Afgelopen maandag ben ik om 05.10 uur vertrokken naar Timmermans in Kaarst. De afspraak was dat ik er rond 07.45 uur moest zijn. Dit had ik ook kunnen halen ware het niet da tik over de laatste 27 km een uur heb gedaan. Uiteindelijk was ik er om 08.15 uur. Ik kreeg een heerlijke bak koffie, waarna ik de sleutels kreeg voor een leenauto waar ik die dag mee kon rondrijden; een BMW Z4 Coupe

Een heerlijke een auto om mee te rijden. Ik heb hem aardig op z’n staart getrapt en wat een geluid komt eruit. Zeker met de sportknop aan is het ontzettend gaaf. Uiteindelijk wat tijd doorgebracht in Mönchen Gladbach en Düsseldorf, waarna ik om 15.30 uur weer bij Timmermans terugkeerde. Mijn auto was net gereed en ze hadden er even een ritje meegemaakt om te testen of alles goed werkte. Volgens mij hebben ze behoorlijk hard gereden, wat de vliegen op de ruit en motorkap waren behoorlijk in aantal en erg plat!
Na de administratieve afhandeling en een babbeltje op weg naar huis. Ik had wel even zin om het eens goed uit te proberen. Het was alweer behoorlijk druk op de snelweg dus echt hard kon ik niet. Toen er even wat meer ruimte was trok ik hem naar de 150 km, waarna plotseling het lampje van de koelvloeistof ging branden, SHIT! Ik bij de eerste beste afslag de weg af en direct gestopt. Er kwam wat witte stoom onder de motorkap vandaan en toen ik de kap opende was de meeste koelvloeistof verdwenen! Ik heb direct Timmermans gebeld, ik dacht namelijk dat het te maken zou hebben met de tuningkit die ze hadden geplaatst. Ik had niks bij me om bij te vullen, dus besloot Timmermans om iemand langs te sturen (ik was ongeveer een half uur bij Kaarst vandaan) om te kijken of ze het probleem konden verhelpen. Na ruim een half uur waren ze al ter plaatse en nog geen paar minuten erna kwam ook hun ‘ Abschleppwagen’ . Toen begon ik toch wel een beetje nattigheid te voelen. Ter plaatse konden ze het probleem niet vinden (het was geen lekkage) en de verwarming bleek het ook niet meer te doen (als ik het goed heb begrepen) Er zat niets anders op dan dat zij mijn auto mee terug moesten nemen

Wat ik super vond is dat zij mij wederom de Z4 meegaven, zodat ik in ieder geval naar huis kon. De volgende dag zouden we weer contact hebben om te horen wat er nu echt aan de hand was. Ik had er behoorlijk de pest in, maar Timmermans bood snel hulp, waar ik erg blij mee was, je staat toch ergens langs de weg waar verder geen benzinestation of wat dan ook te vinden was.
Uiteindelijk bleek de temperatuurmeter kapot of ontregeld te zijn (ik weet het niet meer precies, best lastig om dit allemaal in het Duits te volgen). Hierdoor raakte de boel ontregeld, waardoor er geen goede koeling meer plaatsvond. Ze hebben alles kosteloos verholpen en gisteren zijn wij elkaar ongeveer halverwege tegemoet gereden om de auto’s om te ruilen. Echt SUPER service van Timmermans, ze hebben mij uitstekend geholpen!
Ik heb nu de eerste kilometers ermee gereden en het bevalt uitstekend. Hij trekt lekker weg en wanneer je meer toeren maakt, in ieder geval boven de 3500 – 4000, hoor je binnen in de auto een mooi sportief geluid, ook de uitlaat klinkt gaaf, niet te overdreven. Ik zal nog proberen of ik dit op video kan krijgen (heb alleen zelf geen video camera, maar dat lossen we wel op).
Voor mijn gevoel rijd de auto een stuk makkelijker, je merkt dat je meer koppel hebt. Met de sportknop aan gaat’ie als de brandweer! Het is moeilijk om te omschrijven, maar ik vind het in ieder geval een vooruitgang die zeer de moeite waard is en waar ik een hoop lol van ga hebben.
Hieronder alvast een paar plaatjes.

Nog wat restantjes van de koelvloeistof op het motorblok

Wat mooiere foto's probeer ik later nog te maken, van het weekend of anders op de 28e oktober tijdens de rit van TBL