MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Kontich
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 nov 2005, 12:52

05 mar 2006, 14:10

werner schreef: Kapotte nokkenas ?!!!! Klinkt er vreemd, Dan draaid de motor niet meer :mrgreen:
Werner,

Wel ik had toch ook zo de indruk.
OF is camshaft geen nokkenas?

Heb gisteren nog met een aantel mensen gesproken waaronder 2 garagisten en een aantal personen bij MINI2.com
Zij vertelden me dat het wel eens de nokkenas zou kunnen zijn.
Onlangs was er een dyno dag bij Minisport georganiseerd en een aantal MINI's hadden net zoals mij totaal ondermaatse resultaten + rare grafieken.
De mensen van Minisport vermoedden toen steeds dat het probleem zich ter hoogte van de "camshaft" moest situeren en in achteraf bleek bij nazicht bij de dealer dit meestal zo te zijn.

Het is in dat opzicht dus dat ik de MINI eens ga binnenbrengen voor nazicht.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

05 mar 2006, 16:26

Kapotte nokkenassensor wellicht?
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

06 mar 2006, 15:00

"Kapotte" nokkenas klinkt wel heel dramatisch, als er echt iets kapot is (in de zin van beschadigd) zal de motor inderdaad niet draaien of heel slecht. Wat eventueel wel zou kunnen is een "verkeerde" nokkenas, bijvoorbeeld een productiefout.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

07 mar 2006, 11:22

Ik ga dan voor de sensor! ik heb een kapotte nokkenas gehad in een oude auto... denk maar niet dat dat nog loopt... ook niet met een heel klein beetje kapotte nokkenas...
Jivecar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2005, 19:48

18 mar 2006, 12:05

Nog nieuws hier?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

18 mar 2006, 20:38

Ik heb nog met Volker van MTH gebeld, daar valt niets te halen. Wat de uitkomst van het 'grote MTH onderzoek' is zullen we wel nooit te weten komen. MTH voelt goed maar haalt bij lange na niet het vermogen wat ze opgeven. Jammer dat ze niet eerlijk zijn.
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

19 mar 2006, 13:22

Nou idd Berthil want met eerlijkheid kom je een heel eind tegenwoordig :shock:

Maar wel kloten dat ze niet eerlijk zijn en zeker voor het geld wat je erin gestopt hebt :(
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

20 mar 2006, 19:55

Ik ben benieuwd hoe bij de andere nu het brandstof verbruik is na de tuning + spruitje. Ik haal 1:11 met de cruisecontrol op 120km/u.

GR.werner
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

20 mar 2006, 20:51

werner schreef:Ik ben benieuwd hoe bij de andere nu het brandstof verbruik is na de tuning + spruitje. Ik haal 1:11 met de cruisecontrol op 120km/u.

GR.werner
Wat haalde je zonder spruitstuk?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

20 mar 2006, 21:16

Maaij schreef:
werner schreef:Ik ben benieuwd hoe bij de andere nu het brandstof verbruik is na de tuning + spruitje. Ik haal 1:11 met de cruisecontrol op 120km/u.

GR.werner
Wat haalde je zonder spruitstuk?
Zonder spruitje zón 1:13 maar volgens JS zou hij juist zuiniger worden en dat is helaas niet zo!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

20 mar 2006, 22:53

Ik zit nu op 10,5 liter per 100/km berekend over stadsverkeer en snelweg met ong. 140. Das dus 1:9,5
Maar met 120 km/h is ie een stuk zuiniger, dat rij ik alleen zelden :)

Na het wisselen van het spruitstuk heb ik geen verschil gemerkt en bleef het op 11,5 l perr 100km. Dat kan goed kloppen omdat ik ook geen nieuwe software heb gekregen. Nadat ik wel de juiste software had is het dus naar 10,5 l per 100 km gegaan, dus wat zuiniger.
Mini S 255
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Duisburg
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2006, 06:49

25 mar 2006, 00:10

Hi Leutz,

Da ich kein Niederländisch kann und im Englische auch nicht besonders bewandert bin, schreibe ich in meiner Muttersprache in "D".
Ich denke der Großteil von euch kann es lesen und auch verstehen 8)

Als ganz kurze Einleitung vieleicht: Ich heiße Oliver, fahre einen Cooper"S" Cabrio und habe richtig Spaß an dem Auto :mrgreen:
Vor allem ist es geil, die Großen auf der linken Spur zu ärgern, dass geht ja hier in "D" Gott sei dank noch, wer weiss wie lange :roll:
So, lange Rede kurzer Sinn.

Ich habe es mit 3 Tunern versucht und bin jetzt bei HITEC in Viernheim hängen geblieben und werde auch dort bleiben 100%ig.
Alle/Viele Leute denken die MTH Soft iss nix. Von wegen, jeder Tuner verwendet diese Soft, die Soft ist von "Godfather Franz" der beste Mann auf dem Gebiet 8)

Das Problem bei den meisten ist nicht die Soft, sondern die Abstimmung an dem eigenen Fahrzeug. Die Soft kann jeder Depp aufspielen, iss nix besonderes, dafür benötige ich keinen Tuner, dafür enötige ich ein Kabel und ein Laptop und fertig. das wollen wir/ich aber nicht, ich möchte eine speziell angepasste Soft auf meinem Auto haben. Das bestmögliche aber trotzdem sichere aus der der Soft rausholen und da geht bei den meisten Tunern das Problem los. Wie sollen die denn die Soft ändern? Die meisten können es nicht und speisen di leute mit irgend welchen unglaubwürdigen Sprüchen ab.

Nur leider gerät dadurch MTH in ein schlechtes Licht, weil es sogenannte Tuner gibt die von dem was sie machen keinen blsen schimmer haben, schimpfen sich aber Tuner, dass ist Bullshit, wer keine Ahnung von dem hat was er macht, sollte die Finger davon lassen. Oder, wer keine Ahnung hat einfach "die Fresse halten"

Ich kann nur jedem raten, sucht euch den richtigen, ich persönlich bevorzuge HITEC und dazu stehe ich auch. Ich werde keine Experimente mit dem Motor mer machen. Wenn die Jungs meine zukünftigen Wünsche nicht erfüllen können/wollen, dann lasse ich es und renne nicht zu jemandem der meint er könnte, zieht mir die Kohle aus der tasche und das Auto läuft wie ein Sack Mucheln. HITEC genießt mein volles Vertrauen.

Ich will jetzt hier auch keine Werbung für die machen, ich äußere nur meine Meinung, dass sollte jeder machen, ob positiv oder negativ, immer raus mit der Sprachen, dass hilft vielen anderen Usern die evtl. ein ähnliche Probelm haben, oder ein ähnlichen Tuning vorhaben.

Ich bin leider zu blöd, sonst würde ich Dyno anhängen, damit jeder sehen kann was geht, dass ist allerdings rst die Spitze vom Eisberg.
Es fehlen nich ca. 5 KW. Dann wären ca. 265PS mit Serienkompi erreicht. Das ist doch mal ne Ansage. Als nächstes folgt der Schritt mit einem anderen Kompi. Dann stehen auf dem Dyno ca. 290-295PS und ca 280-285Nm, dass ist Fakt. 8)

Das Ergebnis kann aber nur erreicht werden, wenn die verschiedenen Komponenten miteinander harmonieren. Und vor allem die Soft muss passen. Wer sollte denn für diesen Umbau die Soft anpassen, bzw. die benötigten Parameter durchgeben, dass die Soft dementsprechend umgeschrieben wird? Dazu gehört reichlich Erfahrung und dass hat HITEC. :mrgreen:

So ich finde ich habe jetzt genug "gespammt" Wäre natürlich richtig Geil, wenn diese Diskussion in "D" fortgeführt werden könnte. Sonst verstehe ich nämlich nix :mrgreen:
Falls der Beitrag hier falsch sein sollte, kann er ja verschoben werden, ggf. in den "D" Bereich :mrgreen:
Über eine Fortführung der Diskussion wäre ich sehr interessiert, da ich mich für das Tuning sehr ineteressiere
Gr. Oliver
www.ollismini.de
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

25 mar 2006, 02:18

Mijn Duits is niet zo goed. Ik had vroeger beter mijn best moeten doen :) Ziet er wel interessant uit. Zal even kijken waar ik het kan laten vertalen ;)
Mini S 255
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Duisburg
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2006, 06:49

25 mar 2006, 15:55

Het geheel opnieuw op het Nederlands. Ik hoop het programma het zodanig dat hun het Achterleutz begrijpt :cry:

daar I verkrijgt geen Nederland en in Engelse am niet ook in het bijzonder bewandert, schrijft I in mijn moedertaal in "D" kent. Ik denk de meerderheid van u het kan lezen en ook begrijpen aangezien de volledig korte inleiding veel-kalibreert: :shock:

I de hete olijf, drijft een Cooper"S aan" Cabrio en heeft pret vooral bij de auto am correct het geil om de grote op het linkerspoor te ergeren dat hier in "God van D de" toch is ten gevolge van gaat, die genoeg wit als zo lange toespraak korte betekenis is. Ik probeerde het met tunern 3 en bleef met HITEC in vier-huis het hangen nu en zal ook daar 100%ig blijven. Vele mensen denken MTH zacht nix eet. Van wegens, gebruikt elke tuner deze zacht, is zacht van "Peetvader Franz" de beste man op het gebied het probleem met de meesten niet zacht, maar het stemmen bij het eigen voertuig is.

Elke Depp kan omhoog-spel zacht, nix speciaal eet, maar ik heb geen tuner, voor het niet nodig enoetige I een kabel en laptop en volledig dat behoefte wir/ich nochtans, ik in het bijzonder aangepaste zacht op mijn auto zou willen hebben. De optimum nochtans niettemin brandkast van dat zacht rausholen en gaat daar met meeste tunern het probleem los. Hoe is zacht om te veranderen? De meesten kunnen het en Di mensen met misschien voeden niet die het onwaarschijnlijke weg zeggen.

Daardoor komt MTH slechts jammer genoeg in een slecht licht, omdat er zogenaamde tuner die is van die haar geen merken gloed heeft, zich bromt nochtans tuner blsen die bulletinklap is, die geen begrip van dat heeft die hij, zou moeten de vingers van het verlof maakt. Of, die niet eet het begrip "heeft eenvoudig houdt" ik kan veronderstellen/slechts aan iedereen, zoek u correct adviseer, ook verkies ik persoonlijk HITEC en boven het tribune I. Ik zal tot geen experimenten met de motor meer mer maken. Als die niet kunnen/jongelui willen ontmoeten mijn toekomstige wensen, dan ik het verlaat en niet niet aan iemand loop beteken hij, aan me de steenkool van de zak en de autolooppas zoals een zak Mucheln trekken kon. HITEC geniet van mijn volledig vertrouwen.

Ik wil geen reclame voor die ook maken nu hier, geef ik slechts mijn mening het feit dat zou moeten voor iedereen maken, hetzij positief of negatief, altijd raus met de talen die velen andere Usern die een gelijkaardige Probelm misschien helpen te hebben, of het gelijkaardige Stemmen bedoelt. Ik ben jammer genoeg ook bloed, anders zou ik Dyno vastmaken, zodat iedereen kan zien gaat welke is dat nochtans rst het punt van de ijsberg. Missen nich.. ong. 5 kW. Dan ong. worden bereikt 265PS met Serienkompi. Dat is niettemin de aankondiging van tijdenNe.

Daarna volgt de stap met een andere Kompi. Dan ong. 290-295PS en ong. 280285Nm tribune op Dyno die feit is. Het resultaat kan nochtans slechts worden bereikt, als de verschillende componenten met elkaar harmonieren. En vooral moet zacht passen. Wie zou voor deze verandering zacht moeten aanpassen, en/of welke vergde parameters meedeelt dat zacht het dienovereenkomstig wordt herschreven? Daarnaast rijkelijk behoort de ervaring en dat het HITEC heeft.

Aldus vind ik I nu "gespammt" natuurlijk correct genoeg Geil zou zijn, als deze bespreking in "D" zou kunnen worden voortgezet. Anders begrijp ik me om hier nix geval te zijn de verkeerde bijdrage zou moeten, hij kan worden verplaatst, indien nodig in "D" de waaier over een voortzetting van de bespreking zou zeer geïnteresseerd worden, daar I I in zeer het Stemmen van ineteressiere :mrgreen:
Gr. Oliver
www.ollismini.de
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

26 mar 2006, 00:14

oh help !! die vertaling SOS

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”