Thanks!
Morgen picknick rit!
Is onze eerste mini rit met de r52.
En de eerste sinds een paar jaar. Ben alweer een jaar of 4 (ruim) geleden dat we überhaupt een mini rit hebben gereden (toen nog met classic mini)
Wel jammer dat t nu af en toe regent
.... Dat wordt morgen nog even de mini af doen voor we om half 9 vertrekken!
De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Karin72*
- Leerling Mini lid
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Thanks!!!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Gisteren de mini weggebracht naar een garage hier in de buurt die eigendom is van een mini rijder en mini kenner.
Krijgt nieuwe APK, grote beurt en de supercharger krijgt zijn service beurtje.
Van de supercharger is niet bekend wanneer hij zijn service heeft gehad, had hij (gezien de km stand) wel gehad moeten hebben dus laten het voor de zekerheid maar doen. Geen zin in een kapotte charger straks!
Ook kijkt hij de mini helemaal na. Dat laten we altijd doen als we een auto voor de eerste keer in ons bezit een beurt laten geven.
Krijgt nieuwe APK, grote beurt en de supercharger krijgt zijn service beurtje.
Van de supercharger is niet bekend wanneer hij zijn service heeft gehad, had hij (gezien de km stand) wel gehad moeten hebben dus laten het voor de zekerheid maar doen. Geen zin in een kapotte charger straks!
Ook kijkt hij de mini helemaal na. Dat laten we altijd doen als we een auto voor de eerste keer in ons bezit een beurt laten geven.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Zo, de mini is weer thuis en kan er weer tegen!
Voor de apk was er alleen 1 fuseekogel versleten (jaja, we hebben weer een mini hoor.... Met classics met vrede velgen was dat ook altijd een issue hahaha)
Verder een grote beurt laten doen, en ook de supercharger service!
Vandaag opgehaald en lekker met het dak open naar huis gereden!
Voor de apk was er alleen 1 fuseekogel versleten (jaja, we hebben weer een mini hoor.... Met classics met vrede velgen was dat ook altijd een issue hahaha)
Verder een grote beurt laten doen, en ook de supercharger service!
Vandaag opgehaald en lekker met het dak open naar huis gereden!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Altijd fijn als ie weer netjes gekeurd en geserviced is. De compressor is idd wel een dingetje. Heb m recent ook laten doen.
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Ja je merkt het echt wel dat de Mini het fijn vind om vertroeteld te worden hahaha
De compressor is toch wel vreemd dat volgens het service boekje hier NIETS aan onderhoud aan hoeft te gebeuren, als je BMW vraag zeggen ze ook: nee hoor, onderhoudsvrij!
Maar als je de fabrikant van de compressor contact krijg je iets heel anders te horen.
Natuurlijk wist ik dat al, want ik had mijn huiswerk gedaan
De olie uit de compressor had de garage bewaard, man man man wat een zwarte zooi was dat....
Compressor is helemaal gecontroleerd om zeker te weten dat hij in orde is, en dat was hij gelukkig
zeker bij deze blokjes moet je gewoon goed onderhouden, dan blijft hij lekker fris en goed lopen en heb je er het langst plezier van (is bij alle motoren zo natuurlijk, maar ok)
De compressor is toch wel vreemd dat volgens het service boekje hier NIETS aan onderhoud aan hoeft te gebeuren, als je BMW vraag zeggen ze ook: nee hoor, onderhoudsvrij!
Maar als je de fabrikant van de compressor contact krijg je iets heel anders te horen.
Natuurlijk wist ik dat al, want ik had mijn huiswerk gedaan
De olie uit de compressor had de garage bewaard, man man man wat een zwarte zooi was dat....
Compressor is helemaal gecontroleerd om zeker te weten dat hij in orde is, en dat was hij gelukkig
zeker bij deze blokjes moet je gewoon goed onderhouden, dan blijft hij lekker fris en goed lopen en heb je er het langst plezier van (is bij alle motoren zo natuurlijk, maar ok)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Helemaal mee eens. Maar ook voor de ketting wordt aangegeven dat het niet nodig is.
Ook die is bij mij (preventief) vernieuwd.
Alles staat of valt met onderhoud. En tuurlijk kost het wat, maar dat heeft elke auto.
En nu idd weer met een dikke smile achter het stuur!
Ook die is bij mij (preventief) vernieuwd.
Alles staat of valt met onderhoud. En tuurlijk kost het wat, maar dat heeft elke auto.
En nu idd weer met een dikke smile achter het stuur!
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Een hobby mag geld kosten
als je een "goedkope auto in onderhoud" wil rijden, moet je geen mini cooper s gaan rijden.... dan moet je in een alto 3 cilinder gaan rijden whahaha
Als je wil genieten, en idd een dikke dikke smile op je gezicht wil.... dan pak je een MCS!!
als je een "goedkope auto in onderhoud" wil rijden, moet je geen mini cooper s gaan rijden.... dan moet je in een alto 3 cilinder gaan rijden whahaha
Als je wil genieten, en idd een dikke dikke smile op je gezicht wil.... dan pak je een MCS!!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Helaas gaat het nu even wat minder met de Mini
met oud en nieuw was de accu helemaal leeg... Dus aan de lader gezet, en nog af en toe mee gereden (niet veel).
Nu stond hij een week of 1,5 stil, mijn vrouw ging er mee rijden.
Tijdens het rijden gingen allerlei lampjes op het dash heel even aan, en toen weer uit.
Stuurbekrachtiging viel uit, en toen ook de mini.
Mini wilde niet meer aanslaan en draaide heel moeilijk rond.
Mini later gestart met startkabels (accu was weer leeg), en naar huis gereden.
Ik heb dit weekend de accu laten controleren en die was helemaal kapot, platen krom en kortsluiting.
Accu was ook op leeftijd, dus een goede dikke accu terug gezet waar ik goede ervaring mee heb (neemt sneller stroom op dus kan beter tegen korte stukjes, en ook groter vermogen dus kan langer stil staan).
De man van de accu zaak (Delta Accu in Bergen op Zoom) vroeg of ik de oude accu in wilde leveren, en dan zou hij de mini direct even nameten.
Zo gezegd, zo gedaan.
De kerel hing zijn kast aan de mini en concludeerde direct dat de dynamo 0 bijlaad.....
ook bij gasgeven ging het voltage van de accu NIET omhoog en stond op 11.8
Knipperlichten deden ook raar (zit een niet origineel, aftermarket comfort module in, die vind een lage spanning blijkbaar niet leuk)
Riem zit op de dynamo, dus vermoeden: dynamo compleet dood
Ga een van de dagen eerst even meten aan de dynamo zelf of hij echt stuk is.
leuk klusje.... 3 garages vertelde mij dat dit NIET kan zonder het volledig leeg laten van het koelsysteem en het airco systeem, radiatoren van alle 2 moeten er af, en dan pas kun je er bij.
Gelukkig heb ik al info en foto's gehad in de Mini Cooper Club Nederland whatsapp groep over het feit dat dit prima te doen is zonder het volledig leeg laten en verwijderen van het hierboven genoemde, dus bij een maat van me in zijn loods (met brug) gaan we even aan de flut*.
Ben alleen bang dat hij niet rijdend gaat zijn voor de rit van de Mini Cooper Club Zeeland dit weekend
Blijkbaar gaat de kabel van de dynamo naar de accu ook vaak stuk of is slecht? Hoop dat het zo simpel is, maar zal wel niet....
dynamo is trouwens ook niet goedkoop zeg... pfoe... maar ok, hobby mag geld kosten he
met oud en nieuw was de accu helemaal leeg... Dus aan de lader gezet, en nog af en toe mee gereden (niet veel).
Nu stond hij een week of 1,5 stil, mijn vrouw ging er mee rijden.
Tijdens het rijden gingen allerlei lampjes op het dash heel even aan, en toen weer uit.
Stuurbekrachtiging viel uit, en toen ook de mini.
Mini wilde niet meer aanslaan en draaide heel moeilijk rond.
Mini later gestart met startkabels (accu was weer leeg), en naar huis gereden.
Ik heb dit weekend de accu laten controleren en die was helemaal kapot, platen krom en kortsluiting.
Accu was ook op leeftijd, dus een goede dikke accu terug gezet waar ik goede ervaring mee heb (neemt sneller stroom op dus kan beter tegen korte stukjes, en ook groter vermogen dus kan langer stil staan).
De man van de accu zaak (Delta Accu in Bergen op Zoom) vroeg of ik de oude accu in wilde leveren, en dan zou hij de mini direct even nameten.
Zo gezegd, zo gedaan.
De kerel hing zijn kast aan de mini en concludeerde direct dat de dynamo 0 bijlaad.....
ook bij gasgeven ging het voltage van de accu NIET omhoog en stond op 11.8
Knipperlichten deden ook raar (zit een niet origineel, aftermarket comfort module in, die vind een lage spanning blijkbaar niet leuk)
Riem zit op de dynamo, dus vermoeden: dynamo compleet dood
Ga een van de dagen eerst even meten aan de dynamo zelf of hij echt stuk is.
leuk klusje.... 3 garages vertelde mij dat dit NIET kan zonder het volledig leeg laten van het koelsysteem en het airco systeem, radiatoren van alle 2 moeten er af, en dan pas kun je er bij.
Gelukkig heb ik al info en foto's gehad in de Mini Cooper Club Nederland whatsapp groep over het feit dat dit prima te doen is zonder het volledig leeg laten en verwijderen van het hierboven genoemde, dus bij een maat van me in zijn loods (met brug) gaan we even aan de flut*.
Ben alleen bang dat hij niet rijdend gaat zijn voor de rit van de Mini Cooper Club Zeeland dit weekend
Blijkbaar gaat de kabel van de dynamo naar de accu ook vaak stuk of is slecht? Hoop dat het zo simpel is, maar zal wel niet....
dynamo is trouwens ook niet goedkoop zeg... pfoe... maar ok, hobby mag geld kosten he
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Rallye
- Enthousiast
- Locatie: Achterhoek
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Een gereviseerde dynamo is net zo goed en kost met inleveren van de oude dynamo 270euro bij Beek.
Misschien nu te laat maar wie weet voor iemand anders met hetzelfde probleem.
https://minispeed.eu/product/dynamorevi ... en-1e-gen/
Succes met de montage.
Misschien nu te laat maar wie weet voor iemand anders met hetzelfde probleem.
https://minispeed.eu/product/dynamorevi ... en-1e-gen/
Succes met de montage.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Ai. Dat zijn de mindere berichten. Hopelijk is het snel weer gefixt en valt het achteraf mee.
De leeftijd gaat toch een beetje meespelen bij de mini.
De leeftijd gaat toch een beetje meespelen bij de mini.
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Thanks allen
@niekcarfreak: er komt een "niet bosch" in en die kost me door korting die mijn maat daar krijgt nog minder dan dat (en is dan nieuw) en dan is dat nog zonder inleveren van de oude.
Een bosch zou me 450 euro ex btw kosten en dan moest ik de oude nog inleveren ook (een nieuwe). Ja dag....
Maar eerst even meten, en dan zien we wel.
Het is wel jammer, want dat wordt dus zaterdag niet de rit rijden vrees ik
Leeftijd gaat idd mee spelen, dat merk je dan aan deze onderdelen idd @Daniel_S, geen idee of dit de originele dynamo is, maar dit soort dingen slijten nu eenmaal
@niekcarfreak: er komt een "niet bosch" in en die kost me door korting die mijn maat daar krijgt nog minder dan dat (en is dan nieuw) en dan is dat nog zonder inleveren van de oude.
Een bosch zou me 450 euro ex btw kosten en dan moest ik de oude nog inleveren ook (een nieuwe). Ja dag....
Maar eerst even meten, en dan zien we wel.
Het is wel jammer, want dat wordt dus zaterdag niet de rit rijden vrees ik
Leeftijd gaat idd mee spelen, dat merk je dan aan deze onderdelen idd @Daniel_S, geen idee of dit de originele dynamo is, maar dit soort dingen slijten nu eenmaal
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Belangrijkste is dat je bij jou iig weer voldoende liefde krijgt. Wel balen dat je de mini rit niet gaat redden. Helaas dienen dit soort issues niet netjes op tijd aan.
Stond enkele weken geleden ook met een dooie accu. Net een dag voor de apk.
T komt nooit uit.
Stond enkele weken geleden ook met een dooie accu. Net een dag voor de apk.
T komt nooit uit.
Onze sponsors