Lounge leder nu al(weer) versleten?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Lounge leder nu al(weer) versleten?

30 sep 2008, 14:40

Mijn bestuurderszetel begint slijtage te vertonen, tussen de naden (en dat zijn er een aantal in de lounge stoeltjes) is het precies alsof het leder begint af te pellen.
Dit kan toch niet zijn na 7 maand / 16000km?

Ik zal straks eens een foto maken ter verduidlijking (als mijn slechte fotocamera het toelaat)

Hoe zit het met de kwaliteit van andere lounge stoeltjes?
Laatst gewijzigd door crossbytje op 25 mar 2009, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
patrick1976
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2008, 15:00

Heb ik niet, maar hij is ook slechts 5 weken oud. Wel wet ik dat iemand op het forum binnen 1 jaar wegens garantie niet leren bekleding op zijn stoelen heeft gekregen. :P Even zoeken dus... succes
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 sep 2008, 17:25

Sommige zittingen van MINI zijn van bedenkelijke kwaliteit. Mijn (stoffen) zitting begon te pluizen.
Ik heb in mijn Checkmate 4 nieuwe zittingen gehad voordat het probleem was opgelost, dus zeker even melden.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 sep 2008, 18:24

Bij deze enkele foto's.

Als ik ze zo zelf bekijk, dan ziet de rest van het leder er eigenlijk ook echt niet goed uit (foto 3). Al moet ik wel zeggen dat dit in het echt minder sterk opvalt, de witte vlekken zoals op de eerste foto zijn wel sterk aanwezig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2008, 19:34

Heb je het leder als eens behandeld met ledervet ??
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 07:04

Mij werd geadviseerd om zeker 2x per jaar, liever 4x per jaar het leder te reinigen en daarna te voeden.
Na 7 maanden zou je dat dus al eens gedaan moeten hebben (advies).
Maar dat de verf nu al begint los te laten is niet acceptabel!

Snel naar de dealer en garantie gaan claimen.

Nadat je de nieuwe bekleding gekregen hebt, voortaan sneller je lederen bekleding onderhouden!

:wink:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 07:10

crossbytje schreef:Als ik ze zo zelf bekijk, dan ziet de rest van het leder er eigenlijk ook echt niet goed uit (foto 3). Al moet ik wel zeggen dat dit in het echt minder sterk opvalt, de witte vlekken zoals op de eerste foto zijn wel sterk aanwezig
Die witte "vlekken" zijn dus de gaten in de deklaag.
Valt bij zwart geverfd leder natuurlijk het snelst op.
:(

Staat je auto in een garage of altijd buiten?
Felle zon en hoge, zomerse temperaturen en constant airco gebruik drogen de huiden extra snel uit.
Als leek zeg ik dat uit foto 1 en 3 blijkt dat het leder al behoorlijk begint de kreukelen/rimpelen.
Voortaan toch wat sneller met die ledervoeding werken.
Meguair heeft vast wel wat produkten. Ik gebruik Autoglym Leather Cleaner en Leather Care.
:)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 okt 2008, 09:18

Mijn airco ligt zelden aan, zelfs in de warme dagen rij ik liever met het dakje en de ramen open, dus meestal enkel op de snelweg airco. (en bij natte dagen om geen waas op de voorruit te hebben)
Auto staat wel altijd buiten.

Ik had hier ergens gelezen dat bij nieuw leder 2 maal per jaar zeker voldoende was en dat ging dus binnenkort gebeuren. Ik hoop alleen dat ik geen spiegeleffect op het leer krijg door te behandelen. Autoglym en Meguiars zijn aanraders op dit gebied?

Krijg ik dit leder nog goed? Mijn passagiersstoel heeft nog geen witte vlekken maar begint er toch ook licht uit te zien zoals op foto 3
De achterbank heeft er veel minder last van, is ook minder vaak gebruikt en ik heb zonnewerend glas achteraan.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 09:29

Ik gebruik dus die Autoglym produkten en kan bevestigen dat het leder hier niet van gaat glimmen. :)

De deklaag is beschadigd. Dit krijg je helaas niet weggepoetst. Alleen opnieuw laten verven helpt hier.
Maar ga nu eerst maar bij je dealer klagen, want deze slijtage is niet acceptabel.

En haal je die middeltjes; je achterbank wordt weliswaar nauwelijks belast, het leder droogt net zo snel uit als de voorstoelen.
Dus die heeft inmiddels ook baat bij wat TLC!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 okt 2008, 09:45

Ik voel me net een slechte ouder die zijn kind verwaarloosd heeft...

Los van de bestuurderstoel met witte vlekken, krijg ik de andere nog goed met de juiste producten?

Zal morgen eens bij de dealer langs gaan
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 09:54

Grote kans dat je bijrijderstoel nog "te redden" valt met een goede poetsbeurt.
Maar wacht met het behandelen daarvan tot morgen, als je het antwoord van je dealer hebt!

De andere stoel is immers net zo oud. Hoogst waarschijnlijk dat dat leder uit dezelfde batch komt.
En dus ook geen optimale hechting van de deklaag heeft.
Kwestie van afwachten tot die ook begint los te laten... :?

Succes bij je dealer!

En je bent geen slechte vader, want je voelt je schuldig. Zie het als een leermoment.
(euhm, toevallige woordkeuze :mrgreen: )
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 okt 2008, 10:36

In ieder geval bedankt voor de info, dat verdient karma.

Morgen maar eens langsgaan bij de dealer, ze zullen me graag zien komen, heb ook net geklaagd over hun onhandige monteur die mijn hoedenplank gebroken heeft.
(hoewel ik me daar niet slecht moet over voelen, zij hebben de fout gemaakt..)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 11:23

:mrgreen:

Ben erg benieuwd naar je dealer's reactie!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 okt 2008, 16:32

Heb hen een mailtje met de foto's gestuurd, zodat ik daar morgen niet onaangekondigd opduik.
Als reply melden ze mij dat die slijtage inderdaad niet normaal is.
goed nieuws dus vermoed ik.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 16:32

Met kwaliteitsleder mag je zoiets niet voorhebben na een paar maanden! Kijk maar eens naar ouwe bmw's, dat leer is wel wat gekreukt en ziet er wat gebruikt uit, maar da's dan na 10 jaar ... Naar je dealer gaan en klagen, ook al voed je, je leer niet met fancy producten, dit mag en kan niet ...

Terug naar “Interieur en audio”