Ik vind het nog steeds een MINI, daar zijn ze zeker in geslaagd.
De kleurstelling is ook heel mooi.
Inderdaad jammer van de kleine achterlichtjes, maar het zal niet anders gekunt hebben als ik kijk naar het scharniermechanisme van de achterdeuren (die op zich wel weer mooi gemaakt is).
De dubbele uitlaat is ook mooi gemaakt. Als die op de R56 past gaan we vast Coopers/Ones zien met die bumper
27 Juli officieel persbericht MINI Clubman
- Ries
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Breda
Bericht
Ik vind het ook schandalig dat ze dat nog steeds als optie hebben. Moet makkelijk voor dezelfde prijs kunnen lijtk me.
Volgens mij heet zoiets marketing. Er zijn altijd mensen die eerst de rode met oranje knipperlichten hebben en later toch de rode met witte knipperlichten willen. 2x vangen door MINIcoendek schreef:vind het wel wat hebben... vind het alleen wal jammer dat ze niet gewoon af fabriek mooie rood met WITTE achterlichten maken!!! zo moeilijk is dat toch niet!!?
Ik vind het ook schandalig dat ze dat nog steeds als optie hebben. Moet makkelijk voor dezelfde prijs kunnen lijtk me.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Nu officieel: Mini Clubman
AMSTERDAM - Mini heeft dan eindelijk de eerste officiële foto’s van de Clubman vrijgegeven, nadat de afgelopen maanden al het nodige spionagemateriaal op straat was komen te liggen. Dus al te verrassend zijn de nu naar buiten gebrachte afbeeldingen zeker niet. Wel kunnen we nu in ieder geval wat meer technische gegevens melden.
Zo is de nieuweling 24 centimeter langer dan ‘gewone’ Mini en komt de totale lengte van de Clubman op 3,95 meter uit. Breedte en hoogte bedragen respectievelijk 1,68 meter en 1,43 meter terwijl de wielbasis met 8 centimeter tot 2,55 meter toenam. Na het openen van de twee achterdeurtjes zien we een bagageruimte met een inhoud van 260 liter en die kan worden vergroot tot maximaal 930 liter. Aan de rechterzijde heeft de Mini Clubman twee portieren waarvan er een (de Clubdoor) in tegengestelde richting open scharniert.
Tijdens de marktintroductie op 10 november zijn er in ieder geval twee benzinemotoren en een diesel beschikbaar. Zo krijgt de Mini Cooper S Clubman de 175 pk sterke viercilinder benzinekrachtbron met twin-scroll turbo en directe inspuiting. Hij sprint in 7,6 seconden naar een snelheid van 100 km/u en beschikt over een topsnelheid van 224 km/u. De Cooper-versie heeft een 1,6 liter benzinemotor die goed is voor een vermogen van 120 pk.
Van 0-100 km/u in 9,8 seconden en een top van 201 km/u. De dieseluitvoering heeft een vermogen van 110 pk en een maximum koppel van 240 Nm met een korte ‘overboost’ van 260 Nm. De sprint naar de 100 km/u wordt in 10,4 seconden afgelegd en de topsnelheid ligt op 193 km/u. Om brandstof te besparen en de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, beschikken alle motoren overeen ‘Start-Stop’ functie (motor slaat af als auto stilstaat voor bijv. rood licht) en schakelindicator.
Standaard staat de Clubman op 15 inch wielen terwijl de Cooper S-versie één maatje groter heeft in combinatie met zogenoemde runflat-banden. Bij een lekke band kan dan nog geruime tijd worden doorgereden. Er zijn 12 kleuren voor de carrosserie beschikbaar: Chili Red, Pepper White, Mellow Yellow, Astro Black, Sparkling Silver, British Racing Green, Pure Silver, Lighting Blue, Nightfire Red, Dark Silver, Laser Blue en Hot Chocolate. Na de introductie in Duitsland zal de Clubman ook spoedig bij de Nederlandse dealers staan. Prijzen zijn uiteraard nog niet bekend.
Bron: Autotelegraaf.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier nog flink wat andere officiële foto's in hoge resolutie (ook van een zilveren Clubman Cooper D):
http://www.autoblog.com/photos/2008-mini-clubman/
Ik vind hem echt heel gaaf geworden en de bageruimte is ook een stuk bruikbaarder geworden (100 liter meer). Heel anders van achteren dan de hatchback, maar toch meteen herkenbaar als MINI. De zwarte achterkant staat ook erg mooi i.c.m. Pure Silver (en zal bij PW ook heel fraai zijn). Ik ben erg benieuwd hoe hij in het echt is.
AMSTERDAM - Mini heeft dan eindelijk de eerste officiële foto’s van de Clubman vrijgegeven, nadat de afgelopen maanden al het nodige spionagemateriaal op straat was komen te liggen. Dus al te verrassend zijn de nu naar buiten gebrachte afbeeldingen zeker niet. Wel kunnen we nu in ieder geval wat meer technische gegevens melden.
Zo is de nieuweling 24 centimeter langer dan ‘gewone’ Mini en komt de totale lengte van de Clubman op 3,95 meter uit. Breedte en hoogte bedragen respectievelijk 1,68 meter en 1,43 meter terwijl de wielbasis met 8 centimeter tot 2,55 meter toenam. Na het openen van de twee achterdeurtjes zien we een bagageruimte met een inhoud van 260 liter en die kan worden vergroot tot maximaal 930 liter. Aan de rechterzijde heeft de Mini Clubman twee portieren waarvan er een (de Clubdoor) in tegengestelde richting open scharniert.
Tijdens de marktintroductie op 10 november zijn er in ieder geval twee benzinemotoren en een diesel beschikbaar. Zo krijgt de Mini Cooper S Clubman de 175 pk sterke viercilinder benzinekrachtbron met twin-scroll turbo en directe inspuiting. Hij sprint in 7,6 seconden naar een snelheid van 100 km/u en beschikt over een topsnelheid van 224 km/u. De Cooper-versie heeft een 1,6 liter benzinemotor die goed is voor een vermogen van 120 pk.
Van 0-100 km/u in 9,8 seconden en een top van 201 km/u. De dieseluitvoering heeft een vermogen van 110 pk en een maximum koppel van 240 Nm met een korte ‘overboost’ van 260 Nm. De sprint naar de 100 km/u wordt in 10,4 seconden afgelegd en de topsnelheid ligt op 193 km/u. Om brandstof te besparen en de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, beschikken alle motoren overeen ‘Start-Stop’ functie (motor slaat af als auto stilstaat voor bijv. rood licht) en schakelindicator.
Standaard staat de Clubman op 15 inch wielen terwijl de Cooper S-versie één maatje groter heeft in combinatie met zogenoemde runflat-banden. Bij een lekke band kan dan nog geruime tijd worden doorgereden. Er zijn 12 kleuren voor de carrosserie beschikbaar: Chili Red, Pepper White, Mellow Yellow, Astro Black, Sparkling Silver, British Racing Green, Pure Silver, Lighting Blue, Nightfire Red, Dark Silver, Laser Blue en Hot Chocolate. Na de introductie in Duitsland zal de Clubman ook spoedig bij de Nederlandse dealers staan. Prijzen zijn uiteraard nog niet bekend.
Bron: Autotelegraaf.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier nog flink wat andere officiële foto's in hoge resolutie (ook van een zilveren Clubman Cooper D):
http://www.autoblog.com/photos/2008-mini-clubman/
Ik vind hem echt heel gaaf geworden en de bageruimte is ook een stuk bruikbaarder geworden (100 liter meer). Heel anders van achteren dan de hatchback, maar toch meteen herkenbaar als MINI. De zwarte achterkant staat ook erg mooi i.c.m. Pure Silver (en zal bij PW ook heel fraai zijn). Ik ben erg benieuwd hoe hij in het echt is.
- erik-de-perik
- Mod virus alert!
- Locatie: Nijmegen
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
- erik-de-perik
- Mod virus alert!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
het is niet de Clubman, Clubman D en Clubman S, maar cooper S enz.
Hoe zit dat met de naamgeving?
ja dat is dus het rare...CooperS-lightningblue schreef:1X Hot Cocolate Clubman S a.u.b.! Zo mooi!
het is niet de Clubman, Clubman D en Clubman S, maar cooper S enz.
Hoe zit dat met de naamgeving?
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
- Morty
- Nieuwsgierig
- Contacteer:
- Locatie: Kontich
Bericht
De richtprijzen voor België had ik deze week binnengekregen.
allen standaard met enkel DSC, airco en alu velgen
Clubman Diesel 1.6 (110pk) : 22.600 €
Clubman Benzine 1.6 ( 115pk) : 20.950 €
Clubman Benzine Turbo 1.6 (163pk) : 26.050 €
Natuurlijk zullen deze in NL een pakje hoger liggen
allen standaard met enkel DSC, airco en alu velgen
Clubman Diesel 1.6 (110pk) : 22.600 €
Clubman Benzine 1.6 ( 115pk) : 20.950 €
Clubman Benzine Turbo 1.6 (163pk) : 26.050 €
Natuurlijk zullen deze in NL een pakje hoger liggen
Onze sponsors