Op 17 maart 2007 heb ik mijn eerste en eigen MINI Cooper gekocht. Enkele dagen later heb ik me aangemeld bij NewMINIclub.nl en heb ik een draadje aangemaakt om me even voor te stellen (zie "Who are you" getiteld "MINI and marss"). Ondanks dat ik niet voornemens ben mijn MINI compleet te pimpen, vind ik het wel aardig om de veranderingen bij te houden, vandaar dit draadje.
De Cooper (R50) zoals ik hem heb gekocht;
- productiedatum 23/09/2002
- Cosmos Zwart Metallic (303 M)
- Leather Profile Pantherblack bekleding
- DSC
- Multifunctioneel stuur
- Chromeline exterieur
- Chili-uitvoering
- Witte S-spokes 17"
- Electrisch glazen schuif-/kanteldak
- Sportstoelen voor
- Electrische stoelverwarming voor
- Automatische Airconditioning

Aanpassingen;
Mod. 1.
Inmiddels heb ik de snelheidsmeter/kilometerteller moeten vervangen, omdat deze niet de juiste snelheid aangaf (wat ik ook deed, ik reed nooit harder dan 120 km/p/u).
Oude kilometerteller;

Nieuwe kilometerteller

Mod. 2.
Een nieuwe BOOST radio/CD, de oude slikte geen CD's meer in.
De oude Boost radio/CD

De nieuwe Boost radio/CD

Mod.3.
Door verlies heb ik ook al het benzinetankafdekklepje moeten vervangen (no pics)
Een weekje na aanschaf van mijn MINI heb ik een aero kit gekocht. Helaas moest deze nog in kleur gespoten worden, dus deze is nog niet gemonteerd. Inmiddels is de kit gespoten (met dank aan "menno") en zal deze op korte termijn worden gemonteerd.
Voor de toekomst heb ik nog wel een wensen lijstje voor zowel "under the hood" als uiterlijke verschijning;
- een ander luchtfilter
- een andere uitlaat
- evt. chiptuning
- driving lights
- winterbanden
- andere stickers
Vooralsnog niet een ontzettende wishlist, maar gezien alle goede ideëen op dit forum, vrees ik dat ik sommige mods niet kan overslaan. W'll see

Gaande weg zal ik dit draadje aanpassen en uptodate houden. Iedeëen voor verbeteringen zijn altijd welkom.
Tot slot mijn nog niet geplaatste Kika-filmpje
Deelnemers o.a. Blont-007, Kwiebje, Jenkens (denk ik), Pje en Daan (toen ze nog MINI reden) en Ries.
marss