Bestuurders van Porsche, Mini en Audi zien er goed uit

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Bestuurders van Porsche, Mini en Audi zien er goed uit

01 sep 2008, 13:49

Het is de uitkomst van een Duits onderzoek naar de koppeling tussen automerken en persoonlijkheidskenmerken. Hieruit bleek dat de merken Porsche, Mini en Audi met knappe mensen worden geassocieerd. In Mercedessen rijden brave, saaie, oude, serieuze mensen, en VW-rijders zijn goedgeluimd.

Van de ondervraagden koppelde 40% het merk Porsche aan een erg knappe chauffeur, tegen 35% voor Mini, en 31% voor Audi. Bij Porsche denkt 49% van de deelnemers aan een sportief, maar tegelijk arrogant type.
Sportieve rijders rijden verder in Mini’s, BMW’s en Audi’s. Bezitters van een Ford, Dacia of Citroën worden als onsportief bestempeld.

Mercedes wordt expliciet aan een oudere bezitter gekoppeld. De gemiddelde leeftijd wordt door de respondenten op 62 jaar geschat(!). Tweede en derde in dit rijtje zijn Lexus (44) en Porsche (42).
De meest jeugdige chauffeurs rijden Mini (29) en Smart (32). Ook zijn de laatste 2 vrolijkerds, maar ze moeten wel VW-rijders voor zich dulden in dit rijtje.

De meest vrouwelijke merken zijn Mini, Smart en Fiat. Daartegenover worden Porsche en BMW als supermannelijk ingeschat.

Voor de studie werden 1.000 Duitse burgers ondervraagd, die eigenschappen moesten toebedelen aan in totaal 16 automerken. Het doel van het onderzoek was autofabrikanten gerichter laten adverteren, maar een leuke bijkomstigheid is dat het ook stof is voor een omstreden topic.

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

01 sep 2008, 13:56

Ik heb zo de indruk dat redelijk wat NewMINIclub-forumgangers ook op Autoblog.nl zitten.. :P

Maar god.. Jongens toch, wat een lelijke mond van dat schepsel bij wie je een stukje linkertepel ziet!
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

01 sep 2008, 14:10

maar 1000 duitsers is eigelijk een heel deel te weinig om dit bij te doen :?
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

01 sep 2008, 14:32

Maar dat MINI rijders erg knappe mensen zijn klopt natuurlijk wel.
en Mercerdes heeft nog steeds het imago een ouwelullenbak te zijn.
Die duizend duitsers weten toch vrij goed hoe het in mekaar steekt :mrgreen:
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen
Berichten: 5371
Lid geworden op: 19 jun 2006, 18:40

01 sep 2008, 14:44

GeoBem007 schreef:Ik heb zo de indruk dat redelijk wat NewMINIclub-forumgangers ook op Autoblog.nl zitten.. :P

Maar god.. Jongens toch, wat een lelijke mond van dat schepsel bij wie je een stukje linkertepel ziet!
Ik denk eerder dat ze met die silconen in de chocolade-pasta heeft gehangen, tsssssssss wat een engerd :s . :mrgreen:

Als ik het doel van het onderzoek (gerichter adverteren) moet geloven hangen de MINI-posters binnenkort in "botox-spuitklinieken" dus.

Er zit natuurlijk wel wat in, heb nog nooit een Ma Flodder met afgezaktje huidkleurige kniekousjes in een MINI gezien.
Type: peuk in bek :wink: inclusief camping-smoking.

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hulst
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 apr 2007, 18:27

01 sep 2008, 17:40

Die vrouw heeft toch wel een beetje een R56 Cooper S gezicht. Zo'n brievenbus mond en van die uber bolle koplampen.
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
Walter_R
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 jun 2008, 16:32

Re: Bestuurders van Porsche, Mini en Audi zien er goed uit

02 sep 2008, 18:05

Berthil schreef:Voor de studie werden 1.000 Duitse burgers ondervraagd, die eigenschappen moesten toebedelen aan in totaal 16 automerken. Het doel van het onderzoek was autofabrikanten gerichter laten adverteren, maar een leuke bijkomstigheid is dat het ook stof is voor een omstreden topic.
Ga er maar FF vanuit deze 1.000 Duitse burgers een afspiegeling zijn van de gehele Duitse bevolking :roll: Neem aan dat de respondenten ook verdeeld zijn in een gelijk aantal m/v. Echter begrijp ik niet waarom ze bij voorbaat 16 automerken aangeven. Dan sluit je dus alle andere merken uit waar mogelijk de ondervraagde spontaan een eigenschap aan geven hadden :s Daarnaast zegt dit iets over de beleving in Duitse context en niets in Nederlandse als je daarover iets wil zeggen moet je een zelfde soort onderzoek in Nederland doen........ :?

Walter
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

02 sep 2008, 23:25

Ik dacht dat het een opblaaspop was. Nog eens goed naar de foto gekeken, lijkt het toch een vrouwpersoon te zijn :shock
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

03 sep 2008, 11:12

Knapperd in een Mini hahaha :lol:

Afbeelding
Mini Edwin
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuwpoort NL
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 sep 2007, 14:21

03 sep 2008, 19:12

Hahaha klopt ook wel met die mercedes hahaha.... Mijn leraar Duits rijd in een SLK en is 60 :P
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

03 sep 2008, 20:28

Mini en Audi gereden.......wat een knapperd moet ik zijn dan :mrgreen:
Toch jammer dat die Porsche nog ontbreekt :?
Regards
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

04 sep 2008, 11:45

Zojuist mijn aanmelding voor 'de naakte waarheid' maar weer ingetrokken; niet nodig blijkbaar :mrgreen:
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”