Roest aan je MINI
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Roest aan je MINI
Paniek in de MINI wereld, herinneringen aan de Classic Mini komen naar boven. Veel MINI bezitters hebben roest geconstateerd onder het grote rubber van de deurafdichtng net boven de instaplijst. Het is aan te raden dit even na te kijken, zeker als je nog garantie hebt. Het rubber trek je zo naar boven en ook zo weer op zijn plaats. Ik ben het gelukkig niet tegengekomen bij het installeren van mijn alarm, maar ik ga het goed in de gaten houden.

Laatst gewijzigd door Berthil op 15 jun 2006, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Goed om te weten nu ik nog in de garantie periode zit. Ik ga het binnenkort even checken, en zal het in de gaten houden!
top tip!
iDD
top tip!
iDD
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ohooh.....
Ik zie al plekjes komen....
De foto's zijn misschien niet heel duidelijk, daarom heb ik het met pijlen weergegeven. Ik zal morgen even betere foto's proberen te maken.
FOTO'S LINKERKANT:

Tussen de rode pijlen, lijkt me duidelijk.

Wederom, beetje verder naar rechts.
FOTO'S RECHTERKANT:

Dit plekje is toch zeker wel de ergste tot zo ver.

En verd*mme nog een.
Wat me opvalt is dat beide rubbers doorweekt zijn. Echt drijfnat, er blijft behoorlijk wat water in staan.
Wat nu?!?...
Achterbakrubbers, de onderkant van de deuren hebben het gelukkig niet. Maar erg gelukkig wordt ik er niet van....
Ik zie al plekjes komen....

De foto's zijn misschien niet heel duidelijk, daarom heb ik het met pijlen weergegeven. Ik zal morgen even betere foto's proberen te maken.
FOTO'S LINKERKANT:

Tussen de rode pijlen, lijkt me duidelijk.

Wederom, beetje verder naar rechts.
FOTO'S RECHTERKANT:

Dit plekje is toch zeker wel de ergste tot zo ver.

En verd*mme nog een.
Wat me opvalt is dat beide rubbers doorweekt zijn. Echt drijfnat, er blijft behoorlijk wat water in staan.
Wat nu?!?...
Achterbakrubbers, de onderkant van de deuren hebben het gelukkig niet. Maar erg gelukkig wordt ik er niet van....

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ga morgen bij daglicht ook nog eens goed kijken. Bij velen was de klacht dat het kletsnat onder het rubber is. Kennelijk wordt het nat en blijft het nat daar. Ik ga morgen uit voorzorg maar een potje roestomvormer kopen, ik dacht dat ik dat de komende 10 jaar nog niet nodig had
Diegenen met garantie moeten natuurlijk proberen het netjes door de dealer op te laten lossen. Het lijkt me dat dit niet mag gebeuren bij een auto van nog geen twee jaar oud. Al staat geloof ik bij de garantoe dat je alleen garantie hebt op dooroesten, dus dan moeten de gaten er al in vallen?

Diegenen met garantie moeten natuurlijk proberen het netjes door de dealer op te laten lossen. Het lijkt me dat dit niet mag gebeuren bij een auto van nog geen twee jaar oud. Al staat geloof ik bij de garantoe dat je alleen garantie hebt op dooroesten, dus dan moeten de gaten er al in vallen?
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat ik morgen even langs ga bij Breda...
Ja, hoe dan ook zou het niet mogen. Ik denk dat ze dat bij BMW ook niet kunnen waarderen. Een BMW die roest....Berthil schreef:Diegenen met garantie moeten natuurlijk proberen het netjes door de dealer op te laten lossen. Het lijkt me dat dit niet mag gebeuren bij een auto van nog geen twee jaar oud. Al staat geloof ik bij de garantoe dat je alleen garantie hebt op dooroesten, dus dan moeten de gaten er al in vallen?
Ik denk dat ik morgen even langs ga bij Breda...

- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Sorry, dit is niet lullig bedoeld, maar als classic-eigenaar kijk je met heel andere ogen naar deze thread. In de zin van, als je daar al van schrikt, weet ik nog wel wat andere foto's te vinden 
Verder niet om het probleem te bagataliseren ofzo, de Mini2 is een moderne auto waar je heel andere eisen aan kan en moet stellen. Maar de eerste reactie, als je de roestproblemen van een classic gewend bent...

Verder niet om het probleem te bagataliseren ofzo, de Mini2 is een moderne auto waar je heel andere eisen aan kan en moet stellen. Maar de eerste reactie, als je de roestproblemen van een classic gewend bent...

Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- badkarma
- Mod virus alert!
Bericht
Hmm ik heb ook ff gekeken maar bij mij geen spoor van roest. Anders een beetje vaseline ertussen doen als je nog geen roest hebt als preventief middel doet wonderen (vaseline doet sowieso wonderen
)

Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is goed, ik ga zometeen even bellen.FastBunny schreef:Hou je ons op de hoogte van wat de dealer erover zegtCooperS-indiblue schreef:Ohooh.....
*knip*
Ben wel benieuwd hoe ze hier mee omgaan.

Onze sponsors