Zo,
Ik ben vandaag weer wat opgeschoten. Niet in de radiator richting. Maar ophanging.
Gister avond was ik rechts achter begonnen met de demper vervangen. Dat gedaan bedacht ik me dat de Stabi vervangen ook wel gelijk kon omdat de dempers dan toch los moeten.
KW v0 setje!
Moest toch even de topmounts zwart maker had ik besloten toen ze er al op zaten ....
Oude dempers eronderuit...
Oude stabi eronderuit.
Boutjes van de beugeltjes waren wat roestig.. gelukkig wel de dop erop kunnen krijgen en los kunnen draaien.
De Whiteline en oude stabi, met nieuwe Bussen/rubber ( los gekocht via Beek, top gasten!)
Beetje pieln. Maar dat viel reuze mee! zat er zo onder! ( al aan de droplink vastgemaakt.
Ook nog een shot met de demper weer in z'n plaats.
Gaan we eens kijken hoe dat rijd. Achter nu ook de ST, alleen nog even de juiste hoogte instellen, en de Stabi op de midden stand.
Ook als laatste nog even de Mishimoto met kneedbaar aluminium proberen te dichten..
Denk dat het niet gelukt is. Bij 5 bar druk( met een handpomp) hoorde ik al wat sissen.
Dan zometeen na het eten maar een Nissens bestellen.
Want ik vertrouw gewoon niet op de oude radiator dat die, bij warm worden en 15/16 bar druk, de O ring blijft sealen.
Nissens a 110E bij Autodoc. Valt nog mee..
Denk dat ik de Mishimoto laat maken bij een radiator bedrijf. En dan kijken of hij druk houd..
^Robbert
Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Wat een gedoe met de radiator. Hopelijk is ie strax wel goed en heb je weer normale temperaturen!
Vandaag wel beter weer!
Succes
Vandaag wel beter weer!
Succes
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Al die alu raditoren scheuren op termijn, zit teveel flex tussen de twee chassispoten.
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Heb jij ook eens een alu gehad?
Dat is dus precies wat er gebeurde na montage in het front. Denk dat hij de flex niet aan kon na hé trast zetten van de pinnen aan de bovenkant.
Ach ja. Het viel te proberen.
Gister ook bij Dusseldorp drie rubbertje opgehaald en wat van die rare moertjes voor de GP trim reflectors.
Natuurlijk zitten er weer 100(10) in de verpakking omdat ze per 10 gaan…:/.
^Robbert
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Nou. Inderdaad.MartijnGizmo schreef:Al die alu raditoren scheuren op termijn, zit teveel flex tussen de twee chassispoten.
Heb jij ook eens een alu gehad?
Dat is dus precies wat er gebeurde na montage in het front. Denk dat hij de flex niet aan kon na hé trast zetten van de pinnen aan de bovenkant.
Ach ja. Het viel te proberen.
Gister ook bij Dusseldorp drie rubbertje opgehaald en wat van die rare moertjes voor de GP trim reflectors.
Natuurlijk zitten er weer 100(10) in de verpakking omdat ze per 10 gaan…:/.
^Robbert
Sent from my iPhone using Tapatalk
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Weer druk bezig geweest.
Heb je de boutjes van de uitlaat sierstukken al los gekregen?
Heb je de boutjes van de uitlaat sierstukken al los gekregen?
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Nog niet nee. De kopjes van de boutjes zijn dus weg..
Ik ben met een ijzer zaakje bezig geweest om het schroefdraad wat je met kan zien, tussen de uitlaat en sierstuk, af te zagen. Zodat ik hem eraf kan halen en het uit kan gaan boren.
Echter duurt dat zo lang! Heb een schrobzaafje gister gehaald. Dat gaat hopelijk sneller dan een klein zaagje met de vingers..
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Ja tussen de bedrijven door .niekcarfreak schreef:Weer druk bezig geweest.
Heb je de boutjes van de uitlaat sierstukken al los gekregen?
Nog niet nee. De kopjes van de boutjes zijn dus weg..
Ik ben met een ijzer zaakje bezig geweest om het schroefdraad wat je met kan zien, tussen de uitlaat en sierstuk, af te zagen. Zodat ik hem eraf kan halen en het uit kan gaan boren.
Echter duurt dat zo lang! Heb een schrobzaafje gister gehaald. Dat gaat hopelijk sneller dan een klein zaagje met de vingers..
^Robbert
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Gaat uitboren langs onder niet? Ik weet het niet meer precies, heb ze gedemonteerd om op nieuwe einddemper te plaatsen maar kan dat ik ze verwijderd heb toen de oude demper vanonder de auto was. Dat werkt natuurlijk makkelijker.
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Nou ben gister even snel bezig geweest met de kurkas sensor.
Eerst schoonmaken, want anders komt al dat zand gemengd met olie wellicht in het gat te vallen.
Daarna kwam ik tot de conclusie; hij heeft dus altijd al gelekt.. en beun-haas en co heeft er geen nieuw rubber in gedaan, vol gespoten met sealer.. top dit.
Het oude rubber is dus mooi hard en vlak!
Sensor schoongemaakt. Beetje vet om het ( wel ronde) nieuwe rubbertje.
En met veel weerstand er weer in geduwd.
Daarna nog maar met de Hogedruk erop en veel ont-vetter om de rest eromheen ook weer lichtgrijs eruit te laten zien!
(Dit was dus allemaal zwart..)
Nu nog even geduld want het wachten is op DHL met de Nissens. En een nieuwe parkeer sensor . ( misschien gaat de parkeer-hulp achter weer werken )
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Helaas nog niet. Heb wel het zaagje getest. echter was die de dik/hoog. dus daar moet ik even een stukje af halen. dan past hij wel in tussen de buizen.. :/niekcarfreak schreef: ↑12 aug 2023, 22:33Gaat uitboren langs onder niet? Ik weet het niet meer precies, heb ze gedemonteerd om op nieuwe einddemper te plaatsen maar kan dat ik ze verwijderd heb toen de oude demper vanonder de auto was. Dat werkt natuurlijk makkelijker.
Nou ben gister even snel bezig geweest met de kurkas sensor.
Eerst schoonmaken, want anders komt al dat zand gemengd met olie wellicht in het gat te vallen.
Daarna kwam ik tot de conclusie; hij heeft dus altijd al gelekt.. en beun-haas en co heeft er geen nieuw rubber in gedaan, vol gespoten met sealer.. top dit.
Het oude rubber is dus mooi hard en vlak!
Sensor schoongemaakt. Beetje vet om het ( wel ronde) nieuwe rubbertje.
En met veel weerstand er weer in geduwd.
Daarna nog maar met de Hogedruk erop en veel ont-vetter om de rest eromheen ook weer lichtgrijs eruit te laten zien!
(Dit was dus allemaal zwart..)
Nu nog even geduld want het wachten is op DHL met de Nissens. En een nieuwe parkeer sensor . ( misschien gaat de parkeer-hulp achter weer werken )
^Robbert
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler
Gister avond kon ik het toch niet laten..
Mishimoto eruit. En Nissens erin.
Oude en nieuwe
Part numbers
Nu vanavond alles aansluiten en vullen( met lektest vooraf*).
^Robbert
Mishimoto eruit. En Nissens erin.
Oude en nieuwe
Part numbers
Nu vanavond alles aansluiten en vullen( met lektest vooraf*).
^Robbert
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Na een weekje rijden met de nieuwe setup is het echt TOP!
De temperatuur blijft netjes rond de 95, alleen met stilstaand verkeer loopt hij wat op.
De stage 1 fan bij 105 graden gaat netjes aan.
IAT met de GP IC zit standaard op 3 graden hoger. Bij flink trappen gaat hij wel omhoog. Maar daalt snel.
En het belangrijkste. Geen KVS verlies meer! netjes op hetzelfde niveau nog steeds.
Nu de achter stabi een Whiteliine is en ook de schroefset achter erop zit kan ik alleen maar zeggen.. WAT EEN KART
Hij ligt zo strak in de bochten nu. man... En hij staat pas op de 'laagste' stand.
Ik had wel een probleempje met de dempers achter.. Je hoorde ze clunken over de klinkerwegen. glad wegdek, nergens last van.
Paar keer eronderuitgehad en erachter gekomen dat de demper niet helemaal tegen de topplate aankwam en dat dus het getik veroorzaakte.
De moer aangedraaid boven op. Echter werkte dat niet de eerste keer.
Tweede keer de rechterkant nog wat verder aangedraaid.
En links de spacer ring, die normaal in de bumpstop verzinkt zit in de orginele demper, erbij geplaatst op de kop. Voila! opgelost
Afgelopen dinsdag met het werk richting Wolfheze, even lekker sturen en gas erop. Nu lijkt het wel dat ik de mini de langzaam vindt qua vermogen... :/ Het is ook nooit goed..
Maar niet getreurd. Het heeft alweer een probleem geopperd die ik MOET fixen..
Dinsdag avond 20:56, wil ik weg gaan bij de Hornbach, op contact, TIK.
Ah nee he! En maar door.. TIK, TIK, telkens weer.. iets naar voren duwen in de versnelling. TIK.
Met de sleutel open dicht doen een paar keer. TIK.
Nou dan maar aanduwen met een kerel die in een oude Benz net weg wilde gaan.
Jes! starten.
Maar hij blijft nu dus TIK doen.
Had hem aan de lader gelegd en ook de Repair functie gebruikt. Echter zelfde verhaal.
Het getik werd zelfs opeens geen TIK meer maar niets.
Accu is echt aan vervanging toe.
Even testen met een andere accu van een van de andere auto's.
Ik hoop dat het de Accu is. Zo geen zin in de start onderbreker, startmotor of bekabeling die niet goed zijn...
Aldus wordt vervolgd.. :/
^Robbert
De temperatuur blijft netjes rond de 95, alleen met stilstaand verkeer loopt hij wat op.
De stage 1 fan bij 105 graden gaat netjes aan.
IAT met de GP IC zit standaard op 3 graden hoger. Bij flink trappen gaat hij wel omhoog. Maar daalt snel.
En het belangrijkste. Geen KVS verlies meer! netjes op hetzelfde niveau nog steeds.
Nu de achter stabi een Whiteliine is en ook de schroefset achter erop zit kan ik alleen maar zeggen.. WAT EEN KART
Hij ligt zo strak in de bochten nu. man... En hij staat pas op de 'laagste' stand.
Ik had wel een probleempje met de dempers achter.. Je hoorde ze clunken over de klinkerwegen. glad wegdek, nergens last van.
Paar keer eronderuitgehad en erachter gekomen dat de demper niet helemaal tegen de topplate aankwam en dat dus het getik veroorzaakte.
De moer aangedraaid boven op. Echter werkte dat niet de eerste keer.
Tweede keer de rechterkant nog wat verder aangedraaid.
En links de spacer ring, die normaal in de bumpstop verzinkt zit in de orginele demper, erbij geplaatst op de kop. Voila! opgelost
Afgelopen dinsdag met het werk richting Wolfheze, even lekker sturen en gas erop. Nu lijkt het wel dat ik de mini de langzaam vindt qua vermogen... :/ Het is ook nooit goed..
Maar niet getreurd. Het heeft alweer een probleem geopperd die ik MOET fixen..
Dinsdag avond 20:56, wil ik weg gaan bij de Hornbach, op contact, TIK.
Ah nee he! En maar door.. TIK, TIK, telkens weer.. iets naar voren duwen in de versnelling. TIK.
Met de sleutel open dicht doen een paar keer. TIK.
Nou dan maar aanduwen met een kerel die in een oude Benz net weg wilde gaan.
Jes! starten.
Maar hij blijft nu dus TIK doen.
Had hem aan de lader gelegd en ook de Repair functie gebruikt. Echter zelfde verhaal.
Het getik werd zelfs opeens geen TIK meer maar niets.
Accu is echt aan vervanging toe.
Even testen met een andere accu van een van de andere auto's.
Ik hoop dat het de Accu is. Zo geen zin in de start onderbreker, startmotor of bekabeling die niet goed zijn...
Aldus wordt vervolgd.. :/
^Robbert
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
We zijn er weer.
En hij loopt ook weer.
Duurt even, maar dan heb je ook wat vervangen wat niet op je To-Do lijst stond..
De start motor, die was dus overleden.
Getest en wel. Hij schiet alleen uit, en draait dus niet meer.
Nieuwe accu zit er in. een Bosch S5-005 63AH. Dus iets meer dan nodig is.
Wat wel opviel is dat hij toch na een week aangesloten zonder rijden( want startte niet) toch op 12.20 Volt stond. en nieuwe was hij binnen gekomen met 12.64 volt.
Iets trekt hem leeg. Ik kan alleen niet vinden wat. "Zucht"
Morgen maar even sturen met de Mini kijken of alles nog een beetje OK is.
Volgende wat moet gebeuren is aandrijfas + spacers plaatsen en de Olie filter pakkingen vervangen.
^Robbert
En hij loopt ook weer.
Duurt even, maar dan heb je ook wat vervangen wat niet op je To-Do lijst stond..
De start motor, die was dus overleden.
Getest en wel. Hij schiet alleen uit, en draait dus niet meer.
Nieuwe accu zit er in. een Bosch S5-005 63AH. Dus iets meer dan nodig is.
Wat wel opviel is dat hij toch na een week aangesloten zonder rijden( want startte niet) toch op 12.20 Volt stond. en nieuwe was hij binnen gekomen met 12.64 volt.
Iets trekt hem leeg. Ik kan alleen niet vinden wat. "Zucht"
Morgen maar even sturen met de Mini kijken of alles nog een beetje OK is.
Volgende wat moet gebeuren is aandrijfas + spacers plaatsen en de Olie filter pakkingen vervangen.
^Robbert
- Boris_Brznjef
- Enthousiast
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Blijft irritant ergens sluipverbruik. Niet iets aftermarket wat er nog in zit? Zoals een oude iPod aansluiting of cd wisselaar?
Lekker aan de klus ermee! Olie pakkingen voor de lekkage en verwacht je daarmee het olieverbruik te verkleinen of meer je oprijlaan schoon te houden?
Lekker aan de klus ermee! Olie pakkingen voor de lekkage en verwacht je daarmee het olieverbruik te verkleinen of meer je oprijlaan schoon te houden?
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Hahaha, Ik hoop beide.. want die lekkage is niet echt klein meer.. en denk wel dat hij niet heel veel olie verbruikt.
Ik heb er een Sony AX3005dab in zitten. Maar ik weet niet of het van af dat moment van inbouwen zo is geweest of ervoor ook al even was.
Verder is alles OEM.
^Robbert
Ik heb er een Sony AX3005dab in zitten. Maar ik weet niet of het van af dat moment van inbouwen zo is geweest of ervoor ook al even was.
Verder is alles OEM.
^Robbert
- HHBBXX
- Enthousiast
- Locatie: Velp en Kolverath
Bericht
Fijn dat hij weer loopt en het startmotor-probleem gevonden is. Lekstroom, erg irritant.
Succes met zoeken naar de boosdoener!
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Haha, zo blijf je wel lekker bezig inderdaad.
Fijn dat hij weer loopt en het startmotor-probleem gevonden is. Lekstroom, erg irritant.
Succes met zoeken naar de boosdoener!
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
- Boris_Brznjef
- Enthousiast
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Heb je een goed nulpunt ooit gehad wat het blok voor de grote lekkage gebruikte? Of was het toen al een typische mini? Pak je ook die stomme achterste krukaskeerring meteen mee? Die ook standaard lekt
Onze sponsors