JCW sound kit

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

03 feb 2006, 09:58

Net quote je diezelfde tekst nog voor een Cooper S JCW luchtfilter :) Ik weet niks van openende kleppen in het Soundkit luchtfilter voor de Cooper (maar zou kunnen). Wat mogelijk wel wat invloed heeft is dat zo'n Pipercross echt open is, JCW filter houdt toch een plastic schoenendoos eromheen. Maar, voor open luchtfilters geldt wel weer dat je oren je behoorlijk in de maling kunnen nemen. Je "butt dyno" wordt nogal beinvloed door andere invloeden dan alleen echte harde PKs. Meten is weten ;)
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 feb 2006, 10:36

Ja ja, maar ik heb hier op mijn bureau de verkoopfolder liggen van JC Works.

En nog beter zou zijn van Pipercross de Viper, die met een slang onder de auto de koude lucht opzuigt en door z'n carbon niet verwarmd ordt door de motor.
checkmate
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Jwc luchtfilterkit.. valt tegen

20 feb 2006, 15:08

Ik heb vorige week bij de dealer works filerkit laten monteren.. kost ruim 500 euro maar valt enorm tegen.. niet alleen vermogenswinst maar ook het geluid is bijna niets.. idd boven de 4300 tpm hoor je heel iets een gierende toon van de compressor.. omdat de klep opengaat.. of ze hebben een fout gemaakt bij de Dealer (Alweer) ben namelijk al 4x terug geweest ivm montage fouten.. vandaag maar kijken of een open 57i kit beter werkt.
Net een splinternieuwe checkmate cooper S gekocht..
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 feb 2006, 17:17

@checkmate: krijg je dan alleen de filterbox met klep of ook de grotere injectoren? Of krijg je alleen grotere injectoren als je ook de JCW tuning hebt. Heb je nu ook andere motormanagement software gekregen?
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2006, 18:57

luchtfilterkit is alleen maar een luchtfilter. daar zitten geen injectoren en software bij
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

23 feb 2006, 09:14

Ik heb net nog mijn dealer gesproken. voor die 550,- krijg ik op mijn Checkmate Cooper S het volgende:

Luchtfilter set Works voor cooper S(klep 4500 RPM)
Grotere Injectoren set Works voor cooper S
Nieuwe Works software aangepast aan luchtfilter en injectoren.

Gegarandeerde 8 tot 12 PK meer door de software die gebruik maakt van de luchtfilter en injectoren.

Zonder software haalt de filter kit geen mallemoer uit omdat dit simpelweg boven de 2000 toeren geen nut heeft, omdat de compressor dan al voor voldoende lucht zorcht. ook heb je niet veel aan meer lucht zonder andere afstelling of injectoren.
Dus voor de begintoeren kan het 1 tot 2 PK schelen.

Mijn dealer geeft ook aan nooit de filterkit alleen te installeren, dat voldoet niet aan de verwachting van de klant, het scheeld maar weinig om ook de injectoren en de software te vervangen, en dan krijg je wel waar voor je geld. (zijn woorden :-) )
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2006, 10:15

Ik vind het nog veel voor die paar PK. Op een S zal je niet echt verschil gaan voelen.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

24 feb 2006, 09:49

Is het niet een idee om aparte topics te maken over de Sound Kit voor de Cooper en de Cooper S? Zijn toch verschillende beestjes (voor de Cooper S is het volgens mij niet eens een officieel product, maar een verzameling losse accesoires).
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”