Het is ook een stuk goedkoper. Maar als echte MINI rijder is dit absoluut geen optie.
Het is mijn allermooiste trip met de MINI geweest. Drie weken door Ierland trekken is zo ie zo een geweldig
mooie ervaring. Het was mijn 2e keer, maar nu door heel Ierland.
De eerste twee weken veel blauwe lucht gezien, later meer bewolking en wat buien.
In de maand juni heb je kans op het mooiste weer.
Bovendien zit je voor het seizoen waardoor je heel makkelijk nog aan het einde van de dag een B&B
tegen een nette prijs kan vinden.
Erg leuk is natuurlijk dat je met een MINI altijd aanspraak hebt waar je overnacht.
Omdat ik meer een plaatjes schieter ben dan een schrijver, er zijn prachtige reisverhalen over Ierland,
zal ik het meer bij het eerste houden. Hiermee kan ik je een leuke indruk geven.
Wil iemand wat info over de route e.d. geen probleem, geef maar een gil.
Een korte tripbeschrijving.
Mijn trip in 2008 begon in het zuiden bij Killarney. Vanuit hier heb ik de Ring of Kerry gereden.
Vervolgens richting de hoogste kliffen in Europa (Cliffs of Moher 300 m) aan de westkust en de Burren.
Hier liggen ook kleine eilandjes (Aran Islands) waar je met een bootje naar toe kunt. Verder naar boven langs
de westkust liggen de streken Galway, Mayo en het mooie Conmarra. Daarboven weer Sligo en Donnegal.
Verder door langs de kust kom je Noord Ierland binnen. Bijzonder hartelijke mensen.
Een stuk landinwaarts ligt Derry. Vroeger Londonderry, een stad waar veel bloed tijdens de burgeroorlog
heeft gevloeid zeker in 1972.
Het bekende nummer Sunday Bloody Sunday van U2 zegt er alles over.
De Noordelijke kust van Noord Ierland heeft prachtige stranden, rotsen en bekende bezienswaardigheden.
(The Antrim Coaster)
Belfast heeft alleen al iets magisch omdat de Titanic er gebouwd is. Het is een groeiende stad.
Via een dagje Dublin, waar ik al eens geweest was richting de prachtige Wicklow Mountains.
Hier eindigde mijn Ierlandtrip.
Het was heerlijk rijden over de prachtige en uitgestrekte en vaak erg rustige wegen door de heuvels en langs de kust.
Je komt onderweg van alles tegen, Kastelen, historische Keltische begraafplaatsen, watervallen, knusse
vissersdorpjes en natuurlijk veel prachtig natuurschoon.
Samengevat een aanrader !! Het was echt een geweldige belevenis, 16 verschillende overnachtings-adressen,
ruim 3.000 foto’s en totaal 6.000 km MINI FUN.
Een ruime selectie plaatjes. (omdat het er zo mooi is!!
Alle (grotere selectie) staat op: http://fotoalbum.mini-tbl.com/thumbnails.php?album=137
*
Rock of Cashel
Rock of Cashel
Ring of Kerry
Ross Castle
De bekendste Pub aan de Westkust, veel muziek en goed eten en drinken
Met paard & wagen over het eiland Inisheer
The Cliffs of Moher
De vogelrots
Duizenden vogels op de rots
The Burren
Keltische begraafplaats Clonmacnoise
Derry (Noord-Ierland)
The Giant's Causeway
Dunluce Castle
Hangbrug van Carrick-a-Rede (ja, ja, ben er over geweest!
Belfast, de Titanic werf
Te gast op een Noord Ierse Mini-Meeting (was erg gezellie)
Dublin, de bekendste Bar
The Wicklow Mountains