ook nooit verander qua model. De mini is geen golf of astra die je elke 3 jaar moet faceliften, de mini is een model op zich waar je hooguit kleine details mag/kan veranderen. Dus al heel zeker niet aan het plaatwerk komen, wat ze bij de r56 nu dus wel hebben gedaan.
Gr.
Theo.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik blijf bij mijn standpunt. Toegegeven dat hij inderdaad "wat" paraktischer en wat meer open word gesteld aan meerdere doelgroepen. Maar zoals er in een autoblad ook al werd genoemd:
"Still very much fun to drive, but easier to live with"
Vergeet niet dat de concurrentie tegenwoordig moordend is en vroeger veel merken een eigen klasse hadden waar andere merken niet in kwamen. MINI was een klasse apart toen hij ontworpen werd.Cindy schreef: De classic mini is toch ook nooit verander qua model.
Ik blijf bij mijn standpunt. Toegegeven dat hij inderdaad "wat" paraktischer en wat meer open word gesteld aan meerdere doelgroepen. Maar zoals er in een autoblad ook al werd genoemd:
"Still very much fun to drive, but easier to live with"

- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
de R56 is nog steeds voor iedereen direct herkenbaar dat het een mini is.
Hoe het met onderhoud is gesteld weten we nog niet, maar met de R50 ging het in het begin ook niet echt best. Veel versnellingsbak problemen, en de echte classic rijders moesten op dat moment ook niks van de new mini hebben. De echte verkoop van de R50 is pas begonnen in 2003 (2 jaar na start) en na de facelift in 2004 ging het zelfs helemaal top.
Bij de echte porsche rijders sloeg het hart ook 10 keer over toen porsche de 911 een watergekoelde ipv een luchtgekoelde motor mee ging geven. Porsche heeft het volgens mij nog nooit zo goed gedaan de afgelopen jaren. En dat zie je ook weer met de R56 gebeuren.....allemaal een kwestie van wennen.
Hoe het met onderhoud is gesteld weten we nog niet, maar met de R50 ging het in het begin ook niet echt best. Veel versnellingsbak problemen, en de echte classic rijders moesten op dat moment ook niks van de new mini hebben. De echte verkoop van de R50 is pas begonnen in 2003 (2 jaar na start) en na de facelift in 2004 ging het zelfs helemaal top.
Bij de echte porsche rijders sloeg het hart ook 10 keer over toen porsche de 911 een watergekoelde ipv een luchtgekoelde motor mee ging geven. Porsche heeft het volgens mij nog nooit zo goed gedaan de afgelopen jaren. En dat zie je ook weer met de R56 gebeuren.....allemaal een kwestie van wennen.

R56 Still fun but easier to live with
- turbootje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Wat een zaaaligheid, dat ik me niet in deze discussie kan mengen!
Ik stap nml. zonder enige Mini-ervaring in mijn R56 in week 4!!!
1 punt wil ik wel maken: als ik zie wat er in mijn woonplaats vnml. in een Mini rijdt, dan zijn dat (30+) dames en denk ik dat deze nieuwe Mini bij die doelgroep wel degelijk aan zal slaan.

1 punt wil ik wel maken: als ik zie wat er in mijn woonplaats vnml. in een Mini rijdt, dan zijn dat (30+) dames en denk ik dat deze nieuwe Mini bij die doelgroep wel degelijk aan zal slaan.
- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Als ik mezelf ook onder het publiek reken, dan klopt dit niet. Van een fun-auto kan ik best wel wat hebben,zoals weinig ruimte,duur enz.., maar die irritante rammeltjes en de best wel matige materiaalkwaliteit nu net weer niet.
-De Smart is vanaf het begin een flop, mede te danken aan die verschrikkelijk trage bak en de negatieve publiciteit met de elandtest.
-De new beetle had last van de te hoge prijs voor een Volkswagen
-De PT cruiser is wel een succes,alleen niet in europa. Welke amerikaan eigenlijk wel ?
-Ik voorspel dat de R56 een groot succes wordt, en dat mede dankzij zijn voorganger R53.
Dit hele verhaal doet me een beetje denken aan de E60 van BMW. Bij de introductie was het publiek unaniem van mening dat de nieuwe vijf door Chris Bangle om zeep geholpen was, maar drie jaar later is het het succesnummer van BMW. Porsche zou volgens de "kenners" ook geen auto meer verkopen na de introductie van de Cayenne, niets is minder waar. Voor echte autoliefhebbers (waar ik mezelf ook toe reken) zijn deze ontwikkelingen net als een Jaguar diesel station misschien niet wat we graag zien, maar de wereld draait om geld en grote getallen en niet om liefhebbers van bepaalde producten. Ben je tevreden met je R53 ? Groot gelijk, maar schrijf niet zo'n ongenuanceerd verhaal, want dat vraagt om zulke reacties.
Klopt, alleen de niet Mini rijder ziet amper het verschil tussen R53 en R56Ferdinand schreef:liefde op het eerste gezicht. dat is zeker niet onbelangrijk bij het mini-kopers publiek!
Een autoverkoper die eerlijk is !!! Ik moet de eerste nog tegenkomen, en ik heb er echt al veeeel gezien.Ferdinand schreef:De dealer waar ik ben geweest vertelde mij eerlijk dat hij op dit moment veel r53 mini's verkoopt. Het publiek, zo vertelde hij mij, reageerde unaniem enthousiast over de r53, de reacties over de r56 zijn minder positief. En dit is m.i. een zeer belangrijk punt.
Als ik mezelf ook onder het publiek reken, dan klopt dit niet. Van een fun-auto kan ik best wel wat hebben,zoals weinig ruimte,duur enz.., maar die irritante rammeltjes en de best wel matige materiaalkwaliteit nu net weer niet.
Ook bij de Mini speelt bij 99% van de kopers ratio wel degelijk een rol, want anders kocht men wel een echte sportwagen. Het blijft altijd een afweging tussen gevoel en verstand, oftewel zoals de Amerikanen zeggen: "most bang for your buck". Bij 20.000 km per jaar verbruikt de nieuwe al 600 euro minder brandstof.Ferdinand schreef:Een Mini koop je, in beginsel, volstrekt niet op rationele gronden zoals: zuinig rijden, goede ruimte, geen windgeruis, comfortabel, praktisch, etc. Nee, want dat is de auto ook helemaal niet, verre van dat zelfs. Een Mini is vooral onpraktisch, niet zuinig, best wel lawaaierig, erg hard onderstel, veel te zwaar stuur, instappen achterin is voor mensen ouder dan pakweg 10 jaar uitgesloten... ben je ouder dan 10 en toch ingestapt(!), dan zul je je rest van je leven moeten doorbrengen op deze achterbank, uitstappen is schier onmogelijk.
De R56 is misschien iets minder extreem dan de R53, maar dat neemt nu ook niet meteen weer alle aantrekkingskracht van de Mini t.o.v. andere auto's weg.Ferdinand schreef:Maar de Mini (r53) is een giller om mee te rijden. En ik weet nog goed (na dikke audi's, BMW's, etc. te hebben gereden met kilo's pk's) dat ik dacht: dit is de kar, deze is pas echt leuk. De auto is onvergelijkbaar met anderen. Met een big smile reed ik rotondes. Inderdaad, doorslippende voorwielen (in eerste, tweede, en bij nat weer(!) zelfs in de derde versnelling), maar wat maakt dat nou uit.
Da's net de kracht, wel eens van "Marketing" gehoord ?Ferdinand schreef:Ik verwachtte dus dat r56, de overtreffende trap werd van de r53, ogv. 'ít's a hood to drive'. Maar nee, dat is hij niet. En daarin schuilt de fout.
Dat de auto zuiniger en veiliger is geworden zal alle Mini kopers wel een zorg zijn, als je levensmoe bent zijn er goedkopere manieren te vinden.Ferdinand schreef:Want moet de verkoper nu ineens gaan zeggen dat de nieuwe R56 stiller, zuiniger, groter (u kunt beter achterin zitten meneer/mevrouw), veiliger is geworden? Maar dat sluit nu juist niet aan bij de Mini koper. Dat zal hem/haar een zorg zijn. Welnee, ook de r56 is nog steeds een zeer onpraktische kleine auto; rationeel is hij veel te duur. Mensen die een verstandige kleine auto kopen kiezen dan voor alternatieve merken die meer bieden voor veel minder geld.
Het grote geld wordt door de fabrikant niet verdient aan een handjevol freaks, maar aan het algemeen publiekFerdinand schreef:Mini had niet moeten mikken met de r56 op een algemeen publiek, maar op een specialistisch publiek. De r56 had m.i. meer racy, meer 'fun to drive', nog meer beleving, meer ploffen, nog gemener sturen, nog vetter luchtinlaatgeluid, weet ik wat, maar doe wat. Maar maak er de overtreffende trap van. Dat is hij op deze punten niet.
Wat een kromme vergelijking:Ferdinand schreef:Ik voorspel dat de r56 eenzelfde weg zal gaan als de Smart, volkswagen New Beatle, (en die andere retro amerikaan, naam vergeten).
-De Smart is vanaf het begin een flop, mede te danken aan die verschrikkelijk trage bak en de negatieve publiciteit met de elandtest.
-De new beetle had last van de te hoge prijs voor een Volkswagen
-De PT cruiser is wel een succes,alleen niet in europa. Welke amerikaan eigenlijk wel ?
-Ik voorspel dat de R56 een groot succes wordt, en dat mede dankzij zijn voorganger R53.
Dit hele verhaal doet me een beetje denken aan de E60 van BMW. Bij de introductie was het publiek unaniem van mening dat de nieuwe vijf door Chris Bangle om zeep geholpen was, maar drie jaar later is het het succesnummer van BMW. Porsche zou volgens de "kenners" ook geen auto meer verkopen na de introductie van de Cayenne, niets is minder waar. Voor echte autoliefhebbers (waar ik mezelf ook toe reken) zijn deze ontwikkelingen net als een Jaguar diesel station misschien niet wat we graag zien, maar de wereld draait om geld en grote getallen en niet om liefhebbers van bepaalde producten. Ben je tevreden met je R53 ? Groot gelijk, maar schrijf niet zo'n ongenuanceerd verhaal, want dat vraagt om zulke reacties.
- Gebo
- Mod virus alert!
- Locatie: Hall
Bericht
Snap niet echt waarom er nu een 2e topic is geopend met nog een keer het zelfde verhaal...
Je mening wordt ook in het andere topic echt wel gelezen, en gerespecteerd hoor.
Zelf vaar ik op de ervaring van de enige echte autojournaliste die de auto echt heeft kunnen uitproberen, en een vergelijk heeft kunnen trekken, nl; "Sleefje"..
Voor de zekerheid heb ik vandaag maar snel een handtekening gezet, voor het geval BMW na het lezen van dit topic besluit de stekker er uit te trekken..

Je mening wordt ook in het andere topic echt wel gelezen, en gerespecteerd hoor.
Zelf vaar ik op de ervaring van de enige echte autojournaliste die de auto echt heeft kunnen uitproberen, en een vergelijk heeft kunnen trekken, nl; "Sleefje"..

Voor de zekerheid heb ik vandaag maar snel een handtekening gezet, voor het geval BMW na het lezen van dit topic besluit de stekker er uit te trekken..



- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
ach die jongen geeft ook gewoon zn mening, daar is een forum nu eenmaal al sinds de oude romeinen voor bedoelt.
met sommige dingen ben ik het eens, sommige oneens, maar om te smijten met kreten "wel eens van marketing gehoord" slaat nergens op. er is namelijk niks "marketingachtigs aan", maar gewoon feit dat je niet dezelfde auto blijft produceren voor tien jaar
je wint wat klanten, je verliest wat klanten, zo gaat dat nue eenmaal.
zoals ik al eerder zei zal de r56 absoluut de betere auto zijn. op dit moment biedt hij gewoon te weinig meerwaarde voor het geld, wat logisch is gezien het én een nieuwe auto is én een nieuwere generatie.
als ik mn mini in de verre toekomst inruil zal het ws een r56 zijn ipv een r53. dan koop je gewooon het nieuwere model, klaar.
met sommige dingen ben ik het eens, sommige oneens, maar om te smijten met kreten "wel eens van marketing gehoord" slaat nergens op. er is namelijk niks "marketingachtigs aan", maar gewoon feit dat je niet dezelfde auto blijft produceren voor tien jaar

zoals ik al eerder zei zal de r56 absoluut de betere auto zijn. op dit moment biedt hij gewoon te weinig meerwaarde voor het geld, wat logisch is gezien het én een nieuwe auto is én een nieuwere generatie.
als ik mn mini in de verre toekomst inruil zal het ws een r56 zijn ipv een r53. dan koop je gewooon het nieuwere model, klaar.
- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Hij stelt "daarin zit hem de fout" alsof hij weet hoe BMW zou moeten werken, vandaar mijn opmerking dat alhoewel dat tegen mijn auto-hart ingaat alle auto's tegenwoordig meer gemaakt worden op de smaak van de massa omdat dat uiteindelijke de meeste winst genereerd. En hoe een auto in de markt gezet wordt heeft nu eenmaal alles met marketing te maken. Zijn eerste post was wat gematigder gesteld, vandaar dat ik daar niet op reageerde maar de tweede vroeg om een reactie van een bijna R56 rijder, verder no hard feelings, we zijn tenslotte met zijn allen een uitstervend ras: autoliefhebbers !
BTW als we nu een R53 zouden hebben ging hij er zeker niet uit voor een nieuwer model. Ik rijdt nu zelf met een 3-serie E46 en voel er niets voor om hem te ruilen voor een nieuwe omdat dat gewoon financieel niet verstandig is, maar ga ook niet mijn ongezouten mening over de nieuwe op het BMW forum te plaatsen met het risico kopers daarvan tegen de haren in te strijken.
Ten eerste ben ik er ook voor om het gezellig te houden of je nu de R53, R56 of beide leuk vindt, hoofdzaak is dat het mini's zijn.Sid schreef:ach die jongen geeft ook gewoon zn mening, daar is een forum nu eenmaal al sinds de oude romeinen voor bedoelt.
met sommige dingen ben ik het eens, sommige oneens, maar om te smijten met kreten "wel eens van marketing gehoord" slaat nergens op. er is namelijk niks "marketingachtigs aan", maar gewoon feit dat je niet dezelfde auto blijft produceren voor tien jaarje wint wat klanten, je verliest wat klanten, zo gaat dat nue eenmaal.
zoals ik al eerder zei zal de r56 absoluut de betere auto zijn. op dit moment biedt hij gewoon te weinig meerwaarde voor het geld, wat logisch is gezien het én een nieuwe auto is én een nieuwere generatie.
als ik mn mini in de verre toekomst inruil zal het ws een r56 zijn ipv een r53. dan koop je gewooon het nieuwere model, klaar.
Hij stelt "daarin zit hem de fout" alsof hij weet hoe BMW zou moeten werken, vandaar mijn opmerking dat alhoewel dat tegen mijn auto-hart ingaat alle auto's tegenwoordig meer gemaakt worden op de smaak van de massa omdat dat uiteindelijke de meeste winst genereerd. En hoe een auto in de markt gezet wordt heeft nu eenmaal alles met marketing te maken. Zijn eerste post was wat gematigder gesteld, vandaar dat ik daar niet op reageerde maar de tweede vroeg om een reactie van een bijna R56 rijder, verder no hard feelings, we zijn tenslotte met zijn allen een uitstervend ras: autoliefhebbers !
BTW als we nu een R53 zouden hebben ging hij er zeker niet uit voor een nieuwer model. Ik rijdt nu zelf met een 3-serie E46 en voel er niets voor om hem te ruilen voor een nieuwe omdat dat gewoon financieel niet verstandig is, maar ga ook niet mijn ongezouten mening over de nieuwe op het BMW forum te plaatsen met het risico kopers daarvan tegen de haren in te strijken.