Goedenavond Allemaal,
In verband met familie uitbreiding zijn we aan het rond kijken voor een andere auto. De R55 Clubman is 1 van de 3 gegadigden. Zeker niet de grootste maar misschien wel de leukste. Nu zit ik op internet rond te kijken naar Clubmans en valt mij op dat de prijzen ver uiteen lopen voor ongeveer dezelfde auto. In theorie zou ik denken dat de Cooper S ivm de motor duurder zou zijn dan de standaard Cooper. Maar de S word regelmatig goedkoper aangeboden dan de Cooper.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Zijn deze niet gewild in NL?
En soms met panodak en navi weer goedkoper dan super standaard en geen stuurbediening. Ik snap dat km standen en jaartallen van invloed zijn maar het lijkt voor mij nu nog een beetje ongrijpbaar.
Wat zijn de belangrijkste modificaties welke uitgevoerd moeten zijn?
Ik heb hier gelezen dat de sleutels uit te lezen zijn, hoe werkt dat?
En zijn dakrails nodig voor dakdragers of heb je ook gewone dakdragers voor Clubmans?
Voor vakantie wil ik een kist op het dak.
Zo een hoop vragen maar hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Alvast bedankt
Groet Menno
Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Badhoevedorp
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Hallo Menno,
Heb zelf een Mini Cooper Clubman R55 uit Duitsland gehaald, omdat ik in Nederland niet kon vinden wat ik zocht (voor mijn portomonee). Kan zelf niet verklaren waarom een Cooper S goedkoper wordt aangeboden. Dus een gokje zonder enige onderbouwing: Misschien zijn kopers bang dat deze meer 'gebruikt' wordt, door de sterke motor. En er schijnt overigens een verschil te zijn tussen een N14 en N18 motorblok, misschien kan je daar iets over opzoeken.
De modificaties hangen natuurlijk sterk af wat voor Mini je koopt. Is hij al full options uitgevoerd hoef je het niet in de opties te zoeken, maar misschien eerder in looks of aanpassingen aan motor etc.
Bij mijn weten hoef je geen dakrails te hebben om dakdragers te plaatsen. Dit is vast te zien op het internet als je dit als zoekopdracht geeft.
Hopelijk heb je iets aan bovenstaande info.
Groeten, Maurice
Heb zelf een Mini Cooper Clubman R55 uit Duitsland gehaald, omdat ik in Nederland niet kon vinden wat ik zocht (voor mijn portomonee). Kan zelf niet verklaren waarom een Cooper S goedkoper wordt aangeboden. Dus een gokje zonder enige onderbouwing: Misschien zijn kopers bang dat deze meer 'gebruikt' wordt, door de sterke motor. En er schijnt overigens een verschil te zijn tussen een N14 en N18 motorblok, misschien kan je daar iets over opzoeken.
De modificaties hangen natuurlijk sterk af wat voor Mini je koopt. Is hij al full options uitgevoerd hoef je het niet in de opties te zoeken, maar misschien eerder in looks of aanpassingen aan motor etc.
Bij mijn weten hoef je geen dakrails te hebben om dakdragers te plaatsen. Dit is vast te zien op het internet als je dit als zoekopdracht geeft.
Hopelijk heb je iets aan bovenstaande info.
Groeten, Maurice
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- Locatie: D11t
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Over de S-en is genoeg te vinden op het forum. Iets met ratelen als een tractor........
Dakdragers kunnen zonder dakrails geplaatst worden maar hiertoe dient wel de dakrand verstevigd te worden (Puma-maatregel i.v.m. mogelijk vervormen van het dak) Er worden dan verstevigingsblokjes in de dakrand geschoven. Dit is een fabrieksfout.
Het monteren van de dragers is over het algemeen een drama door het ontzettnede K-systeem en geeft mogelijk beschadigingen op de lak van het dak.
Dakdragers kunnen zonder dakrails geplaatst worden maar hiertoe dient wel de dakrand verstevigd te worden (Puma-maatregel i.v.m. mogelijk vervormen van het dak) Er worden dan verstevigingsblokjes in de dakrand geschoven. Dit is een fabrieksfout.
Het monteren van de dragers is over het algemeen een drama door het ontzettnede K-systeem en geeft mogelijk beschadigingen op de lak van het dak.
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Heren,
Bedankt daar heb ik wat aan. Handig om te weten van de verstevingingsblokjes.
@Maurice, hoe heb jij het zelf importeren van de auto ervaren?
Inmiddels genoeg gelezen over de death ratel en heb besloten voor een non S te gaan.
Ik heb al 1 hobby auto en dat voorlopig genoeg
Zelf ben ik er ook nog niet echt uit naar wat voor pakket ik zoek. Op zich vind ik de standaard zwarte bekleding er al prima uit zien. Airco kan ik inmiddels niet meer zonder. Maar qua audio heb ik al een behoorlijke verzameling klaar liggen om in te bouwen en dat is wel een paar stapjes beter dan de harman kardon set die als optie werd aangeboden. En voor navi gebruik ik bijna altijd de iphone. Zo schrijvend kom ik erachter dat full options dus niet nodig is.
Ach zo zie je maar weer. Langzamerhand wordt de keuze steeds voor de hand liggender
Toch nog inmiddels een nieuwe vraag. Er staat nu op MP een clubman te koop met een 1.6 maar met 95 pk. Bij rdw ook gecontroleerd. Ik dacht dat de 1.6 altijd 120 pk hadden?
Thx. Menno
Bedankt daar heb ik wat aan. Handig om te weten van de verstevingingsblokjes.
@Maurice, hoe heb jij het zelf importeren van de auto ervaren?
Inmiddels genoeg gelezen over de death ratel en heb besloten voor een non S te gaan.
Ik heb al 1 hobby auto en dat voorlopig genoeg
Zelf ben ik er ook nog niet echt uit naar wat voor pakket ik zoek. Op zich vind ik de standaard zwarte bekleding er al prima uit zien. Airco kan ik inmiddels niet meer zonder. Maar qua audio heb ik al een behoorlijke verzameling klaar liggen om in te bouwen en dat is wel een paar stapjes beter dan de harman kardon set die als optie werd aangeboden. En voor navi gebruik ik bijna altijd de iphone. Zo schrijvend kom ik erachter dat full options dus niet nodig is.
Ach zo zie je maar weer. Langzamerhand wordt de keuze steeds voor de hand liggender
Toch nog inmiddels een nieuwe vraag. Er staat nu op MP een clubman te koop met een 1.6 maar met 95 pk. Bij rdw ook gecontroleerd. Ik dacht dat de 1.6 altijd 120 pk hadden?
Thx. Menno
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Je moet je uiteraard wel even goed inlezen, maar het is vooral geduld hebben. Houd er rekening mee dat je vanaf koop auto tot aan je kenteken ongeveer 2 weken de auto niet kan gebruiken
120pk = Cooper
174pk = Cooper S
192pk = Cooper S JCW achteraf
211pk = Cooper S FJCW (JCW vanaf fabriek)
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Ik heet heeft Maurice, maar heb mn clubbie ook zelf geimporteerd en heb het al veeeele malen eenvoudiger ervaren dan soms beschreven.mennojeweetwel schreef: @Maurice, hoe heb jij het zelf importeren van de auto ervaren?
Je moet je uiteraard wel even goed inlezen, maar het is vooral geduld hebben. Houd er rekening mee dat je vanaf koop auto tot aan je kenteken ongeveer 2 weken de auto niet kan gebruiken
Zolang het probleem is opgelost, dan komt het niet meer voor. 90% van de motoren is al aangepast. Sommige hebben een nieuwe motor gekregen en dat heeft het probleem ook opgelost.Inmiddels genoeg gelezen over de death ratel en heb besloten voor een non S te gaan.
Ik heb al 1 hobby auto en dat voorlopig genoeg
95pk = ONEToch nog inmiddels een nieuwe vraag. Er staat nu op MP een clubman te koop met een 1.6 maar met 95 pk. Bij rdw ook gecontroleerd. Ik dacht dat de 1.6 altijd 120 pk hadden?
Thx. Menno
120pk = Cooper
174pk = Cooper S
192pk = Cooper S JCW achteraf
211pk = Cooper S FJCW (JCW vanaf fabriek)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Thx!
Ik dacht dat de One altijd een 1.4 was maar blijkbaar ook als 1.6.
Weer wat geleerd.
Is er een manier om er achter te komen of die modificatie gedaan is?
Turbootje is altijd leuk natuurlijk! Of als de motor geen ratel heeft dan ook geen probleem?
Eerder wel iets gelezen over sleutels die uit te lezen zijn, enig idee hoe dat werkt?
Groet Menno
Ik dacht dat de One altijd een 1.4 was maar blijkbaar ook als 1.6.
Weer wat geleerd.
Is er een manier om er achter te komen of die modificatie gedaan is?
Turbootje is altijd leuk natuurlijk! Of als de motor geen ratel heeft dan ook geen probleem?
Eerder wel iets gelezen over sleutels die uit te lezen zijn, enig idee hoe dat werkt?
Groet Menno
- Erjen
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
In een clubman S of JCW voor 2010/2011 heb je te maken met het N14 blok. Deze heeft nogal wat kinderziektes die goed in de gaten gehouden moeten worden. Harman Kardon boxen vind je vooornamelijk in de wat luxer uitgevoerde Mini's. Chili pakket is het meest complete optie pakket wat er te verkrijgen was.
Inmiddels uit eigen ervaring zou ik toch even doorsparen en een S of JCW 2012+ model aanschaffen, de turbo geeft namelijk echt een grote grijns op je gezicht als je de rechtervoet instampt.
Inmiddels uit eigen ervaring zou ik toch even doorsparen en een S of JCW 2012+ model aanschaffen, de turbo geeft namelijk echt een grote grijns op je gezicht als je de rechtervoet instampt.
Uhr
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Een jcw van 2012 hoeft trouwens helemaal geen n18 blok te hebben want het grootse deel van 2012 werden de Jcw's ook nog met een n14 geleverd en pas eind 2012 met het N18 blok.
Alle problemen die ik nog lees (en heb gelezen) over de n14 zijn voornamelijk de modellen van 2006 t/m 2009.
Ik vind het wat kort door de bocht om te denken dat alle mini's s/jcw van 2006 t/m 2012 probleem auto's zijn want dat is helemaal niet zo.
Als je de auto goed verzorgd en op tijd onderhoud laat uitvoeren dan kun je ook aan een cooper s van 2007 een hele leuke auto hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
De N14 zit al in de mini vanaf 2006 dus ook in modellen vanaf 2010 zijn de meeste kinderziektes wel uit hoorErjen schreef:In een clubman S of JCW voor 2010/2011 heb je te maken met het N14 blok. Deze heeft nogal wat kinderziektes die goed in de gaten gehouden moeten worden. Harman Kardon boxen vind je vooornamelijk in de wat luxer uitgevoerde Mini's. Chili pakket is het meest complete optie pakket wat er te verkrijgen was.
Inmiddels uit eigen ervaring zou ik toch even doorsparen en een S of JCW 2012+ model aanschaffen, de turbo geeft namelijk echt een grote grijns op je gezicht als je de rechtervoet instampt.
Een jcw van 2012 hoeft trouwens helemaal geen n18 blok te hebben want het grootse deel van 2012 werden de Jcw's ook nog met een n14 geleverd en pas eind 2012 met het N18 blok.
Alle problemen die ik nog lees (en heb gelezen) over de n14 zijn voornamelijk de modellen van 2006 t/m 2009.
Ik vind het wat kort door de bocht om te denken dat alle mini's s/jcw van 2006 t/m 2012 probleem auto's zijn want dat is helemaal niet zo.
Als je de auto goed verzorgd en op tijd onderhoud laat uitvoeren dan kun je ook aan een cooper s van 2007 een hele leuke auto hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Je weet dan ook gelijk meer over het onderhoudsverleden
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Er is in het begin een 1.4 geweest, maar daar altijd met een boog omheen lopen. Een kleine motor die hard moet werken.mennojeweetwel schreef:Thx!
Ik dacht dat de One altijd een 1.4 was maar blijkbaar ook als 1.6.
Weer wat geleerd.
Neem de sleutel mee naar de plaatselijke BMW/MINI-dealer en zij kunnen die voor je uitlezen. Neem in zo'n geval altijd beide sleutels mee. De informatie in de sleutel opslaan duurt even en altijd handig om de meest gebruikte sleutel uit te laten lezen.Is er een manier om er achter te komen of die modificatie gedaan is?
Turbootje is altijd leuk natuurlijk! Of als de motor geen ratel heeft dan ook geen probleem?
Eerder wel iets gelezen over sleutels die uit te lezen zijn, enig idee hoe dat werkt?
Groet Menno
Je weet dan ook gelijk meer over het onderhoudsverleden
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Erjen
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Klopt. Ik kan het weten. Mijn vorige Mini met N14 blokje uit 2007 had nooit problemen.speedy schreef:Ik vind het wat kort door de bocht om te denken dat alle mini's s/jcw van 2006 t/m 2012 probleem auto's zijn want dat is helemaal niet zo.Erjen schreef:In een clubman S of JCW voor 2010/2011 heb je te maken met het N14 blok. Deze heeft nogal wat kinderziektes die goed in de gaten gehouden moeten worden. Harman Kardon boxen vind je vooornamelijk in de wat luxer uitgevoerde Mini's. Chili pakket is het meest complete optie pakket wat er te verkrijgen was.
Inmiddels uit eigen ervaring zou ik toch even doorsparen en een S of JCW 2012+ model aanschaffen, de turbo geeft namelijk echt een grote grijns op je gezicht als je de rechtervoet instampt.
Als je de auto goed verzorgd en op tijd onderhoud laat uitvoeren dan kun je ook aan een cooper s van 2007 een hele leuke auto hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uhr
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Wel zeeeeeer regelmatig de olie peilen bij een N14! Zeker niet wachten tot de volgende onderhoudsbeurt.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Jongens bedankt voor de info.
Ik had al gelezen hier op het forum dat ze wel een aardig slokje olie lusten. Misschien de S toch maar weer op het verlanglijstje zetten. inmiddels ook gelezen dat panodaken nog wel eens willen lekken in de bandenbak als het afvoertje verstopt zit. Zijn er nog meer van dat soort model specifieke dingen waar ik op moet letten?
Groet Menno
Ik had al gelezen hier op het forum dat ze wel een aardig slokje olie lusten. Misschien de S toch maar weer op het verlanglijstje zetten. inmiddels ook gelezen dat panodaken nog wel eens willen lekken in de bandenbak als het afvoertje verstopt zit. Zijn er nog meer van dat soort model specifieke dingen waar ik op moet letten?
Groet Menno
- R55S
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Wat betreft ratels en dergelijke; ik rij nu al enige tijd o.a. een Clubbie S uit 2008 (met N14 dus) met 2 kids en heb inderdaad een ratel gehad tijdje geleden. Na vervanging van de distributieketting was het over. Als je dit laat doen bij een goede garage/minispecialist hoeft het niet te duur te zijn. En ik moet zeggen genoeg ruimte achterin als je de bodemafdekking van de trunk weghaalt voor wat kinderzooi en buggy
Vooral inderdaad de olie goed bijhouden. Voor de rest.. wat nog niet genoemd is, gewoon gezond verstand en genieten Ben wel erg blij met panodak trouwens! Dus die zou ik sowieso wel nemen.
Vooral inderdaad de olie goed bijhouden. Voor de rest.. wat nog niet genoemd is, gewoon gezond verstand en genieten Ben wel erg blij met panodak trouwens! Dus die zou ik sowieso wel nemen.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Vragen omtrent mogelijke aanschaf Clubman
Volgens mij is de grootste ziekte van het N14 blok een uitrekkende distributieketting. Vaak veroorzaakt door een te laag oliepeil en/of een waardeloze kettingspanner. Van wat ik van diverse garages/monteurs heb begrepen is hier nooit een fatsoenlijke oplossing voor gevonden.
Wat wel kan is om de zoveel tijd (40/50k km) de spanner vervangen en hopen dat hij weer wat strakker gaat staan.
Wat wel kan is om de zoveel tijd (40/50k km) de spanner vervangen en hopen dat hij weer wat strakker gaat staan.
- mennojeweetwel
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zandvoort
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors