MINI Countryman binnenkort in Nederland te bewonderen

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

18 jun 2010, 18:44

Clubmenneke schreef:Dat Surf Blue lijkme toch wel wat 8)
zeg hou eens op.

De 5jaar zijn nog lang niet voorbij. :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

18 jun 2010, 18:53

Net ff bij Duitse dealer langsgereden voor een prijsopgave... jummie!
Doch als ik eerste foto's zo bekijk blijf ik nog ff in de/een Clubman rijden.

Dieselen met zelfde blok als de hatch en station. Lijkt mij een beetje ondermaats aangezien het IMHO voor de huidige modellen net genoeg is.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 jun 2010, 02:04

komt toch een BMW diesel in ipv de PSA die er nu inligt. Dat is mij verteld tenminste..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 2296
Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:42

19 jun 2010, 09:24

mushrop schreef:komt toch een BMW diesel in ipv de PSA die er nu inligt. Dat is mij verteld tenminste..
Ja wordt een BMW diesel... :P :P

Wel met hetzelfde vermogen voorlopig...
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 jun 2010, 09:51

makkelijk te tunen toch :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

19 jun 2010, 09:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prijslijst was ook verkrijgbaar;

Benzine
MINI One Chili € 28.335
MINI Cooper Chili € 31.845
MINI Cooper S Chili € 37.225
MINI Cooper S ALL4 Chili € 39.645

Diesel
MINI One D Chili € 31.335
MINI Cooper D Chili € 34.875
MINI Cooper D ALL4 Chili € 37.885

Al een beetje zitten puzzelen, maar je zit met een Cooper Chili en met wat extra's zit je al gauw aan 40K...wat een bak geld!

Oh ja, opmerkingen van mijn broertje;
"...op stalen velgen is het net een Renault Kangoo..."
"...die kan zeker 10 cm omlaag..."

:mrgreen:

Al met al weer een gezellige avond met lekkere hapjes en drankjes en een hele mooie auto.

Ik weet dat MINI puristen dit model verafschuwen, maar op deze wijze boort MINI een nieuwe markt aan en bieden ze een optie aan MINI rijders met bijvoorbeeld gezinsuitbreiding en zal daardoor afzet en omzet vergroten en zullen we in de toekomst worden getrakteerd op veel meer varianten binnen het MINI gamma.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Helenk
Be Mini
Be Mini
Locatie: vlak bij Zwolle
Berichten: 430
Lid geworden op: 04 jul 2006, 20:50

19 jun 2010, 09:58

40K? Maar dat kostte de onze gewone Mini Cooper 3 jaar geleden ook al... dus aanbiedinkje? :?
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

19 jun 2010, 13:34

Fabian schreef:
mushrop schreef:komt toch een BMW diesel in ipv de PSA die er nu inligt. Dat is mij verteld tenminste..
Ja wordt een BMW diesel... :P :P

Wel met hetzelfde vermogen voorlopig...
Hubraum 1598 cm3 -> één-punt-zesje :?
De X1 heeft wel een 2.0 aan boord!
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

19 jun 2010, 20:27

Heeft dit hok nu eigenlijk wel meer binnenruimte dan een Clubman?
Anders schieten we er ook maar weinig mee op he
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 jun 2010, 00:18

beter toegankelijk en meer ruimte
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

20 jun 2010, 22:29

Wat detail's van de Countryman Cooper
Afbeelding
striping
Afbeelding
Wielen
Afbeelding
Afbeelding
bekleding en Harman Kardon
Afbeelding
Afbeelding
Mini boost CD
Afbeelding
Aansteker onder de rail
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

20 jun 2010, 23:19

knap gespot die extra 12 V aansluiting op de achterbank. 8) :icon_top: Oog voor detail heet dat.


Een mini vertegenwoordiger vertelde mij vol trots dat de remmen maar liefst 16 inch zijn. (op de S) . Nu heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal maar die opmerking leek me raar omdat velgen al snel 17 inch zijn. Klopt dat en (voor mijn referentie) wat is dan de maat op een huidig model S (hatchback R56)?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Helenk
Be Mini
Be Mini
Locatie: vlak bij Zwolle
Berichten: 430
Lid geworden op: 04 jul 2006, 20:50

20 jun 2010, 23:21

Niet alléén die aansteker onder de rail, die hele rail lijkt mij onhandig. De amerikaanse optie met alléén een stukje rail tussen de stoelen achterin lijkt me een stuk beter, kan je nog door schuiven ook en de aansteker voor wat dan ook gebruiken.
De 3 persoons achterbank heb je niks aan, maar het nadeel van twee stoelen is dat de hond(en) naar voren kunnen. Dan kan je nog een deksel krijgen in de laadruimte die een vlakke vloer maakt, en daar zit ook een stukje vertikaal aan, maar daar kunnen de honden weer makkelijk overheen :roll:
Wordt nog even dubben.
Jammer is verder dat de stoelen nog geen elektrische bediening met geheugen kunnen krijgen, wij hebben nogal verschillende instellingen van stoel.
Verder is de Countryman eigenlijk te groot als tweede auto en te klein als eerste, maar daar vinden we vast wel een oplossing voor.
Laatst gewijzigd door Helenk op 20 jun 2010, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

20 jun 2010, 23:35

Marcel Always Open schreef:knap gespot die extra 12 V aansluiting op de achterbank. 8) :icon_top: Oog voor detail heet dat.


Een mini vertegenwoordiger vertelde mij vol trots dat de remmen maar liefst 16 inch zijn. (op de S) . Nu heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal maar die opmerking leek me raar omdat velgen al snel 17 inch zijn. Klopt dat en (voor mijn referentie) wat is dan de maat op een huidig model S (hatchback R56)?
Dit is een foto van de Countryman Cooper S 18"velg met 16"schijfremmen

Afbeelding
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

20 jun 2010, 23:46

Marcel always open en Kees, zijn hier bezig de onderdelen te bestuderen v.d. centerrail ed :lol:

de telefoonhouder
Afbeelding
Afbeelding
onderzijde houder
Afbeelding
de brillenkoker
Afbeelding
Afbeelding
onderzijde brillenkoker en bevestigingselement met klikpatent
Afbeelding
klem open voor montage op de rail
Afbeelding
mini CD, normale airco, stoelverwarming en opbergnetje zijkant tunnel
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”