LUV2XLR8 doet zijn naam eer aan...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

LUV2XLR8 doet zijn naam eer aan...

02 jan 2007, 21:46

...want Marco is gesnapt door een onopvallende surveillance wagen met video opnamen. Met andere woorden, ik heb deelgenomen aan een traject controle met als uitkomst een overschrijding van de maximum snelheid (70 km/h) met 22 km/h binnen de bebouwde kom (Barendrechtse rondweg)...

Een geluk voor mij dat het een trajectmeting betreft, want de pieken lagen vele malen hoger!!! :mrgreen:

Dit geintje kost me over een paar weken 107 euries. Ach, die van Zeeland op de A58 samen met A.S. & Y.S. hebben we nooit gekregen :wink:

Oh ja, kreeg geen bekeuring voor de uitlaat omdat ik me netjes gedraagde.
Kreeg wel de tip mee om toch de originele weer te monteren. Het blijkt dat ze voor het jaar 2007 veel meer op dat soort modificaties gaan controleren. En als ze daarvoor gaan bekeuren ben je een aardige klap euries lichter!!!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

02 jan 2007, 21:58

Zo das dan weer lekker :?

Maarre.... wat is de definitie van origineel? alleen maar AF fabriek?

Zonde geld dat wel zeg!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

02 jan 2007, 22:02

So dan dat weten we dan ook weer. :? Balen zeg 107 eurie. :(

Maar ging het om het geluid van je uitlaat, en waar ligt dan de grens?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02 jan 2007, 22:07

Ik kan me die Golf nog herinneren in Blik op de Weg die een bekeuring had gekregen voor zijn uitlaat maar wel APK gekeurd was. Nietig verklaard dus. Die van mij dus ook APK gekeurd dus ik maak me niet zoveel zorgen, maar als ik een politie-auto zie ga ik natuurlijk niet ff lekker doortrekken (tenzij ze net met wat anders bezig zijn :mrgreen: ).

Maar een undercover kun je natuurlijk niks aan doen, zonde geld maar had erger gekund dus :)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

02 jan 2007, 22:11

Ik denk dat het geluid niet het probleem is, maar eerder de typegoedkeuring van de auto. Nog effe en we gaan de "Belgische" richting op. Dus niks andere onderdelen monteren, alleen diegene die er ook bij de typegoedkeuring op zaten.
Dan liever het Duitse systeem met TUV-keuring, dus wel andere onderdelen die ook zijn goedgekeurd. Stempeltje op de autopapieren dat het een goedgekeurde modificatie is. En viola, ze kunnen je niks meer maken.

"Vriend" Koos heeft ooit eens in het programma Wegmisbruikers al zoiets laten doorschemeren over verkeerde sjonnie-onderdelen... (o.a. kachelpijp uitlaten, en vreemde vering, etc.)
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Horst
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 aug 2006, 19:02

02 jan 2007, 22:47

Begrijp het verhaal van Berthil niet helemaal.
Nietig verklaard ? APK is toch een moment opname, als je b.v. weken na de keuring een bekeuring krijgt ivm je uitlaat dan bewijst de apk keuring toch niets. Ik bedoel je kunt toch niet bewijzen dat de uitlaat waarvoor je de bekeuring kreeg ook tijdens de keuring eronder lag.
Volgens mij wordt bij een apk keuring niet echt gecontroleerd op het aantal dB wat de uitlaat produceerd, er wordt volgens mij voornamelijk gecontr. of uitlaatsysteem lek dicht is.

Gr.

Theo.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

02 jan 2007, 23:17

Heel klote voor je marco dat je gepakt bent met je racemini.....netjes dat ze je maar 1 bekeuring hebben gegeven. Sommige maken er een hele verlanglijst van.
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

Potjandorie

03 jan 2007, 00:38

Getver Marco!
Ze moeten jou ook altijd hebben :O

Sterkte van de Remus Twins :wink:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

03 jan 2007, 07:22

Dat is inderdaad stevig balen zeg! Dat ze er meer op gaan controleren...beetje vaag verhaal, dat zeggen ze met alles! Dat ze zich lekker even ergens anders druk om gaan zitten maken.

Ik kijk wel eens wegmisbruikers en dat soort programma's, goed vermaak moet ik zeggen, maar om nou te zeggen dat er veel echt spannende dingen gebeuren.... :s Meestal zijn het een paar mensen die te hard rijden, of draaien op een punt waar het niet mag, niet echt boeiend. Dan denk ik ook wel eens "waar the hell maken jullie je druk over". Tuurlijk zijn er dingen die echt niet door de beugel kunnen, b.v. in een 30km/h of 50 km/h zone, maar hoe vaak zie je ze niet over de A58 naar Zeeland knallen waar echt geen kip op de weg rijd....?! :s Beetje jammer is dat.

Overigens wel netjes dat hij je niet bekeurde voor je uitlaat, maar je een waarschuwing gaf.
Afbeelding
miniloog
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: huissen
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2006, 09:32

03 jan 2007, 07:34

De apk keuring is idd een moment opname maar,
Het is niet de bedoeling dat wij db's gaan meten bij een uitlat .
We hoeven alleen maar te kijken of hij eronder zit en of hij gasdicht is van voor tot achter.
o ja hij moet ook deugelijk bevestigd zijn.
Verdere vragen, ik hoor het wel.
:shock: :shock: :shock: :shock:
minigeert
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westmeerbeek
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 dec 2006, 16:24

03 jan 2007, 08:52

Dat ze hun is bezig houden met de verkeersveiligheid i p v de brave belastingbetalers te kl :evil: :evil: te
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

03 jan 2007, 08:59

:cry:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

03 jan 2007, 09:29

minigeert schreef:Dat ze hun is bezig houden met de verkeersveiligheid i p v de brave belastingbetalers te kl :evil: :evil: te
Maar vergeet niet dat er veel mensen in dit land belasting ontduiken hoor. Auto's onverzekerd rondrijden of zonder APK. Het lijkt niet erg, maar geloof me dat is het echt wel! Er word alleen nog niet zo'n probleem van gemaakt.
Net als dat ze nog steeds niet wakker liggen van scooters die 80-100 km/h rijden zonder helm en onverzekerd. Zoiemand zal je auto maar aan gort rijden en jou een of ander ernstig letsel toebrengen...
Afbeelding
minigeert
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westmeerbeek
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 dec 2006, 16:24

03 jan 2007, 10:57

CooperS-indiblue schreef:
minigeert schreef:Dat ze hun is bezig houden met de verkeersveiligheid i p v de brave belastingbetalers te kl :evil: :evil: te
Maar vergeet niet dat er veel mensen in dit land belasting ontduiken hoor. Auto's onverzekerd rondrijden of zonder APK. Het lijkt niet erg, maar geloof me dat is het echt wel! Er word alleen nog niet zo'n probleem van gemaakt.
Net als dat ze nog steeds niet wakker liggen van scooters die 80-100 km/h rijden zonder helm en onverzekerd. Zoiemand zal je auto maar aan gort rijden en jou een of ander ernstig letsel toebrengen...
Klopt allemaal wat je schrijft(maar ik had het over de brave belastingbetalers in nederland en belgie,en vlgns mij betalen die wel degelijk verzekering en taksen)
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

03 jan 2007, 11:11

Het is dan idd de pech dat ze je er net uitpikken. Echt vervelend.
Waar ik me altijd zo aan erger, en zowat mijn stuur uit het dashboard trek, is als je in de stad rijd en je word door zo'n politiewagen zonder zwaailicht met 80 ingehaald en ze dan even later gewoon bij het politiebureau zien afslaan :evil: :s
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “Kletshoek”