Het is de uitkomst van een Duits onderzoek naar de koppeling tussen automerken en persoonlijkheidskenmerken. Hieruit bleek dat de merken Porsche, Mini en Audi met knappe mensen worden geassocieerd. In Mercedessen rijden brave, saaie, oude, serieuze mensen, en VW-rijders zijn goedgeluimd.
Van de ondervraagden koppelde 40% het merk Porsche aan een erg knappe chauffeur, tegen 35% voor Mini, en 31% voor Audi. Bij Porsche denkt 49% van de deelnemers aan een sportief, maar tegelijk arrogant type.
Sportieve rijders rijden verder in Mini’s, BMW’s en Audi’s. Bezitters van een Ford, Dacia of Citroën worden als onsportief bestempeld.
Mercedes wordt expliciet aan een oudere bezitter gekoppeld. De gemiddelde leeftijd wordt door de respondenten op 62 jaar geschat(!). Tweede en derde in dit rijtje zijn Lexus (44) en Porsche (42).
De meest jeugdige chauffeurs rijden Mini (29) en Smart (32). Ook zijn de laatste 2 vrolijkerds, maar ze moeten wel VW-rijders voor zich dulden in dit rijtje.
De meest vrouwelijke merken zijn Mini, Smart en Fiat. Daartegenover worden Porsche en BMW als supermannelijk ingeschat.
Voor de studie werden 1.000 Duitse burgers ondervraagd, die eigenschappen moesten toebedelen aan in totaal 16 automerken. Het doel van het onderzoek was autofabrikanten gerichter laten adverteren, maar een leuke bijkomstigheid is dat het ook stof is voor een omstreden topic.
Bestuurders van Porsche, Mini en Audi zien er goed uit
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Bergeijk
Bericht
Maar dat MINI rijders erg knappe mensen zijn klopt natuurlijk wel.
en Mercerdes heeft nog steeds het imago een ouwelullenbak te zijn.
Die duizend duitsers weten toch vrij goed hoe het in mekaar steekt
en Mercerdes heeft nog steeds het imago een ouwelullenbak te zijn.
Die duizend duitsers weten toch vrij goed hoe het in mekaar steekt
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Als ik het doel van het onderzoek (gerichter adverteren) moet geloven hangen de MINI-posters binnenkort in "botox-spuitklinieken" dus.
Er zit natuurlijk wel wat in, heb nog nooit een Ma Flodder met afgezaktje huidkleurige kniekousjes in een MINI gezien.
Type: peuk in bek inclusief camping-smoking.
gr, PC
-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ik denk eerder dat ze met die silconen in de chocolade-pasta heeft gehangen, tsssssssss wat een engerd .GeoBem007 schreef:Ik heb zo de indruk dat redelijk wat NewMINIclub-forumgangers ook op Autoblog.nl zitten..
Maar god.. Jongens toch, wat een lelijke mond van dat schepsel bij wie je een stukje linkertepel ziet!
Als ik het doel van het onderzoek (gerichter adverteren) moet geloven hangen de MINI-posters binnenkort in "botox-spuitklinieken" dus.
Er zit natuurlijk wel wat in, heb nog nooit een Ma Flodder met afgezaktje huidkleurige kniekousjes in een MINI gezien.
Type: peuk in bek inclusief camping-smoking.
gr, PC
-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Killer-Bee
- Mod virus alert!
- Locatie: Hulst
Bericht
Die vrouw heeft toch wel een beetje een R56 Cooper S gezicht. Zo'n brievenbus mond en van die uber bolle koplampen.
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- Walter_R
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
Walter
Re: Bestuurders van Porsche, Mini en Audi zien er goed uit
Ga er maar FF vanuit deze 1.000 Duitse burgers een afspiegeling zijn van de gehele Duitse bevolking Neem aan dat de respondenten ook verdeeld zijn in een gelijk aantal m/v. Echter begrijp ik niet waarom ze bij voorbaat 16 automerken aangeven. Dan sluit je dus alle andere merken uit waar mogelijk de ondervraagde spontaan een eigenschap aan geven hadden Daarnaast zegt dit iets over de beleving in Duitse context en niets in Nederlandse als je daarover iets wil zeggen moet je een zelfde soort onderzoek in Nederland doen........Berthil schreef:Voor de studie werden 1.000 Duitse burgers ondervraagd, die eigenschappen moesten toebedelen aan in totaal 16 automerken. Het doel van het onderzoek was autofabrikanten gerichter laten adverteren, maar een leuke bijkomstigheid is dat het ook stof is voor een omstreden topic.
Walter
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ik dacht dat het een opblaaspop was. Nog eens goed naar de foto gekeken, lijkt het toch een vrouwpersoon te zijn
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
- Mini Edwin
- 4 op een rij!
- Locatie: Nieuwpoort NL
Onze sponsors