Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 nov 2007, 08:51

04 mar 2008, 09:24

Ivm met vreemde geluiden bij de MCS (diesel sound bij opstarten) heeft iemand zijn/haar auto weggebracht waarbij er onderdelen zijn vervangen om te kijken of het verbeterd kon worden. Is er ook gekeken of deze onderdelen die vervangen zijn beschadigd waren? Met beschadigd bedoel ik de motorische onderdelen die zijn vervangen. Ben hier erg benieuwd naar voordat ik naar de dealer ga voor dit probleem.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

04 mar 2008, 10:30

Bij mij hebben ze er niks aan kunnen doen omdat het niet vergoed werd door MINI Nld. Het enige wat ze konden doen is een of andere procedure volgen met olie, ontluchten en weet ik wat. Dat heeft uiteindelijk geen zak geholpen, dus daar hoef je niet voor te gaan.

Pas wanneer MINI Nld klaar is met besluiten wat er aan gedaan mag worden word het ook daadwerkelijk vergoed. In Engeland, Duitsland en de VS worden er kettingspanners vervangen (zie Berthil z'n post op de vorige pagina) waar tot nu toe na die ingreep geen John-Deer-geluiden meer zijn geconstateerd. In sommige gevallen zijn ook de klepstoters vervangen. Ik weet dat ze dat bij forumlid Harmar ook gingen doen. Die moet z'n auto op 6 Maart (donderdag dus) inleveren. Ik hoop echt dat dit wat opleverd!

@Harmar:
spannend! Was bij jou nou trouwens ook je kettingspanner vervangen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

04 mar 2008, 17:31

Berthil schreef:In Duitsland zweeft er dit nummer rond op en een forum:
8078831-01 ingediend op 23.02.2008

Misschien een PUMA nummer.

Na verwisselen van de kettingspanner heeft het dieseleffect (nog) niet meer opgetreden.
Sorry, het is de kettingspanner echt niet. Bij mij is dat ding vervangen en het heeft niks geholpen.

Donderdag gaat ie voor het vervangen van de hydraulische klepstoters naar de garage.
Ze komen ook van Mini Nederland om te kijken. :shock:
Ik ben dan de auto wel een paar dagen kwijt maar dat interesseerd me niet.
Als het maar wordt opgelost.
En dat ze van BMW/Mini komen, geeft me toch weer een stuk goede hoop op een correcte afhandeling van de zaak. :)
Jullie worden natuurlijk op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

04 mar 2008, 17:57

2e keer nadat ik hem terug heb dat ik hem start...

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2385&hl=nl[/GVideo]
:(

@harmar:
Dat ze van MINI Nld komen zouden ze bij Renova voor mijn auto ook doen, maar daar heb ik uiteindelijk niks meer van gehoord. Word er heel moe van...
Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

04 mar 2008, 18:03

Het lijkt wel een oude mercedes 190 D :mad:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

04 mar 2008, 18:19

biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

04 mar 2008, 18:54

:shock: :shock: :shock: Dat klinkt echt niet normaal!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

04 mar 2008, 18:57

biermagnaat schreef::shock: :shock: :shock: Dat klinkt echt niet normaal!
Nee, dat lijkt me duidelijk. M'n vader wilde eens proberen of het uit zou maken hoe hij geparkeerd stond. De oprit hier loopt een klein beetje naar beneden. Maar zelfs als hij binnen in de garage (rond de 20 graden daar) staat maakt hij dat geluid dus.
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

04 mar 2008, 19:15

Vandaag bij Mini Den Haag langsgeweest. (reeete druk daar man) kan d'r zelfs niet meer parkeren. Even bij de balie gesproken en ben direct doorverwezen naar "de technische" man. (éne Erik) Hij had dit probleem nog nooit gehoord van dit type. Vertelde wat ik allemaal al wist en welke dealers al met dezelfde klachten te maken hebben gehad.

Aangezien heb bij mij nu pas één keer is voorgekomen.... heeft het nog niet veel zin om mijn mini daar weken kwijt te zijn.

D'r staat in iedergeval een storing genoteerd bij Mini Den Haag!

Dus als er meerdere zijn (wink... Hans) met dit probleem.... laat dan even van je horen daar.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

04 mar 2008, 20:18

CooperS-lightningblue schreef:@harmar:
Dat ze van MINI Nld komen zouden ze bij Renova voor mijn auto ook doen, maar daar heb ik uiteindelijk niks meer van gehoord. Word er heel moe van...
Mag toch wel hopen dat ze komen. We gaan niet voor niks constant naar de dealer.
Ze zullen toch ook niet vrolijk worden van de klachten over het gediesel. (Geen goede reclame)
Ik zal wel horen of ze er geweest zijn.
We zijn gewoonweg overgeleverd aan de goden. :evil: Het is niet anders. :(
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

04 mar 2008, 20:59

harmar schreef:
CooperS-lightningblue schreef:@harmar:
Dat ze van MINI Nld komen zouden ze bij Renova voor mijn auto ook doen, maar daar heb ik uiteindelijk niks meer van gehoord. Word er heel moe van...
Mag toch wel hopen dat ze komen. We gaan niet voor niks constant naar de dealer.
Ze zullen toch ook niet vrolijk worden van de klachten over het gediesel. (Geen goede reclame)
Wat interesseert hun dat? Nederland? Dat kleine takkelandje waar nog geen procent verkocht word... Lekker belangrijk :roll:

Overigens zou ik als ik jou was proberen bij dat bezoek van MINI bij je dealer te zijn. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

04 mar 2008, 21:15

we kunnen mss eens in oxford informeren binnenkort ? :wink:
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

04 mar 2008, 21:23

CooperS-lightningblue schreef:Overigens zou ik als ik jou was proberen bij dat bezoek van MINI bij je dealer te zijn. :wink:
Kan helaas niet. Druk druk druk op mijn werk.
En ik weet ook niet of ze donderdag of vrijdag komen.
M.a.w. de auto moet misschien ook wat langer blijven dan alleen voor de vervanging noodzakelijk is.
Ik hoor wel van Visser wat de bevindingen zijn.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

04 mar 2008, 22:33

kstja0 schreef:Vandaag bij Mini Den Haag langsgeweest. (reeete druk daar man) kan d'r zelfs niet meer parkeren. Even bij de balie gesproken en ben direct doorverwezen naar "de technische" man. (éne Erik) Hij had dit probleem nog nooit gehoord van dit type. Vertelde wat ik allemaal al wist en welke dealers al met dezelfde klachten te maken hebben gehad.

Aangezien heb bij mij nu pas één keer is voorgekomen.... heeft het nog niet veel zin om mijn mini daar weken kwijt te zijn.

D'r staat in iedergeval een storing genoteerd bij Mini Den Haag!

Dus als er meerdere zijn (wink... Hans) met dit probleem.... laat dan even van je horen daar.
Tja, ik heb er NOG geen last van.. dacht dat ik had maar heb het niet meer gehoord was ook zeker niet zo hard als hier op de filmpjes, hopen dat het weg blijft want hier heb ik echt geen zin in.. wel top service bij mini den haag, vraag naar Hans (ik niet) en alles wordt geregeld zelfs na vijven..
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

06 mar 2008, 12:43

Vraagje he, tot nu toe komt dit geluid alleen voor op een cooper S of niet?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”